Gå til innhold

Tekna eller Nito? Master, Energi og Miljø i Nord


Eirikii

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt rundt omkring og funnet ut at de tilbyr mer eller mindre det samme.

tren

Den store forskjellen var at Tekna bare er for master/siv.ing. mens Nito er litt mer åpent.

 

Nito er billigere 300,- for 5 år mot 1500,- for 5 år.

 

Begge har avtaler med Gjensidige for rabatter, omtrent like gode etter det jeg har fått med meg.

TU, Teknisk Ukeblad får man gjennom begge, hver forening har et eget medlemsblad i tillegg

 

Jeg lurer på om noen vet hvorfor jeg burde velge den ene fremfor den andre?

 

 

Hilsen Eirik.

Ps. Gjerne svar raskt, må jo snart få enn innboforsikring i boks. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Eirik

 

Så bra at du vurderer å melde deg inn i NITO. Jeg jobber som rådgiver i NITO for blant annet NITO Studentene.

 

Jeg kan bekrefte at vi har landets beste innboforsikring for studenter - den koster kun 426,- i året og inkluderer 2 millioner i innbo, låst sykkel, samt skader i forbindelse med flytting ++

 

I tillegg til de fordelene du selv nevner så kan jeg supplere med blant annet:

- gratis PC-forsikring for studenter

- juridisk rådgivning (inkl. råd om lønn og arbeidskontrakt)

- gratis deltagelse på fagkurs ved ledige plasser

- ulike sosiale og faglige arrangementer både lokalt og sentralt

 

NITO har en studentorganisasjon med ca 7000 medlemmer, og har lokallag på de aller fleste studiesteder, som arrangerer aktiviteter lokalt. NITO Studentene arbeider aktivt for å sikre kvalitet i utdanningen og ivareta medlemmenes interesser.

 

Jeg håper du velger NITO som din organisasjon - lykke til med utdanningen!

 

Hilsen

Erik i NITO

Lenke til kommentar
Gratis forsikring

 

 

Du får én gratis forsikring inkludert i medlemskapet. Velg mellom ulykkes-, PC-, eller innboforsikring.

 

PC-forsikring

Denne dekker inntil kr. 20 000 ved tap, tyveri og skade på PC-en (hardware). Gjelder i hele verden.

 

Innboforsikring

Innboforsikringen dekker inntil kr 150 000 og dekker sykkeltyveri. Forsikringen gjelder i Norge og på aktuell boligadresse ved studier i Norden. Sjekk om du er dekket av foreldrenes innboforsikring!

 

Ulykkesforsikring

Ulykkesforsikringen gir en utbetaling på inntil kr 500 000 avhengig av invaliditetsgrad (ikke ved død). Uten ulykkesforsikring kan du bli henvist til Folketrygdens minstepensjon, hvis ulykken skulle være ute.

 

Dette er ifra tekna siden, og jeg meldte meg inn i tekna men mitt råd er å velge den fagforeningen som er mest aktiv på ditt lærested.

 

Edit: Legger til at tekna også har 7500student medlemmer.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

innbo forsikring på verdi til 150 000?? dette var VELDIG lavt. Selv ville jeg valgt NITO utelukkende pga dette. Nito tilbyr 2M forsikring på innbo, og det er viktig og tenke på at du fort har 200-300k verdier utenom det som kanskje er affeksjonsverdi.

 

Men jeg støtter også at det kan være lurt og velge den fagforeningen som er mest aktiv på ditt lærested.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere her som vet hvilken forening som er aktiv/mest aktiv i Tromsø?

 

Står fortsatt ganske likt, men heller faktisk litt mer mot Nito, men en venn av meg som er på vei mot en Master of Technology valgte Tekna og mener det er det beste valget for de som skal ta en master. Men han er jo i Trondheim.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar

I NITO kan du bli medlem både som bachelor og master

 

Det er lokal aktivitet i Tromsø både gjennom studenter og lokalavdeling i regionen - og ikke minst vil Tromsø den siste uka i august være åsted for arrangementet Ingeniørene kommer! Som NITO-student/NITO-medlem vil du da bli invitert til blant annet Forum for unge teknologer og et kveldsarrangement med både faglig og sosialt innhold.

 

Den uka vil det vi ha NITO-stands hele dagene på studiestedene - og du vil ha muligheten til å få all den utfyllende informasjonen du trenger om å være medlem i NITO, og hvilke fordeler dette også vil gi deg når du er ferdig å studere.

 

Hvis du ønsker mer informasjon per epost eller telefon, så finner du kontaktinformasjon til oss her:

NITO Studentene - om oss

 

Hilsen

Erik i NITO

Lenke til kommentar

Skal til NTNU, trenger innboforsikring og da høres jo disse ut som greie ting å melde seg inn i... Vet ikke hvilken som er mest relevant for et masterstudie på gløshaugen, men kan jo høres ut som om Tekna er mest naturlig... Likte forsåvidt ordningene til NITO (og det som står her stemmer), men om ikke nettsiden deres kommer seg opp så blir det litt uaktuelt å vurdere det noe særlig mer.

Lenke til kommentar

Kan jo ha innboforsikring i NITO og PC-forsikring i Tekna. 

 

For dere som starter på NTNU, pleier Tekna å stå på stand på skolen og dele ut forskjellig materiell (skrivebøker, penner, NTNU-kalkulatoren - ett år ga de deg også gratis mattebok) til de som fyller ut innmeldingsskjema. Det er vel egentlig hovedårsaken til at jeg valgte Tekna :D

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Dette er jo ganske enkelt. Har du kun videregående skole, teknisk fagskole eller en lavere grad på høgskole velger du Nito. Har du høyere utannelse innen for teknologi som eks. master (evt. bachelor med tilleggsutdannelse) velger du Tekna.

 

Det er dessverre litt vanskeligere å komme inn i Tekna enn i Nito, til gjengjeld får du helt andre verktøy for å forhandle om din markedsverdi på (hvis du har høyere utdannelse)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...