Gå til innhold

Kulturo: Hva vil skje med Indiana Jones 5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir kvalm når jeg tenker på det Lucas sa tidligere en gang, like etter premieren til Indy 4. Han nevnte at han ville gjøre LaBeuf (eller hva faen han nå heter) til hovedkarakteren, og Harrison Ford til en mindre karakter, à la det Connery var i The Last Crusade.

 

Om dette skjer... faen. Må Lucas virkelig ødelegge enda en franchise?

Lenke til kommentar

Ford begynner å dra på årene, men tenk på Stallone in Rambo 4. Fyren holder seg jævlig bra, for å si det mildt. :)

 

Men Lucas har allerede ødelagt Star Wars, så han burde holdes laaaaangt unna Indy! Jeg kan gå med på en annen (godt voksen!) skuespiller, men Spielberg har rett. De må holde seg i fortiden, og da tenker jeg ikke bare på handlingen i filmen. De trenger ikke finne opp hele franchinsen på nytt.

 

Og hva med alle tegneseriene? Mange av dem er minst like bra som noen av filmene, så jeg hadde vært fornøyd om de hadde laget en av dem om til en film. Fate of Atlantis, for eksempel, eller Thunder in the Orient. Meget bra historier. :)

Lenke til kommentar
James Bond og Indiana Jones kan ikke sammenlignes.. At du i det hele tatt synes Ford kan byttes ut med en annen gjør det ganske tydelig at du ikke er en fan av serien.
Hvorfor ikke? Kan ikke se at at Ford tilfører Jones-karakteren noe helt unikt som ingen andre kan erstatte. Liker både Jones- og Bond-serien, men hadde ikke ønsket å se Sean Connery i Goldeneye, for å si det slik.

 

Det blir feil å sammenligne Stallone og Ford. Førstnevnte trente hard i forkant, godt hjulpet av steroider, ansiktsoperasjoner og tupé. Resultatet var såpass bra at han kunne blitt tatt for å være i begynnelsen av 50-årene. Ford, derimot, ser ut som han er i midten av 60-årene. Ikke noe galt i det, men jeg føler ikke at det passer seg for en actionhelt.

Lenke til kommentar

Det samme mente vel folk om Connery og Bond?

 

Personlig har jeg ikke noe imot å se fremtidige Indy-filmer uten Ford, men ønsker ikke et Bond-liknende opplegg hvor man bytter skuespiller. I Indy har man spilt på det at Dr. Jones blir eldre, mens i Bond har man aldri hatt noen karakterutvikling i samme grad (bortsett fra rebooten). Så jeg ser for meg at når Indy kaster hatten på hylla, kan en annen ta over i en annen rolle, som feks. Shia.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Det samme mente vel folk om Connery og Bond?

 

Personlig har jeg ikke noe imot å se fremtidige Indy-filmer uten Ford, men ønsker ikke et Bond-liknende opplegg hvor man bytter skuespiller. I Indy har man spilt på det at Dr. Jones blir eldre, mens i Bond har man aldri hatt noen karakterutvikling i samme grad (bortsett fra rebooten). Så jeg ser for meg at når Indy kaster hatten på hylla, kan en annen ta over i en annen rolle, som feks. Shia.

Aner ikke... Var før min tid.. Men om de absolutt vil fortsette filmserien med Shia så får de kalle den for noe annet.. De kan ikke kalle filmen for Indiana Jones når det er eventyrene til karakteren Shia som er helten. Da får de heller kalle det for "The Adventures of Mutt Williams" eller noe.

 

Om Ford blir for gammel så bør de vel kanskje heller la det være med de fire filmene vi allerede har og heller lage noe nytt?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

"hvis de kan komme opp med en ide alle kan godkjenne" .. Haha.. hvor lenge gjentok de ikke det før indiana jones 4... Husker tydelig jeg leste et intervju dem i et filmmagasin i 1994, hvor de skrev at de var godt på vei og ville sette igang innspilling så snart de var blitt enige om manuset. Og etter det så leste jeg nøyaktig den samme saken repetert sånn ca. 1 gang i året helt frem til den endelig kom for et år eller to siden. Ford, lucas og spielberg kommer ikke til å bli "enig" om noe mer script før de er så gamle og demente alle sammen at de kan lures til å skrive under på hva som helst, fra sykesengene sine på gamlehjemmet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...