Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boote Laptop med HDD fra annen maskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Laptop som har krasja. Hadde mistanke til at HDD'en var gåen så jeg satte denne inn i ett eksterntkabinett og prøvde å kjøre den. Som jeg tenkte så virka den ikke.

For å sjekke om Laptoppen fungerer ellers tenkte jeg å ta HDD'en fra en annen Laptop og sette inn i den førstnevnte.. Mitt spørsmål: Er dette mulig? Vil f.eks biosen i laptoppen skjønne hva som skjer og automatisk boote fra OS'et på den fremmede harddisken? Hva med driverne?

CC

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en Laptop som har krasja. Hadde mistanke til at HDD'en var gåen så jeg satte denne inn i ett eksterntkabinett og prøvde å kjøre den. Som jeg tenkte så virka den ikke.

For å sjekke om Laptoppen fungerer ellers tenkte jeg å ta HDD'en fra en annen Laptop og sette inn i den førstnevnte.. Mitt spørsmål: Er dette mulig? Vil f.eks biosen i laptoppen skjønne hva som skjer og automatisk boote fra OS'et på den fremmede harddisken? Hva med driverne?

CC

Den vil sannsynligvis ikke boote uten videre.

Du prøve å starte med hdd i maskinen og boote på windows cd-en og ta en windows repair.

Skrevet

Det skal i utgangspunktet ikke være noe problem med det. Har byttet flere harddisker på bærbare pc-er. Vær oppmerksom på at Vista/XP vil ble noe forvirret ved førstegangs oppstart, da den vil finne nye/forskjellige enheter en hva som tidligere er "registrert".

Er det hd fra en tilsvarende (100 % identisk) maskin, vil du ikke merke noen forskjell.

Skrevet

Den "nye" HDD'en er fra en gammel Latitude maskin, mens Laptoppen som ikke virker er en ganske ny Packard Bell. Har prøvd å starte opp med Latitude HDD'en i PB'en nå. Jeg kommer helt til Windows logoen, også blir det blå skjerm i 1 sek hvorpå maskinen reebooter. om igjen og om igjen og....

Vet altså ikke om det bare var den gamle HDD'en som var ødelagt på PB'en eller om det også kan være noe annet feil med den.

Skal prøve å starte opp med "windows cd-en og ta en windows repair" slik S.M foreslår når jeg kommer hjem i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...