Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Dama" skeptisk til avstandsforhold, trenger råd/hjelp


Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Hei!

 

 

Jeg er 21 år. Hun er 18 år. Vi bor 8-9 timer unna hverandre. Jeg skulle nok klart avstanden så lenge vi må. Jeg har sagt at det beste er å prøve det til neste sommerferie på skolen (10 mnd) for å unngå bomskudd å bli litt bedre kjent først. Så langt er alt bra. Vi har begge følelser for hverandre. Alikevel til tross for at jeg har sagt jeg er veldig villig til å flytte sammen med henne dit hvor hun skal studere, og at jeg sannsynligvis vil klare avstanden for denne perioden på 10 mnd, har hun sagt at hun har veldig sterke følelser for meg, men at hun har tenkt veldig på om hun vil kun ha meg som venn eller kjæreste. Hun nevnte samtidig at hun tviler på at hun vil klare avstanden i denne perioden. Jeg har også friperioder på 5 dager en til 2 ganger i mnd, så jeg har mulighet til å besøke henne en gang i mnd (værste fall en gang annenhver mnd), og hvis jeg en gang ikke skulle kunne klare det har hun høstferie, påskeferie osv. hvor hun kan besøke meg. Det som er veldig dumt er at hun jobber veldig ofte, spes nå i sommerferien. Jeg/hun vet ikke mulighetene for at hun kan få fri i høstferier etc. enda.

 

Jeg har de siste dagene pushet litt på for å finne ut om hun vil ha ett forhold eller ikke. Hittil har vi bare vært veldig gode "venner" der vi roter sammen. Jeg er veldig glad i henne, liker spesielt godt hvordan det gode humøret hennes smitter over på meg. Har hatt avstandsforhold før der jeg har klart meg bra, så det meste står på henne på akkurat det punktet. Selv klarer jeg ikke helt å skjønne hvorfor hun ikke ville klart dette. Det er bare 10 mnd (for meg er dette kort tid hvis man ser langsiktig). Når hun i tillegg nevner hun har

"veldig sterke følelser for meg",

"aldri møtt en så fin fyr som deg, og vil sannsynligvis aldri gjøre det igjen"

 

Det eneste som taler imot alt er dette:

"for å være helt ærlig tror jeg ikke jeg klarer ett avstandsforhold".

 

Hva syns dere jeg bør gjøre?

Ditche henne før hun ditcher meg? (egoistisk kanskje, men det vil føles bedre for meg.)

Prøve å overtale henne? (føles riktig)

Stresse ned med snakket om forhold, som muligens gjør at vi beholder alt som det er (vanskeligere å vite hvor jeg har henne)

Ev. andre ting hvis dere har forslag?

 

Vil sette veldig stor pris på alle seriøse tilbake meldinger her, selv om det ikke er noen direkte tips eller råd, alle svar settes som sagt pris på.

 

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å gi råd. Var i samme situasjon selv.

 

Det jeg gjorde var å holde kontakten med henne. Besøkte henne når jeg kunne slik at vi ble bedre og bedre kjent. Pluttselig så lå vi der. Fikk en venn av meg til å spamme meg med meldingen: "sammen, no?". Kontiuerlig hele kvelden. Hun ble jo nyfiken, og lurte på hvem i helvete det var som maste slik. Jeg bare ga henne telefonen og ba henne svare selv.

 

Det ble en dyr regning for han før hun ga seg, men det funket :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...