Gå til innhold

Umulig å slette partisjon


Anbefalte innlegg

Jeg har nå i lengre tid prøvd å konventere en partisjon til fat32, fra ntfs. Men denne partisjonen virker veldig bestemt på å forsette i sitt gode gamle spor, som system fucker på pcen...

 

Jeg prøvde bare å slette partisjonen, men det får jeg ikke lov til, og nå begynner jeg å gå tom for alternativer...

 

Jeg har prøvd å gjørt det med standar windows foraterings verktøy, og partion magic 7.0, begger greier ikke jobben...

 

Er det noen som har et godt forslag, fordi jeg begynner å bli litt gretten på den undestroyable partion :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som at IDE kontrolleren på Harddisken er defekt. Test om du kan hurtig formatere harddisken i windows. Med hurtig formatering brukes ikke kontrolleren på harddisken, noe som brukes med vanlig formatering. Visst du får hurtig formatere er det en garanti sak. (har vært i samme situasjon). Feilbeskrivelsen må du være nøye med:

 

Kan ikke formatere harddisken via KONTROLLEREN på disken.

 

Så visst du får til å formatere via windows hurtig formatering så har du svaret.

Lenke til kommentar
Jeg har nå i lengre tid prøvd å konventere en partisjon til fat32, fra ntfs. Men denne partisjonen virker veldig bestemt på å forsette i sitt gode gamle spor, som system fucker på pcen...

 

Jeg prøvde bare å slette partisjonen, men det får jeg ikke lov til, og nå begynner jeg å gå tom for alternativer...

 

Jeg har prøvd å gjørt det med standar windows foraterings verktøy, og partion magic 7.0, begger greier ikke jobben...

 

Er det noen som har et godt forslag, fordi jeg begynner å bli litt gretten på den undestroyable partion :D

 

Hva har du prøvd å slette den med? prøvd fdisk?

Lenke til kommentar

Har du prøvd et linux partisjoneringsprogram? fdisk og cfdisk i Linux er rimelig kraftige sånn sett... og jeg har ennå ikke funnet den partisjonen som cfdisk ikke klarer å kverke...

 

Last f.eks ned slackware 8.1 ISO, brenn den ut og boot pc'en med den. Du trenger ikke installere noe Linux. Helt i starten av installasjonsprosedyren vil cfdisk starte, fjern gjenstridige partisjoner og reboot inn til evt. Windows igjen. Works like a charm ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Gdisk.exe til sånt som dette. Hvis noen har en Symantech Ghost cd liggende så er Gdisk inkludert. Enkelt prog å bruke fra en bootdisk og tar knekken på det meste. Mulig linux varianten virker også, men der tror jeg det er lettere å gjøre feil...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Har du prøvd et linux partisjoneringsprogram? fdisk og cfdisk i Linux er rimelig kraftige sånn sett... og jeg har ennå ikke funnet den partisjonen som cfdisk ikke klarer å kverke...

 

Last f.eks ned slackware 8.1 ISO, brenn den ut og boot pc'en med den. Du trenger ikke installere noe Linux. Helt i starten av installasjonsprosedyren vil cfdisk starte, fjern gjenstridige partisjoner og reboot inn til evt. Windows igjen. Works like a charm ;)

 

Virker fint med andre distroer også. Har brukt RH til det jeg og det funker fint. Ikke noe problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...