Gå til innhold

Best mulig laptop til 9000-10000 (11000-12000 om det er ekstra bra tilbud)


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Er på jakt etter en laptop til 9000-10000kr, men kan presse ut noen tusenlapper ekstra hvis det er et ordentlig godt tilbud.

 

PC-en skal brukes til spilling, lage musikk (gjennom MIDI, har kjøpt en ekstern lydkort) og skole. Er mest hypp på at den skal være bra til spilling da. Vil for eksempel kunne spille Bioshock på medium (eller til og med Crysis på medium, selv om det svært lite sannsynlig). Kan bære pc-er til rundt 3kg maks.

 

Har selv noen forslag:

En til 10000kr...

Dell...

Multicom. Fikk god kritikk fra hardware...

 

Setter stor pris på alt hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, begge tilbudene var virkelige god. Likevel ser det ut til at jeg ender med å sikle mest etter Nox A15 på grunn av skjermkortet, tross at Asus-en har bedre CPU og større harddisk.

 

Det jeg er litt usikker på er det med garantien. Skjønner ikke helt hvordan det fungerer. På den derre Nox A15 kunne man velge kvikRep og garanti, men da ble det også ekstra kostnad. Vil det si at jeg må "kjøpe" garanti, slik at hvis det er noe feil med pc-en, så kan jeg sende den tilbake? På Asus-en står det: Produsentens garanti (md.): 24. Vil det si to år med garanti, slik at hvis det feiler noe, så kan man sende den tilbake?

Endret av Muse
Lenke til kommentar
Wow, begge tilbudene var virkelige god. Likevel ser det ut til at jeg ender med å sikle mest etter Nox A15 på grunn av skjermkortet, tross at Asus-en har bedre CPU og større harddisk.

 

Det jeg er litt usikker på er det med garantien. Skjønner ikke helt hvordan det fungerer. På den derre Nox A15 kunne man velge kvikRep og garanti, men da ble det også ekstra kostnad. Vil det si at jeg må "kjøpe" garanti, slik at hvis det er noe feil med pc-en, så kan jeg sende den tilbake? På Asus-en står det: Produsentens garanti (md.): 24. Vil det si to år med garanti, slik at hvis det feiler noe, så kan man sende den tilbake?

Tror ikke det er vits å bruke ekstra penger på lengre garanti. Selv om garantien går ut, kan du fortsatt reklamere på laptopen i hvertfall 2 år, hvis den skulle gå i stykker. Da sender du den inn til dem, og så er det opp til dem å få den reparert.

Lenke til kommentar

Ok, det var veldig godt å lese! :) Men hvis den blir borte/stjelt, da gjelder vel ikke garantien? Da må jeg vel betale for ekstra service hvis jeg er redd at dette skjer?

 

Ellers så har jeg snublet over et annet knall tilbud:

Acer aspire 5930G

 

Finner da ikke ut hvilken oppløsning skjermen har, om det er Vista 64 bit og hvilken fart prossesoren har (noe rundt 2 ghz kanskje?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...