Gå til innhold

må betale for å åpne sperret abb som ikke brukes


Anbefalte innlegg

Eg tolkar det slik at abonnementet er stengt, og blir opna når fakturaen vert betalt. Difor ville eg ha venta med å betale til etter 12/8 osv. Dersom abonnementet allereie er opna vert jo saka annleis, då er det nok berre å godta det, sjølv om det er sure pengar å betale.

 

Da er vi egentlig enig, fordi jeg tolker det slik at abonnementet er blitt gjenåpnet og kunden så fakturert for gjenåpningsgebyr i ettertid. Er helt enig med deg i at det er dumt å måtte betale for gjenåpningsgebyr hvis kunde gir beskjed om at han ikke ønsker abonnementet gjenåpnet grunnet oppsigelse, før han betaler det utestående.

 

Nå trengs det bare at trådstarter kaster lys over hva som er riktig av våre to forskjellige tolkninger. :)

 

har vært bortreist i helga, me njeg ser dere har vært aktive! :p

 

abonnementet er ikke gjenåpnet såvidt meg bekjent. jeg er ikke sikker, da jeg ikke har sjekket (bruker som sagt ikke simkortet, vet ikke hvor der er engang), men slik jeg har forstått det på telenor så blir det åpnet nå når jeg betaler denne fakturaen. derfor er det et gjenåpningsgebyr og purregebyr i tillegg til månedsavgiften. abonnementen ble sperret fordi jeg betalte forrige regning for seint, derfor vil jeg absolutt tro at de ikke har åpnet det enda (da jeg ikke har betalt denne enda).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som avslutning på tråden kan jeg jo oppdatere med følgende:

 

jeg ringte telenor på torsdag, et par dager etter forfall riktignok. latet som jeg aldri hadde snakket med noen av dem før om gebyret, og la frem en helt fersk sak. "jeg skal betale en siste faktura, her er det et gjenåpningsgebyr, vet ikke om abb'et er blitt åpnet igjen da jeg har mistet simkortet for flere måneder siden og abb'et skal sies opp automatisk fra dere 12.aug".

 

"joda, dette abb'et er sagt opp allerede, så den biten er i orden! gebyr? hmm"

 

jeg lot som jeg var litt dum, og på tur til å gi meg men bare ville spørre hvordan det egentlig var med dette, og akkurat når jeg egentlig hadde gitt opp og innfunnet meg med at jeg bare måtte betale og glemme saken så sa han "joda, men da fjerner jeg bare 250kr på fakturaen din, så betaler du resten".

 

i'm off the hook! da ble det middag i helga og! :D

Lenke til kommentar

Det er vel spørsmål om dei hadde noko val. Når ein har sagt opp eit abonnement vil vel evt. uteståande (eller evt. tilgode) verte summert opp, og sendt ut på giro (evt. utbetalingsgiro), og me er jo einige om at Telenor ikkje kan ta gjenopningsgebyr, sidan abonnementet aldri vart opna igjen. Om ein venta på denne giroen ville ein i verste fall få eit nytt purregebyr. Men ville ein eigentleg få det? Og så kunne ein måtte betale nokre kroner i renter på ubetalt faktura.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...