Gå til innhold

Hvilket GTX skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei,

litt forvirret angående hvilket 9800 / GTX kort jeg bør velge. Alle koster omtrent det samme.

 

 

XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK

XFX GeForce 9800GTX 720M 512MB XT GDDR3

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB XXX GDDR3 (sistnevnte er litt dyrere, cirka 300kr)

 

Så 760, 720, 576 og 640, det er kjernefrekvensen?

Minnestørrelse er jo ganske rett frem.

Og jeg antar at GDD3 er bedre. så... 760 er ute av løpet?

 

Og hva er forskjellen på 9800 GTX og GTX 260?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den du får mest for pengene er vell det du går for? vist du heller vill ha kraft så er vell ikke valget det vanskligeste..

 

 

Hmm, ja, jeg har bestilt en 9800GTX på komplett. For en 260 GTX 640Mhz koster det 388kroner mer... for en 567Mhz kun en femtilapp mer eller noe slikt...

 

Hva gjør jeg? :)

Lenke til kommentar

Visst du skal kjøpe et til senere ville jeg gått for 9800GTX, men beware 2x 9800GX2 er ikke så veldig populært lenger, tester viste seg ganske dårlig med 2 stykk men med et var det ekstremt bra.

 

Det beste kortet og kjøre standalone er faktisk 9800GX2 visst du har tenkt og ha ETT fint kort :)

Lenke til kommentar
GX2 er et eget skjemkort som kjører quad SLi med segselv på en måte, det er 2 skjemkort i et.

 

Nvidia bekrefter at det skal ha samme ytelse som 9800GTX + 8800GTS.

Husker ikke kildene bare leste dette hos 3dgameman eller noe for noen måndter siden.

 

En liten rettelse, det kjører faktisk bare vanlig SLi, og ikke quad SLi. Er bare to kort i dette, ikke fire. :) Kjører du 2x 9800GX2 blir det plutselig quad SLi!

Endret av »frodo
Lenke til kommentar
Tenkte egentlig jeg skulle kjøpe et kort til senere, når det var billigere, og ytelsen til PC`en jeg da har, har begynt å dabbe av litt.

 

Er 550W nok for SLI? Burde vel være det?

Nja, alle kortene tar vel 2x 6 pin(1 6pin, 1 8pin?) husker ikke helt, men tror ikke 550W er nok til å kjører noen av disse i SLI, 1 kort går nok. Selv ville jeg gått for XFX GeForce GTX 260 640M 896MB XXX GDDR3 av disse.

Lenke til kommentar
Tenkte egentlig jeg skulle kjøpe et kort til senere, når det var billigere, og ytelsen til PC`en jeg da har, har begynt å dabbe av litt.

 

Er 550W nok for SLI? Burde vel være det?

Nja, alle kortene tar vel 2x 6 pin(1 6pin, 1 8pin?) husker ikke helt, men tror ikke 550W er nok til å kjører noen av disse i SLI, 1 kort går nok. Selv ville jeg gått for XFX GeForce GTX 260 640M 896MB XXX GDDR3 av disse.

 

Visst du skal ha SLi så vet jeg om en PSU som har nok kabler på seg 750 watt Corsair SLi compitable.

 

Jeg har ihvertfall nok på min.

 

Men da ville jeg nok gått for GTX 260.

Lenke til kommentar
GX2 er et eget skjemkort som kjører quad SLi med segselv på en måte, det er 2 skjemkort i et.

 

Nvidia bekrefter at det skal ha samme ytelse som 9800GTX + 8800GTS.

Husker ikke kildene bare leste dette hos 3dgameman eller noe for noen måndter siden.

 

En liten rettelse, det kjører faktisk bare vanlig SLi, og ikke quad SLi. Er bare to kort i dette, ikke fire. :) Kjører du 2x 9800GX2 blir det plutselig quad SLi!

 

Jeg har ikke sagt 4 skjermkort heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...