Gå til innhold

Mobilt bredbånd på Asus EEE


Vikebu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører Telenor mobilt bredbånd på min EEE 900 med standard Xandros.

 

 

Har konfigurert til å kunne bruke et Nokia 3G modem (6120 Classic), var enkelt å konfigurere i ¨Network Configuration¨, ved å opprette ny ¨dial up¨ entry.

 

Bruker også Telenor mobil sitt svarte USB modem, Option Icon 7.2.

 

Siden dette i utgangspunktet dukker opp som et USB memory stick, så er det noen som har laget et ¨USB.modeswitch¨ program som setter modemet i modemstilling.

 

Husker ikke alle detaljer rundt oppsettet, var litt knotete første gangen, men nå har jeg en entry i ¨Network Connections¨ som jeg har kalt Mobile Network, når jeg starter denne og har plugget inn ICON modemet, så spør EEE etter pinkode, registrerer modemet hos Telenor, venter litt,¨ringer opp¨ og etablerer dataforbindelsen.

Endret av Farscape2005
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hei!

Min eeepc er nå oppegående på Telenor og Netcom sine mobile bredbånd Så saken er biff :new_woot:

 

Men ellers er det umulig å få Installert Ubuntu på min bærbar Acer Apire 1350. hva :innocent: problemet er finner jeg ikke ut.Ved hjelp av ekstern dvd spiller går det fint med EEEPC, men umulig på acer.Etter boot med cd plate blir skjermen oppfyllt med tekst, intet os.Er det pcen som er et sarv? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...