Gå til innhold

Anmeldelse: Rock Band (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det mest spennende ved Rock Band er kanskje trommesettet. Det er virkelig massivt.

 

Godt å høre at du har peiling på hva du snakker om.

Hvis du forventer deg noe slikt, tror jeg du kommer til å vente forgjeves. Vil påstå at Rock Band-trommene er rimelig massive til spillkontroller å være. ;)

 

Hehe klart det, jeg synes bare "massivt" var å ta litt hardt i.

Jeg prøvde rock band trommene på TG i år og de var artige nok, og de føles forholdsvis autentiske når man sitter og hamrer på dem, selv om pedalen er et sorgens kapittel. De minner igrunn mer om vanlige elektroniske trommer enn et ekte trommesett synes nå jeg.

 

Rock band er morro det, men jeg tror jeg klarer meg med mitt eget band ^^

Lenke til kommentar
Guitar Hero er for min del utelukket da det ser ut som utviklerene driter i nedlastbart innhold og slipper ut utvidelser/nye utgaver i The Sims-tempo.

Eit nytt GH-spel vil gje ein pris per låt på rundt 6-7 kroner. RB-låtene koster 10-12 kroner per stykk, GH3-låtene litt meir. Kva er negativt med det? Kva med at Harmonix lanserer RB2 eitt år etter RB kom ut? Er det stort betre? Oppgraderte instrumenter, så folk må kjøpe instrumenter for 4000 kroner?

 

RB har trommer, gitar, bass og vokal, det er eit større marked å lage DLC til enn GH3. Før GH:WT kjem ut er det ikkje noko poeng i å kommentere sånt.

 

Så til anmeldelsen.

 

9/10? Det synest eg er for mykje, eg har kun hatt RB i to dagar, men funne ein god del ting som trekker det ned for min del.

 

- Pedalen går i stykker (utstyr til 1800-2000 kroner)

- Trommene bråker (utstyr til 1800-2000 kroner)

- Gitaren er dårleg og problematisk (utstyr til 1800-2000 kroner)

- HO/PO er for vanskelege å identifisere

- Manglende Hyperspeed/Breakneck

- Mange livelåter med varierande lydkvalitet. Ikkje er det informert om kva låter som er live heller

- Nesten ingen detaljer etter du har klart ei låt. Einaste du får vite er poengsum, antal stjerner og note streak (som du for øvrig ikkje kan halde auge med mens du spelar)

- Overdrive-noter er kvite, vanskelegare å halde styr på knappane når notane ikkje er i riktig farge

- Har litt av det same lydbiletet som GH2, det for platt og uinspirerande, GH3 er langt betre

- Dårlege animasjonar i bakgrunn, til tider kan det virke hakkete på Xbox

- For omfattande å gå inn og ut av Practice Mode

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Guitar Hero er for min del utelukket da det ser ut som utviklerene driter i nedlastbart innhold og slipper ut utvidelser/nye utgaver i The Sims-tempo.

Eit nytt GH-spel vil gje ein pris per låt på rundt 6-7 kroner. RB-låtene koster 10-12 kroner per stykk, GH3-låtene litt meir.

Hvis vi skal se på en "addon" til Guitar Hero, synes jeg GH: Aerosmith er et godt eksempel. Spillet koster 449kr på absoluttspill.no. Da får man tilgang til 41 nye låter (Må riktignok bytte DVD/Blu-ray plate for å spilel de gamle sangene fra f.eks. Guitar Hero 3). Det tilsier en snittpris på 11kr. Altså omtrent det samme man betaler for RB-låtene (fra 6-12kr). Forskjellen er at i Rock Band kan man velge hva man vil ha fra PlayStation Store eller Xbox Live og ikke bli "tvunget" til å høre på de 20 Aerosmith-låtene man uansett aldri har hørt om og/eller likt. Så nei, jeg er ikke enig i det du sier. :)

Lenke til kommentar

Hvis man ikke liker Aerosmith så virker det meningsløst å gå for det spillet, og ihvertfall å argumentere mot med at man ikke har hørt om halvparten av sangene. Hadde de sluppet en Guitar Hero: The Who så hadde jeg kjøpt den uansett pris. Jeg har allerede lastet ned megapacken til Rock Band til 20 dollar, og er kjempefornøyd. Jeg betaler mellom 1 og 2 dollar for sanger her i USA, og synes det er en rettferdig pris. Jeg har allerede spilt flere av dem 10-12 ganger, og da kan det rettferdiggjøres.

Lenke til kommentar

GH:A er eit spel fokusert 100% på Aerosmith, dei som kjøper det er enten veldig glad i den type spel, Aerosmith-fan eller begge delar. Eg synest det er heilt greit, Aerosmith bryr meg ikkje, så eg kjøper det ikkje. Akkurat som at eg ikkje hadde kjøpe Aerosmith-DLC.

Lenke til kommentar
Prisen er virkelig sur, men ser jo veldig kjekt ut. Bah, skal ikke være lett...

Har spelt ca 30 songar av Rock Band no, og må seia meg litt skuffa. Ein del bra låtvalg, men dei er jo pisslette, og eg likar ikkje dei firkanta notane heller. Liknar også litt på GH2 sidan det skal meir presisjon til for å treffe notane. Hadde vore vanskeleg å spelt TTFAF på Rock Band!

 

Men mitt tips er å kjøpe Rock Band for songane sin del, og heller kjøpe instrumentene til GH4 når det kjem ut :)

 

Rock Band har jo et kjempestort utvalg av sanger. Nå er det vel over 200 med DLC. men man burde ikke forhåndsdømme GH4 instrumentene. Kan godt hende de er mye verre en alle tror. Vente og se. RB2 instrumentene ser jo også lovende ut :). Men som sagt. Vi får se hva brukerne synes når de kommer ut :)

Endret av Dav1D
Lenke til kommentar

Metallica - Enter Sandman er live fant eg akkurat ut. Ikkje like kjekt med ein masse folk som roper Exit light, Enter night, Take my hand, Off to never never land. Det er eit spel som skal imitere ein konsert, greit nok det, men eg synest det blir dårlegare med livelåter.

Edit: Run To The Hills er og live. :(

 

Under vers og solo går det greit, men på refrenget blir det ikkje det heilt store.

 

GH3 har fått ein del livelåter i det siste, deriblant Def Leppard, det er ganske OK, men det er og god lyd på det opptaket, har ikkje masse publikum som syng og fleire og tøffare soloer er albumversjonen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

GH:A fokuserer ikke 100% på Aerosmith, bare rundt 90% eller noe sånt. Det er en del sanger fra andre folk der også. ;) Selv er jeg ikke en fan av Aerosmith, men ville ha stortrivdes likevel om det ikke hadde vært så forbannet enkelt.

 

Trommene i RB bra? Nåja. Trommene i GH4 er enda bedre, og da snakker jeg ikke bare hvor mye de tåler.

 

Og ja, GH: Metallica er bekreftet, og de har bekreftet at de vurderer GH: Van Halen. ;)

Lenke til kommentar
Prisen er virkelig sur, men ser jo veldig kjekt ut. Bah, skal ikke være lett...

Har spelt ca 30 songar av Rock Band no, og må seia meg litt skuffa. Ein del bra låtvalg, men dei er jo pisslette, og eg likar ikkje dei firkanta notane heller. Liknar også litt på GH2 sidan det skal meir presisjon til for å treffe notane. Hadde vore vanskeleg å spelt TTFAF på Rock Band!

 

Men mitt tips er å kjøpe Rock Band for songane sin del, og heller kjøpe instrumentene til GH4 når det kjem ut :)

 

Rock Band har jo et kjempestort utvalg av sanger. Nå er det vel over 200 med DLC. men man burde ikke forhåndsdømme GH4 instrumentene. Kan godt hende de er mye verre en alle tror. Vente og se. RB2 instrumentene ser jo også lovende ut :). Men som sagt. Vi får se hva brukerne synes når de kommer ut :)

Rock Band har nok eit større utvalg av DLC ja, det er bra! For dei songane som var på setlisten skuffa litt tykkjer eg.

 

Men angåande dei andre instrumenta, så er det nok lurt å iallfall vente til GH4 sine kjem ut, og så vurdere det då :) Får satse på at dei er betre!

Lenke til kommentar
Metallica - Enter Sandman er live fant eg akkurat ut. Ikkje like kjekt med ein masse folk som roper Exit light, Enter night, Take my hand, Off to never never land. Det er eit spel som skal imitere ein konsert, greit nok det, men eg synest det blir dårlegare med livelåter.

Edit: Run To The Hills er og live. :(

 

Under vers og solo går det greit, men på refrenget blir det ikkje det heilt store.

 

GH3 har fått ein del livelåter i det siste, deriblant Def Leppard, det er ganske OK, men det er og god lyd på det opptaket, har ikkje masse publikum som syng og fleire og tøffare soloer er albumversjonen.

Men dette er da lyd som er lagt til av harmonix for å få det til å høre at publikum synger med?

Synest selv dette legger til litt "realisme" i og med at du holder en konsert i spillet.

 

edit: du kan skru ned lydnivået på publikum under innstillingene

Endret av tineyoghurt
Lenke til kommentar

Så dei har med vilje lagt til sånt tulleskap? Huff så tåpelig. Eg er på ingen måte ute etter realisme når eg trykker på ein plastgitar, eg vil ha best mogeleg lydkvalitet, difor blir eg skuffa av sånt.

 

Kvar har sjølvsagt sin meining om saken, men dette er altså min.

Lenke til kommentar
Prisen er virkelig sur, men ser jo veldig kjekt ut. Bah, skal ikke være lett...

Har spelt ca 30 songar av Rock Band no, og må seia meg litt skuffa. Ein del bra låtvalg, men dei er jo pisslette, og eg likar ikkje dei firkanta notane heller. Liknar også litt på GH2 sidan det skal meir presisjon til for å treffe notane. Hadde vore vanskeleg å spelt TTFAF på Rock Band!

 

Men mitt tips er å kjøpe Rock Band for songane sin del, og heller kjøpe instrumentene til GH4 når det kjem ut :)

 

Rock Band har jo et kjempestort utvalg av sanger. Nå er det vel over 200 med DLC. men man burde ikke forhåndsdømme GH4 instrumentene. Kan godt hende de er mye verre en alle tror. Vente og se. RB2 instrumentene ser jo også lovende ut :). Men som sagt. Vi får se hva brukerne synes når de kommer ut :)

Rock Band har nok eit større utvalg av DLC ja, det er bra! For dei songane som var på setlisten skuffa litt tykkjer eg.

 

Men angåande dei andre instrumenta, så er det nok lurt å iallfall vente til GH4 sine kjem ut, og så vurdere det då :) Får satse på at dei er betre!

 

Jeg håper jo og at GH4 instrumentene er bedre, men jeg håper enda mer på at RB2 instrumentene er enda bedre ;)

Lenke til kommentar
Så dei har med vilje lagt til sånt tulleskap? Huff så tåpelig. Eg er på ingen måte ute etter realisme når eg trykker på ein plastgitar, eg vil ha best mogeleg lydkvalitet, difor blir eg skuffa av sånt.

 

Kvar har sjølvsagt sin meining om saken, men dette er altså min.

Heilt einig, likar best å høyre musikken, ikkje publikumet. Eg skal heilt klart vente til GH4, Rock Band skuffa meg utruleg mykje då det kom so seint. Gledar meg til GH4, har meir trua på det ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...