Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermproblem under oppstart.


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Inspirion 9400 her med oppstartsproblemer. Når DELL logoen visest, og i POST-screen er det mange blå- og hvite prikker rundt over hele skjermen. Når Windows XP starter opp ser man Windows logoen, men her er det mange grønne prikker. Innloggingsskjermen kommer ikke opp i det hele tatt, skjermen er bare svart og etter ca 1 minutt blir skjermen hvit og laptopen restarter seg.

 

Jeg har prøvd å starte i VGA-mode, men det er det samme som skjer der. Derimot om jeg starter i safemode, fungerer skjermen fint uten noen forstyrrelser. (Utenom at oppløsningen er så lav). Når jeg prøver å koble til en ekstern VGA skjerm, og trykker på Fn + F8 (for å skifte til ekstern skjerm) blir det bare prikker i mange forskjellige farger. Om jeg gjør det samme med en DVI skjerm er det ingen problemer.

 

Når jeg starter i safemode er det også mup.sys som er den siste driveren som lastes, og det tar ca 1 minutt før den kommer seg videre derfra.

 

Hva er det som kan vere galt? Det kan jo ikke være driveren, siden problemet er tilstede før Windows starter. Prøvde også med Ubuntu live-cd, men der var det også problemer. Så det er et hardware problem? Skjermkortet er kanskje gåent? Noen tips til hvordan jeg kan feilsøke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...