Gå til innhold

Iphone smeltet i lommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og? Poenget er at ingen Nokia-telefoner har smeltet i lomma den siste tiden selv om Nokia i følge tallene for Q1 solgte over sju ganger så mange smarttelefoner som Apple. Alt jeg sier er at argumentet "de har jo solgt mange telefoner" bare er tullprat. :roll:

 

Dette stemmer ikke...

Aner ikke hvor mange smarttelefoner Nokia har solgt, men Apple har ikke lansert en eneste fullblods smarttelefon. Iphone er ingen fullblods smarttelefon.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Får håpe for Iphone eiere at den ikke ser sannheten i folk da, er jo mange Iphone eiere/fanboys som nekter å innrømme at Iphone er en ræva telefon. Men det er jo noe alle innerst inne egentlig vet.

Hvordan kan du påstå noe slikt? Jeg har hatt iPhone i over ett år og er godt fornøyd med den.

Hvor lenge har du hatt din (om du overhodet har hatt noen i det hele tatt)?

 

Jeg har aldri hatt Iphone 3G (heldigvis). Hadde en vanlig helt i begynnelsen når den ble lansert og etter å ha prøvd å bruke denne som min eneste hovedtelefon i noen uker forsvant den veldig veldig fort ut av døra. Jeg har vel aldri vært borti en telefon som er så dårlig. Den var pen å se på, å alt stoppet der.

Lenke til kommentar

Ikke la dette blir en jeg hater/elsker iPhone tråd nå da.

 

Hvorvidt man anser det som en bra telefon avhenger veldig av bruksområder og forventninger. De varier som kjent fra person til person, noen kan elske noen som andre hater.

 

Selv er jeg ingen fan av iPhone, men jeg betviler sterkt at dette tilfellet er annet enn en skade som startet med en brukerfeil - I form av fukt, slag eller andre brukerpåvirkede faktorer som igjen førte til en overopphetet telefon.

Det blir nok konklusjonen dersom den blir sendt til undersøkelse også, uavhengig av om den blir undersøk av Apple eller en tredje(uavhengig) part

 

Edit. Skrivefeil

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Og? Poenget er at ingen Nokia-telefoner har smeltet i lomma den siste tiden selv om Nokia i følge tallene for Q1 solgte over sju ganger så mange smarttelefoner som Apple. Alt jeg sier er at argumentet "de har jo solgt mange telefoner" bare er tullprat. :roll:

 

Tull og tøys. Så ganske nylig en Nokia hvor røyk kom sivende ut bak mens plasten rundt kameraet putret. Fukt og kortsluttet batteri var årsaken, og det kan det muligvis være i iPhone-tilfellet også slik Dj_Matsern sier. Apple har ennå ikke måttet trekke tilbake 46 millioner batterier (BL-5C anyone?) pga. feilproduksjon og fare for overoppheting, så jeg tror nok risikoen for at slikt skjer er den samme for alle og har lite med kvalitetssikring hos den enkelte produsent å gjøre. I tillegg er det bare en ørliten mikropromille av de som eier telefoner som tar fyr som faktisk tar kontakt med media, så det blir bare gjetninger når man sier at ingen Nokia-telefoner har smeltet eller tatt fyr den siste tiden.

Lenke til kommentar
Aner ikke hvor mange smarttelefoner Nokia har solgt, men Apple har ikke lansert en eneste fullblods smarttelefon. Iphone er ingen fullblods smarttelefon.
Vi snakker om Gartners tall og analyser, og ikke hva jeg mener.

 

Ja, i linken din står det akkurat det jeg sa.

"Det skal nevnes at Gartner definerer Apples Iphone som en smarttelefon, til tross for at den egentlig ikke passer inn i smarttelefonbegrepet."

Men greit nok det.

 

Personlig tror jeg ikke dette er en brukerfeil, men heller at telefonen har en eller anna feil som gjør at den har blitt for varm. Sikkert batteriet. Trodde telefoner selv skrudde seg av om de ble for varm, men det er ikke sikkert dette gjelder Iphone.

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg ikke dette er en brukerfeil, men heller at telefonen har en eller anna feil som gjør at den har blitt for varm. Sikkert batteriet. Trodde telefoner selv skrudde seg av om de ble for varm, men det er ikke sikkert dette gjelder Iphone.

 

Jeg kan være enig med deg i at det sikkert er batteriet som blir for varmt, men HVORFOR blir det for varmt? Det sitter tempfølere i batteriene (det er også forklaringen for at et batteri har mer enn 2 poler) som kutter strømmen om batteriet blir for varmt eller telefonen trekker for mye strøm

 

Mest sannsynlig er det en kortslutning som er forårsaket av ting utenfor Apples hender, kanskje lynet har slåttt ned, kanskje kaffekoppen har veltet over telefonen, kanskje den var i bakken 2 ganger i forrige uke, kanskje katta har pissa på den, kanskje brukeren har brukt en uorginal lader som har skadet batteriet.

 

Mange ting som kan skje, men når en feil skjer på en av ekstremt mange er det mer trolig en feil som skyldes brukermønsteret og ikke en feil som skyldes produksjonsfeil.

 

Edit, endret så det ble litt mer forstålig

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at de trakk tilbake mye batterier, men at alle disse var feilprodusert var vel ikke tilfellet. Var vel snakk om endel batteriserier som innehold en design/produksjonsfeil som KUNNE ført til et lignende scenario.

 

Vil tro at om ikke disse andre batteriene hadde blitt trukket tilbake, ville en nok fått noen få episoder med defekte batterier, men ikke mange.

Lenke til kommentar
Feilproduksjon i batteriet? Er jo en mulighet, og i så fall ikke første gang. Husker fortsatt Sony-skandalen der de måtte trekke tilbake en hel haug med batterier.

 

"En hel haug" er stikkordet.

Her er det snakk om ETT batteri

 

Bare ET som er OPPDAGET.. Hvem vet hvor mange flere tilfeller vi får.. Og ingen vet hvilken faktor som fremprovoserte denne feilen... Kanskje mange av Iphonene KAN få denne feilen under visse omstendigheter..

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...