Gå til innhold

Transparent ark


Anbefalte innlegg

Håper dette er rett plass og poste dette spørsmålet. Jeg skal skrive ut et bilde på et transparent ark nå. Men det arket/plasten har en helt glatt side og en litt ru side. Spørsmålet mitt er da. På hvilken av sidene skal jeg skrive ut bildet på? Er under litt tidspress så hvis noen vet det hadde det vært fint med "raske" svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er blekkskriver så er det den ru siden så skal påføres blekk.

 

Om det er en laserprinter så OBS OBS, du må ha transparenter som er beregnet for laserprintere! Dette er grunnet at varmen i en laser maskin fuser enhet er som regel på ca 170-180 grader celsius og vanlige blekk transperenter smelter stort sett. Blir da fort en dyr reparasjon av maskinen da. Sjekk med produsenten av lasermaskinen om temperatur på fuser og så sjekk med spec på transparententene du har tengt å bruke. :)

Lenke til kommentar
På den ene datasalen på NTNU gikk drifterne for et par år siden til det skritt å henge opp resultatet av feil type foil i laserprinter til skrekk og advarsel. Ikke noe pent syn nei... :lol:

 

Det er enda mindre pent syn inne i printeren. :lol:

 

Har sett det flere ganger før i jobbsammenheng og som regel så må hele fuseren (varme elementet i en lasermaskin) overhales. Ser ut som "teflon"slagmark inne i fuseren etter at feil type tranperent er blitt brukt.

Lenke til kommentar
Har sett det flere ganger før i jobbsammenheng og som regel så må hele fuseren (varme elementet i en lasermaskin) overhales. Ser ut som "teflon"slagmark inne i fuseren etter at feil type tranperent er blitt brukt.

 

Noen som har bilde av dette? Hørtes egentlig ganske spennende ut ;)

Vil gjerne se :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...