Gå til innhold

[AoC]Spillkrasj 2-3 ganger per time


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer egentlig bare på om det er noen her som har gode råd til meg når det gjelder at Conan crasher altfor ofte?

 

Jeg merker det spesielt etter siste patch, så kan spillet crashe opp til 3 ganger i timen.

 

Det er alt i fra at spillet fryser i loading i update content. Spillet kan plutselig få en enorm framedrop og fryse etter 10 sekkunder når jeg spiller. Og det er ofte at spillet bare detter ut i windows på grunn av "client error crash" eller noe sånt. Dette er vanvittig irrieterende.

 

Jeg elsker AoC og har snart to lvl 80 karakterer. Jeg nekter og slutte og spille dette spillet, så det hadde vert så utrolig bra om dette, eller iallefall noe av dette kunne fikses.

 

Jeg har denne pcen:

 

Intel QuadCore 2.4ghz

4GB Ram

Nvidia GeForce 8800GT 1024MB Ram (nyeste drivere)

1TB Hdd delt i 3 partisjoner.

 

Tusen takk for alle svar og all hjelp!

Endret av brutality
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

 

Jeg har en stasjonær pc, bygd den selv. Alt annet fungerer utmerket utenom AoC.

skal jeg prøve med eldre Nvidia drivere kanskje?

 

Driverene lastet jeg ned fra www.nvidia.com siste som kom nå i juni.

 

Spillet fungerer utmerket på andre acer laptopen min, så det må vere noe galt her..

 

NB: Jeg har ikke GTX kort men GT

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Du skriver ikke hva slags client error, men jeg tar sjansen på å tippe på at du får grått kart, grått minimap og så at client erroren går på Out of Memory?

 

Du skriver at du har 4gb minne....bruker du XP/Vista 32-bit versjon?

 

I så fall så er dette den feilen som blir referert til som memory leak, og er et problem med koden i klienten, ikke din pc. FunCom jobber med det, men ironisk nok så skulle de to siste patchene fikse flere av årsakene som førte til denne feilen, men mange rapporterer at det har blitt verre.

 

Siterer fra AoC forumet:

 

#2a Workarounds for known errors:

 

1. Crashes, "Updating Content", Errors and so on

Quite often the "Verify"-tool works wonders. Open your AoC-folder, start "simpleconfig.exe" and click on "Verify/Repair". When the verification / repair is completed, start AoC as usual - the patcher will now automatically replace defective files.

 

2. Bad graphical / general performance

You can find a seperate guide here: (currently in translation, coming soon)

 

3. Assertion Failed - Out of Memory

If you've got more than 2GB RAM, the following might help.

XP:

Open the hidden boot.ini file found in the root system directory (C:\). The easiest way to do so is clicking on Start -> Run..., entering "notepad C:\boot.ini" without the quotation marks and hitting enter. Look for the [operation systems] part and add the following line to the end of it:

/USERVA=3072

 

Vista:

To open the Run... menu, use Win+R (Win = the windows key on your keyboard), type in "bcedit /set IncreaseUserVA 3072" without the quotation marks and hit the enter key.

 

IF there are stability issues after trying this, you can revert to the standard values by following the same steps and just changing the number to 2048 (so it's /USERVA=2048 or bcedit /set IncreaseUserVA 2048, respectively)

 

Det er punkt 3 du skal se på.

 

Håper dette hjelper. Har ikke forsøkt denne fiksen selv, så tar ikke ansvar for eventuelle problemer det medfører, men mange rapporterer at det virker.

 

Hvis det er en annen feil enn det jeg skriver her så aner jeg ikke. :)

 

Edit: nå ble jeg litt forvirret, for i din åpningspost skriver du at du har 4gb minne, men skriver senere at du vet du har lite ram med 2gb. Hva har du?

Endret av Colin
Lenke til kommentar

The Very End sier at han har 2gb, jeg har 4gb ram ;)

 

Jeg har windows vista home premium 32bit. Vet jeg ikke får utnytta all rammen, men jævlig synd at det skal føre til crash..

 

Skal teste punkt 3 der. Og evt andre :)

 

Tusen takk for hjelp!

 

EDIT: Når jeg skriver bcedit /set IncreaseUserVA 3072 i kjør. så får jeg opp en feilmelding som lyder slik: "Finner ikke bcedit. Kontroller at du skrev navnet riktig, og prøv på nytt"

 

Jeg skriver jo det ikke slik: "bcedit /set IncreaseUserVA 3072", men slik bcedit /set IncreaseUserVA 3072

 

Hva kan vere feilen?

Endret av brutality
Lenke til kommentar

Som nevnt, det er mye minnelekasje i koden til spillet som ikke er blitt lokalisert og rettet. Virket som de mest utsatte var dem hadde aktivert det meste av grafiske effekter i spillet. Eneste tips jeg har er å prøve å skru ned alt av grafikk og sjekke om spillet kræsjer mindre. Prøv også å sett ned View Distance til 500-800.

 

Hadde også en del kræsjer, men de kom som regel kun ved zoning både på 8800gts og gtx260 kortene. Grått kart og ikoner som forsvant skjedde somregel rett før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...