Gå til innhold

Har noen kjøpt MGO expansion?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi, hva inneholder denne expansion da?

 

Nye kart, en gratis karakter. Dame-modeller. Nye ansikt. Egentlig ting som skulle vært med i utgangspunktet. Men jeg klager ikke MGS4 var mer en verdt penga alene.

 

For å svare på den originale posten. Jeg har ikke kjøpt tillegget. Satt klar dagen det ble gitt ut men Konami hadde problemer med båndbredden (som vanlig). Hvorfor selger de det ikke bare over PSN? Konami er sære.

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar

Jeg har den, og har vel hatt den i 2 uker. (Spilt 2 survival)

 

Funker fett så langt, og jeg er enig med at konami er litt sær siden de nektet å ha det i "Playstation Store".

 

Og nå så har det kommet "Reward Shop"

Reward shop, kan man kjøpe nye bukser,capser, Brillene til Otocon, og camo, ved hjelp av "Reward point's" til din Charakter.

 

De poengene kan du skaffe ved å spille, "Survival".(Jo mer ditt team vinner, jo mer poeng. Får fortsatt poeng av å bare være med.)

Minuset er vel at man kun kan spille survival i Helgene, og tingene koster veldig mange... poeng.

 

En annen "Side note" er at det plutselig ble lagt inn et extra våpen i "Weapon's list" på "Training"; Det våpenet heter "Thor" og er den Nye pistolen som Ocelot brukte(i singel playern, hvor han skytter i stykker båten til Meryl med 1 kule. (DumDum bullet's anyone?)).

 

Et lite hint til hvem som kommer ved neste Expension Pack?

Lenke til kommentar
Hvorfor selger de det ikke bare over PSN? Konami er sære.

 

Grunnen til at dem ikke selger det over PSN er sikkert for at da skal Sony sannsynligvis ha en hvis prosent av pengene, når dem bruker Konami Store så får Konami bestemme alt selv, og de er heller ikke avhengig av at Sony skal godkjenne alt innholdet. :)

 

Litt av forskjellen mellom Live marketplace og PSN, er at Sony ikke forlanger at alle spillene skal bruke deres butikk for evt. DLC.

I dette tilfellet så ser det ikke ut til å være ett heldig valg dog, siden det tydligvis skaper problemer for kunder. :-/

 

Hvis problemet ligger i at Konami-store ikke godtar din bank, så kan du prøve www.entropay.com, og lage ett virtuellt visa-kort. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Jeg er politisk imot å måtte betale penger for fire nye baner. Alt sånt burde vært gratis.

 

Og hvordan kan du så logisk forklare denne politiske overbevisningen?

 

Fordi det har vært gratis å laste ned baner til spill så lenge jeg har levd?

 

Når du har kjøpt spillet, så har du kjøpt det. Det er urettferdig å måtte betale enda mer for samme spillet. Dette sier jeg, og det samme sier Gabe Newell fra Valve.

 

Til Unreal Tournament har jeg forresten lastet ned 20 gratis baner nå, som er ti ganger mer geniale enn de gjennomsnittlige MGO banene du får i den pakka der.

Lenke til kommentar

Da har du ikke levd lenge.. :-/

I gamle dager måtte du betale rundt 300 kr. og så kom DLC på egne CD'er, og da hette dem expansion packs. :-/

Eneste forskjell er at nå kjøper du mindre, til mindre pris vanligvis, og laster dem ned ettersom de blir ferdig.

 

Og for å finne de 20 banene på Unreal, som vistnok skal være 10 ganger mer geniale enn de gjennomsnittlige du ekstrabanene til MGO, tipper jeg at du uansett må lete gjennom 250 møkkabaner først, fordi det er en grunn til at spilldesignere gjør dette som levebrød, mens andre gjør det på hobby-basis.

 

Men siden du tydligvis har sett disse og gjort deg opp en mening om hvor bra disse MGO-banene er, så kan jo du kanskje fortelle om MGO-banene til trådstarter. :)

Lenke til kommentar
Da har du ikke levd lenge.. :-/

I gamle dager måtte du betale rundt 300 kr. og så kom DLC på egne CD'er, og da hette dem expansion packs. :-/

Eneste forskjell er at nå kjøper du mindre, til mindre pris vanligvis, og laster dem ned ettersom de blir ferdig.

 

Og for å finne de 20 banene på Unreal, som vistnok skal være 10 ganger mer geniale enn de gjennomsnittlige du ekstrabanene til MGO, tipper jeg at du uansett må lete gjennom 250 møkkabaner først, fordi det er en grunn til at spilldesignere gjør dette som levebrød, mens andre gjør det på hobby-basis.

 

Men siden du tydligvis har sett disse og gjort deg opp en mening om hvor bra disse MGO-banene er, så kan jo du kanskje fortelle om MGO-banene til trådstarter. :)

 

Dette med å lete igjennom baner er et luxusproblem. Jeg har spilt FPS spill i nærmere 13 år nå, og er vant til at nedlastbare brett er gratis. Som sagt, det er en grunn til at FPS mesterne Valve sier det samme.

 

Det er lureri å begynne å ta betalt for baner i en verden der skytespillere er vant til å få det gratis. Og nei, du er ikke en FPS veteran hvis du har spilt Resistance Fall of Man.

 

Det er faktisk fornærmende at når MGO har så lite baner fra før, at det skal koste penger å kjøpe mer. Og den eneste grunnen til at sånne codec beskjeder er noe gøy, er at voicechat funksjonaliteten på PS3 er så møkkadårlig som den er nå.

Lenke til kommentar

Jeg har spillt dataspill i godt over 20 år, iløpet av mine 31 år.

Det FPS'et jeg har spillt mest, var Duke Nuke'm 3D, som jeg spilte nesten ett år i strekk, når det var nytt. Og selv om Resistance var første FPS-spillet som var mere moro og spille for meg, så har jeg følgt med.

 

Og jeg kan love deg, at 'FPS mestrene' dine i Valve, er langtifra så skinnhellig som du, og Gabe Newell vil ha det til.

Det Gabe Newell bedriver er ren market-speach, som kun virker på idioter som tror de er 'FPS veteraner' fordi de har kjøpt en diger oransj box.

 

Både HL2: Episode 1, og Episode 2 var ting som ikke var gratis.

Vi måtte kjøpe de, etter hvert som de ble lagd.

 

Og siden du er så nøye på PS3 sin voice-chat, så kan jeg fortelle deg at hvis du kjøpte Team Fortress Classic (remaken av Quake-moden, av selveste 'FPS-mestrene') når det ble utgitt på Steam (heller ikke gratis, medmindre du kjøpte Half Life 2-bundlen). Så tok det ca. 2 månder før dem klarte å reparer bugen som avogtil krasjet åpningsdialogen hvis du hadde satt voice til 0, i config-filen.

Så vi resistance-folk kan også ha litt peiling. :)

 

Og prisene var forøvrig mye høyere enn det Konami spør etter.

 

Grunnen til at Newell er så kjepphøy nå, er fordi dem allerede har tatt betalt for disse spillene 3-4 ganger før.

 

Ser fremdeles at du ikke kommenterer ekstra-innholdet - eller lureriet - som du kaller det, i MGO.

 

Du har verken nevnt noenting om de tre nye kartene, eller hvordan det er å spille Johnny og Meryl, og hvordan deres spesielle spillfunksjoner er, hvordan de nye custom-karakterene blir, eller det nye belønningsystemet virker i forhold characther-customization.

 

Går egentlig utifra at du bare snakker piss, og sier at det er lureri uten at du egentlig vet hva du snakker om.

Har heller ikke kjøpt MGO ennå, fordi jeg ikke har hatt tid til å spille det så mye i sommer, så i så måte er jeg i samme båt, men gidder ikke klage på ekstra-innhold som for alt jeg vet kan være utrolig bra.

 

Uansett så kan dere prøve å spørre hva problemet er her:

http://mgo2web.konami.com/eu/community/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Nå er det jo noen år mellom duke nukem 3d og halflife også da :) Tror nok poenget med Valve er at de har vært ganske så flinke til å håndtere 3rd party utviklere :) Har jo også vært et lass med gratis og veldig bra 3rd party mods og maps til q1 q2 q3. Så har vi wolfenstein 3d og sikkert et lass andre ting. Mye bra som er gratis :) Det meste jeg har nevnt her til og med bedre enn MGO ;)

Lenke til kommentar
Jeg har spillt dataspill i godt over 20 år, iløpet av mine 31 år.

Det FPS'et jeg har spillt mest, var Duke Nuke'm 3D, som jeg spilte nesten ett år i strekk, når det var nytt. Og selv om Resistance var første FPS-spillet som var mere moro og spille for meg, så har jeg følgt med.

 

Og jeg kan love deg, at 'FPS mestrene' dine i Valve, er langtifra så skinnhellig som du, og Gabe Newell vil ha det til.

Det Gabe Newell bedriver er ren market-speach, som kun virker på idioter som tror de er 'FPS veteraner' fordi de har kjøpt en diger oransj box.

 

Både HL2: Episode 1, og Episode 2 var ting som ikke var gratis.

Vi måtte kjøpe de, etter hvert som de ble lagd.

 

Og siden du er så nøye på PS3 sin voice-chat, så kan jeg fortelle deg at hvis du kjøpte Team Fortress Classic (remaken av Quake-moden, av selveste 'FPS-mestrene') når det ble utgitt på Steam (heller ikke gratis, medmindre du kjøpte Half Life 2-bundlen). Så tok det ca. 2 månder før dem klarte å reparer bugen som avogtil krasjet åpningsdialogen hvis du hadde satt voice til 0, i config-filen.

Så vi resistance-folk kan også ha litt peiling. :)

 

Og prisene var forøvrig mye høyere enn det Konami spør etter.

 

Grunnen til at Newell er så kjepphøy nå, er fordi dem allerede har tatt betalt for disse spillene 3-4 ganger før.

 

Ser fremdeles at du ikke kommenterer ekstra-innholdet - eller lureriet - som du kaller det, i MGO.

 

Du har verken nevnt noenting om de tre nye kartene, eller hvordan det er å spille Johnny og Meryl, og hvordan deres spesielle spillfunksjoner er, hvordan de nye custom-karakterene blir, eller det nye belønningsystemet virker i forhold characther-customization.

 

Går egentlig utifra at du bare snakker piss, og sier at det er lureri uten at du egentlig vet hva du snakker om.

Har heller ikke kjøpt MGO ennå, fordi jeg ikke har hatt tid til å spille det så mye i sommer, så i så måte er jeg i samme båt, men gidder ikke klage på ekstra-innhold som for alt jeg vet kan være utrolig bra.

 

Uansett så kan dere prøve å spørre hva problemet er her:

http://mgo2web.konami.com/eu/community/

 

Ingenting av det du sier nå endrer det faktum at jeg har lasta ned gratis maps i over 12 år på PC. Det burde være mer enn lang nok tid til at det burde være gratis nå.

 

Og som du ser hos alle de store FPS gigantene, Quake, Doom, Counter Strike, Half Life, Unreal Tournament etc, har alle gitt ut gratis egenproduserte map packs de siste årene. I tillegg så er det flere flinke brukere som lager maps som ofte er bedre.

 

Og når du da har flere tusen gratis maps til flere store skytespill, hvorfor skal du plutselig betale for fire stykker til MGO ? Som i tillegg er helt nybegynnere på onlinesiden.

 

Og forresten, selv om jeg tviler på at du er FPS veteran hvis Resistance var det første spillet du likte, så burde du ha fått med deg at VELDIG mange innen skytespillmiljøet deler min mening.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at Resistance var første spillet jeg likte, det var det første FPS jeg likte mere enn Duke Nuke'm 3D som jeg spilte i over 1 år.

 

Jeg foreslår uansett at dere nevner navnene til disse gratis expansionene som Valve, og ID Software har lagd (Siden dere også snakker om Quake) har lagd, som holder høyere kvalitet enn MGO ekspansjonen.

 

Kan ta noen eksempler fra de spillene du nevner.

Siden jeg har ofte sett prislapp på dem, selv om FPS-veteraner som dere tydligvis har tilgang til dette gratis.

Når Counterstrike: Condition-zero (Valve/Turtle Neck expansion) kom ut, var en av grunnene til at jeg ikke kjøpte dette var at det kostet 400 kroner.

Når prisen sank i etterkant hadde jeg forlengst sluttet å spille couterstrike.

 

Quake II mission pack (ID/Rogue Software), o.l. koster fremdeles 5,95$ på Steam (Valve)..

Ca. halv pris av MGO-ekspansjonen, husker ikke hva det kostet i 1998 når det kom ut.

 

Og siden det er en fornærmelse at MGO bare kom med 5 map opprinnelig, kan jeg fortelle at Team Fortress 2 (FPS Mestrene i Valve) kom 6 maps, når det først kom ut, ett mere enn online delen i MGS4, i re-releasene av spillet, så er det flere maps.

 

Eneste selskap jeg kan tildels være enig med at oppfører seg noenlunde slik du foreslår, er Epic, noe som suger siden jeg ikke liker Unreal-serien, så har ikke anelse om hvordan det står til med expansion packs der, men de har en smart buisness-model.

Epic har store inntekter fra spillmotoren-som de selger, så evt. oppdateringer av de spillene er sannsynligvis reklame for nye features de legger til i spillmotoren..

Gears of War (Epic) sin expansion kostet forøvrig 800 microsoft points de 4 første måndene, men det var pga. av Microsoft nektet dem å gi dem å gi det ut gratis, og fordi det er forbudt å bruke andre butikker enn Live på 360, så dersom Epic hadde lagd GeOW med en tilsvarende Epic-store som Konami har på PS3, så kunne dem gitt det ut gratis der. :-/

Det kan de ikke, så det kostet penger.

 

Uansett så har Konami to studioer i gang med å lage ekstra-innhold til MGS4, Kojima Productions, og ett eget studio i USA, som bare fokuserer på MGO.

Ingen av de studioene har tilsvarende inntektskilder som Epic har i Unreal-motoren, eller Valve har i Steam, så dersom de skal kunne fortsette å kunne betale utviklerene som må lage ekspansjons-pakkene, så må dem selge det til kunder.

Akkuratt som alle andre utviklere gjør, inkludert nesten alle de utviklerene du snakker om, når de setter folk til siden og lager expansion-packs til spillene sine.

 

drezz er den eneste som sier han har spillt ekspansjonen, og han sier det funker fett, og han er den eneste her som har anelse om det er verdt det eller ikke.

Verken politisk overbeviste du (FPS-veteranen) eller Gabe Newell (Sjefen over FPS-mestrene) har noen anelse om ekspansjonen er verd pengene, etter hva jeg kan forstå, det eneste dere gjør i dette tilfellet er fanboy-trolling. :)

Lenke til kommentar

Valve har da utgitt map packs gratis siden Counter Strike var i betastadiet. De_Dust 2 noen? Remake av Cs_Italy til CSS. Det er sånn jeg mener Counter Strike i det hele tatt har blitt stort, at utviklerne selv har gått inn for å fylle på med nye spillemuligheter.

 

Epic er du allerede klar over. Som i likhet med Valve opptil flere ganger har gitt ut egne pakker på 10-15 brett hver. Hvis du ber meg finne navn og dato på dette synes jeg det blir litt mye arbeid.

 

Her er den gratis Quake III map packen fra ID software http://www.macobserver.com/article/2001/02/15.11.shtml

Og siden spillet også lar seg modifisere av brukerne er dette igjen den største fordelen. Urban Terror noen?

 

Det du ikke ser ut til å forstå er at siden de fleste store titlene innen sjangeren lar brukerne lage egne brett og modifikasjoner, så er det de som bestemmer hvordan markedet skal være. Når brukerne av spillene har sørget for flere titusener av gratis brett de siste årene, så er dette standarden man kan forvente.

 

Samme gjelder Jedi Knight spillene, Delta Force serien, Battlefield osv. Samt flere spill som for lengst er glemt, for eksempel Tribes og lignende.

 

Konsollprodusentene, spesielt Sony tuter med hornet om hvor viktig og revolusjonerende det er at brukerne definerer spillopplevelsen. Vel, det har de gjort i ganske lang tid på PC, og jeg synes heller at Sony burde rette seg etter den standarden, istedenfor å frastøte spillere som meg ved å ta betalt for små selvfølgeligheter.

 

Jeg betalte for den første Warhawk brettpakken, eller, brettet, og det var et genialt spill, men siden den gang skjønte jeg at jeg ikke kan holde på slik. Hvis jeg skal betale for ett og ett brett for Motorstorm, Warhawk, Metal Gear Online osv osv, sparer jeg heller pengene og kjøper et helt nytt og bedre spill isteden.

 

Hvis vi snakker ekspansjonspakker DA kan jeg betale. Fordi det er vanlig, men brett, skins og makroer skal være gratis.

Lenke til kommentar
Hvis vi snakker ekspansjonspakker DA kan jeg betale.

 

Foreslår jeg at du finner frem ordboka og slår opp de to siste ordene i navnet på produktet vi diskuterer (Gene expansion pack). :)

 

map'ene i map-pakken du referer til er lagd av Quake-comunitiet, her er beskrivelsen fra din egen link; This map pack was created by very talented fans of the Quake 3 Team Arena title, and have been packaged up and offered as a set by id Software.

 

Konami har utviklere i jobb som lager innhold til spillet, ID brukte sannsynligvis bare PKZip for å lage den map-packen. :)

Naturligvis så fortjener Konami mere penger for sin innsats. :)

Forøvrig må du ha kjøpt både Quake 3 Arena, og ekspansjonspakken Quake 3 Team Arena før du kan bruke den map-packen.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...