Gå til innhold

skjønner ikke helt 3g priser


Anbefalte innlegg

hei,

jeg bestilte akkurat en LG viewity med super 3g, men jeg har ikke

helt skjønt det med prisene på 3g. jeg skal ha et onecall abb.

der er prisen slik: Datatrafikk pr MB 5,00.

 

vil det si at om jeg går inn på HW.no på mobilen (la oss si at HW.no er på 2 mb)

koster det meg 10 kroner? eller er det bare prison om jeg skal laste ned noe?

Endret av kptknert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store nettsider er ofte gjennomgående for norske sider.

 

Finner det forøvrig merkelig at mobilsiden Amobil kjører til de grader mobilfiendtlige sider som de gjør. En kjapp test her, viser at forsiden på Amobil (selv om jeg blokkerer bort noe av reklamen), er større enn f.eks. forsidene til CNN, New York Times og BBC. Faktisk er Amobils side større enn de to siste tilsammen.

 

Merkelig med tanke på hvordan Amobil til tider uttaler seg om prising når det gjelder datatrafikk.

Lenke til kommentar
Store nettsider er ofte gjennomgående for norske sider.

 

Finner det forøvrig merkelig at mobilsiden Amobil kjører til de grader mobilfiendtlige sider som de gjør. En kjapp test her, viser at forsiden på Amobil (selv om jeg blokkerer bort noe av reklamen), er større enn f.eks. forsidene til CNN, New York Times og BBC. Faktisk er Amobils side større enn de to siste tilsammen.

 

Merkelig med tanke på hvordan Amobil til tider uttaler seg om prising når det gjelder datatrafikk.

 

Amobil sin side er ekstremt stor.. selv om de har laget en nettløsning som heter noe mobil.amobil.no eller noe i den duren.. som skal være mye lettere og hvor man kan lese de siste nyhetene..

Lenke til kommentar

Ser de har en egen mobilside. Forsåvidt greit hvis man gjør det riktig, men jeg ble ikke imponert. Savner både direktelink til fullversjonen av siden deres. I tillegg gis man f.eks. ikke tilgang til forumet.

 

Men for all del, jeg regner med Amobil har besøkstallene for sin mobile side og gjennom de mener at dagens løsning er liv laga. Inntil videre hvertfall, for trenden går heldigvis i riktig retning for tiden. Folk vil ha samme innhold og muligheter, uavhengig av hvilken device man browser med.

Lenke til kommentar

Hvis du laster ned Opera Mini til telefonen din vil denne endre størrelsen på bilder før siden sendes til din telefon, og en en side som vanligvis tar 1MB kan ende på en brøkdel.

 

OneCall har såvidt jeg vet den laveste prisen på datatrafikk, men i tillegg har de ikke noe tak. Netcom har vel såvidt jeg husker 20kr pr MB og et tak på 20kr per dag, Telenor har 12,50 per MB, og et tak på 50 eller 75.

 

Du skriver også at telefonen har super-3G, OneCall støtter ikke 3G.

Lenke til kommentar

Prisene på datatrafikk via mobil er sykt overpriset. De kommer til å gå

kraftig ned etter som folk ønsker å bruke dette mer og levrandørene får bra

kapasitet og konkurransen øker på.

 

Chess har 14 kr pr MB. Så slike priser forteller oss at dette er ikke

meningen man skal bruke for å surfe på nettet med. Kun se på enkle tekstsider med.

Men Chess har en bra løsning som heter "Internet Fritid" som gir deg fri bruk

17:00-08:00 alle dager, pluss hele lørdag og søndag og helligdager. Dette for

99 kr pr. måned. Slikt synes jeg er helt ok.

 

Jeg hev meg nylig på dette tilbudet og fikk bekreftelse på mobilen at dette

var nå aktivert. Så senere på kvelden den dagen surfet jeg litt med pcen og

brukte mobilen som modem. Testet å laste ned litt filer etc for å se hva slags

hastighet som jeg fikk. Totalt ca 85MB ble lastet ned den dagen.

Dagen etter fikk jeg varlsen på SMS fra Chess om høyt forbruk i det siste.

Sjekket forbruket og der stod det ca 85MB til pris 1200 kr! :)

 

Har snakket med Chess og fått ordnet dette nå, de hadde nok litt treghet i systemet

med den aktiveringen virker det som.

 

Men dette viser jo bare hva man faktisk må betale hvis man ikke har noe avtale.

1200 kr for 85 MB, latterlig dyrt. Ser man 3-4 filmer på Youtube og ellers surfer

div nettsider i 1-2 timer så er man raskt oppi 85MB hvertfall. Og om denne opplevelsen

er verdt 1200 kr? NEI! Så prisene er helt himmels fortiden. Men som nevnt, de må

gå kraftig ned ganske kjapt vil jeg tro. Folk vil ha tilgang til Internet overalt

og de kan de som har mobilnett gi men prisene må ned. Eller gode avtaler slik

som faktisk Chess Internet Fritid er. Dette er ikke noe klage på Chess bare for

å gjøre det klart. Kjempefornøyd med Chess så litt rot slikt som dette gjør ikke noe.

Lenke til kommentar
Du skriver også at telefonen har super-3G, OneCall støtter ikke 3G.

 

fdat.jpg

kan hende at dette er nytt, men det var i vert fall det som sto på OneCall's nettside

 

og svar til Maxwell:

kan ikke si meg uening på noe av det du sier.

jeg håper det bli konkuranse på 3g priser, da vil det bli betydelig billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...