Gå til innhold

importere bilder i vista


Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem her. jeg sitter på jobben og skal overføre bilder til pcen her.

Når jeg setter inn minnebrikka og trykker på "importer" så legger maskina inn bilder automatisk i feil mapper. Hvordan får jeg gjort om innstillingene så jeg kan velge hvor de vil ligge for hver gang jeg overfører? innstillinger får jeg ikke trykket på siden alt går automatisk!

Også om noen har tips til gratis programmer som gjør det lettere å overføre bilder.

PS har windows vista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du velger mappe i programmet, iallefall dersom du har Nikon :!:

Åpne programmet (uten kameraet på) og gå på innstillinger.

Regner med du kan gjøre dette uansett hvilket kamera du har.

 

Ja men nå har det seg slik av alt går automatisk her så jeg ikke får valgt noe. forklarte det også i første post.

Det jeg lurer på er hvordan kommer seg inn i innstillinger og får gjort så ikke alt går automatisk

Lenke til kommentar
Når jeg setter inn minnebrikka og trykker på "importer" så legger maskina inn bilder automatisk i feil mapper.

Hva setter du minnebrikken inn i?

Og hvilket program benytter du for å "importere" bildene?

 

Hvis du benytter minnkortleser skal du kunne håndtere minnekortet på samme måte som enhver annen ekstern harddisk. Dermed kan du benytte drag-and-drop for å flytte bilder (og andre filer) akkurat dit du vil.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en intern minnekort leser som sitter i laptopen.

Programmet jeg bruker er det som følger med vista.

Siden dette skal bli benyttet i jobb sammenheng med folk som er dårlig på data vil jeg benytte meg av en enkel løsning.

Endret av funkiee
Lenke til kommentar

Jeg har det samme opplegget. Når jeg setter inn kortet, kommer det opp et vindu der jeg kan velge hva jeg vil gjøre (akkurat som enhver annen ekstern enhet). Bl.a. åpne i Windows Utforsker. Jeg foretrekker dette, da kan jeg klippe/lime og styre hvor bildene kommer. Eneste ulempen er at filnavnene starter med IMG_, hvis man ikke liker det.

 

- nib

Lenke til kommentar

Kan det være 'Importer bilder med Windows' du kjører? Dette er innstilt "halvautomatisk" hos meg, og det er et program som heter Autokjør som styrer det.

 

Prøv dette: Søk opp 'Autokjør' i Kontrollpanelet. Du får en skjerm hvor du kan bestemme hvilket program som skal startes når du setter inn forskjellige eksterne enheter, f.eks. Bilder. Ett av alternativene er 'Spør meg', som gjør det mindre automatisk. Med dette foregår det slik:

 

Når du ha valgt Importer bilder ..., får du en skjerm hvor du skriver inn hva mappen / bildene skal hete. Nederst i denne skjermen kan du klikke på Alternativer, og i skjerm Importinnstillinger kan du bl.a. velge hvilken mappe de skal inn i (Bla gjennom...).

 

Denne muligheten burde også være der selvom det går mer automatisk. Mulig du kan finne flere alternativer i Autokjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...