Gå til innhold

spørsmål angående jegerprøven


Anbefalte innlegg

hei, som det friluftsmennesket jeg er, har jeg nå planer om å ta jegerprøven. men før jeg begir meg ut på dette, trenger jeg svar på noen enkle spørsmål.

 

for det første, hva koster det å ta prøven? og er det det noe krav at man har våpen?

for det andre, hvor får man tatt denne prøven hen? er bosatt i tønsberg pr dags dato, noen som vet om noe nærliggende?

for det tredje, etter prøven er bestått, hvordan skaffer man seg våpenlisens?

 

på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jegerprøven er tatt, må du få et skjema på lensmannskontoret som du må fylle ut, og du må legge ved betalt jegeravgiftskort.

 

Sitter faktisk med skjemaet i hånda nå, og skal til å gå ned med det for å høre om det er noe galt med det.... :p

 

"Søknad om løyve til å skaffe seg og ha hand om skytevåpen og våpendelar."

Lenke til kommentar

Sidan du har fått greie svar på dei andre spørsmåla, så kan eg svare på det første.

 

Prisen det koster å avta jegerprøva avhegner av kvar du tek ho. Eg betalte 1000 kroner for heile kurset mitt. + Litt ekstra når eg skulle ta prøva. (Dette tok kommunen seg av. Jegerprøveinstruktørane har ingenting å gjere med sjølve prøva) Så eg vil tippe det er noko liknande for deg. Jegerprøva var heilt grei, og eg bestod med 44 rette. Så nå er eg klar for hjortejakt til hausten! :)

 

Vil berre legge noko til det "Arne" seier. For å få våpenløyve så er det eit negativt teikn visst du har blitt tatt for nokon kriminell handling som f. eks. kjøring i berusa tilstand.

 

Så visst du har noko spørsmål, er det berre å komme med dei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...