Gå til innhold

Oslo - Oxford med bil


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal studere i Oxford og tenkte å dra med meg bilen over fra norge. Hva er det beste/billigeste måten å ta seg over på?

Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøre til stavanger og deretter ta fergen til newcastle før jeg kjører ned til Oxford. Da blir det etter mine beregninger ca. 1 dag til stavanger, 1 døgn i båt, og en kjøredag fra newcastle til oxford.

Eller kan det være raskere å kjøre til calais og over kanalen? Noen som har peiling?

 

Det er vel lov å ta norske biler til england og kjøre rundt der 1 års tid med norskregistrert bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det letteste er å ta ferje fra Stavanger. I fra Newcastle til Oxford er det ca. 420 km og du vil bruke alt fra fem til ni timer(avhengig av trafikken).

 

Men når det gjelder ferjen fra Norge til Newcastle, så legges denne ned fra første september. Det er forbaska dumt. :wallbash: Har brukt denne ferjen ganske mye. Håper det vil være noen ferjeselskaper som starter opp på ny……..

 

Etter avvikling av denne ferjen vil den nærmeste ferje til England være i Esbjerg, Danmark (ferje til Harwich). Da kan det være like greit å kjøre til Calais. Hvis du tar ferje til Hirtshals, så er avstanden til Esbjerg ca. 350 km og til Calais ca. 1300 km. På den Engelske siden er det ca. 230 km (både fra Dover og Harwich). Vil ikke komme med noen anbefaling, fordi dette er avhengig om du liker å kjøre bil eller ta ferje.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Men når det gjelder ferjen fra Norge til Newcastle, så legges denne ned fra første september. Det er forbaska dumt. :wallbash: Har brukt denne ferjen ganske mye. Håper det vil være noen ferjeselskaper som starter opp på ny……..

 

Er det nå ingen (direkte) ferjeforbindelse mellom Norge og England? Har hørt rykter om at det skulle bli en ny ferje til Aberdeen, og har også hørt noe om Newcastle til Kristiansund/Trondheim, men aner ikke om dette er konkrete planer. Noen som vet noe sikkert?

 

Synd om eneste alternativ blir å ta fly (noe jeg ikke liker) :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...