Gå til innhold

Tips om Warszawa


Terw

Anbefalte innlegg

Hei

Skal på guttetur til Polend, Warszawa om en ukes tid, og lurer litt på om noen har tips om hva vi kan gjøre og holde oss unna der nede.

Vi er 5 gutter på 18 år, og skal være der en uke.. Har hotell på Westin, og er ute etter å ha det litt gøy, og å kose oss..

Så er det noen gode steder å være på dagtid, noe mosomt å anbefale oss? Noe vi bør se osv?

 

Og et spørsmål: hvordan er stikkontaktene der nede? (a)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kan jo starte med å besøke Kulturpalasset. Mot en liten sum kommer man opp i toppen og har god utsikt over hele byen.

 

Av kjøpesenter kan jeg nevne Arkadia som er Polens største kjøpesenter. Dette ligger litt nord for sentrum. Det ligger også et stort kjøpesenter like ved sentralbanestasjonen, altså vest for Kulturpalasset. På østsiden av kulturpalasset finner du et innendørsmarked. Her er det alltid artig å kikke.

 

Middagen anbefaler jeg å legge til torget i gamlebyen. Mange koselige uterestauranter.

 

Anbefaler dere å kjøpe et Seven Day City Travelcard. Warszawa har en oversiktlig undergrunnsbane som går nord-sør i byen. Kortet kan også brukes til f.eks. trikk og buss. Kjøper dere kortet allerede på flyplassen kan dere bruke det på bussen inn til byen. Kan kjøpes i kiosken i ankomsthallen.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
På østsiden av kulturpalasset finner du et innendørsmarked. Her er det alltid artig å kikke.

Fant noen morsomme sko der. :-) Fortsetter man østover rett over gaten ligger det en stor butikk der, ala Sten&Strøm. Husker ikke navnet, men der får man kvalitetsklær til overkommelig pris. Kjøpte meg en dress der.

 

Om dagen er det alltid noe å se i Łazienki park med utstillinger, konserter eller rett og slett bare se parken og folkene der. Gamlebyen er stedet å dra på kveldstid.

 

På søndager er det en severdighet å se hvor mange som prøver å komme seg inn i de mest populære kirkene. Trodde det måtte være noe spesielt som skjedde, men fikk vite at det var helt vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...