Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker du BDSM?


Anbefalte innlegg

Jeg er litt nyskjerrig på folks innstilling her på forumet til BDSM. BDSM står for Bondage/Discipline, Dominance/Submission og Sadism/Masochism. SM brukes også om Slave/Master.

 

Men ja, bdsm foregår jo i mange forskjellige grader, alt i fra folk som blir bundet fast og pisket til folk som liker å ta kontrollen i senga eller liker litt røff behandling, osv.

 

Selv er jeg dominant og sadist, men har ikke fått muligheten til å leve det helt ut før det forholdet jeg er i nå. Hva er andres forhold til bdsm? Hvilke syn har dere på det? Hvilke rykter eller misoppfatninger har dere hørt?

 

Det jeg har fått inntrykk av er at mange driver litt med bdsm uten å egentlig vite hva det er. Heldigvis er det mange foreninger som Smil og UngBDSM som hjelper med sånt. Er styremedlem i UngBDSM selv. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. både SMil og UngBDSM er kjente miljøer, uten at jeg er involvert akkurat nå. Av den grunn må jeg si at jeg syns det er en helt vanlig ting. Og sant som du sier, mange bedriver mild bdsm uten å egentlig kalle seg sm-folk. Vet om alt fra folk som lever livsstilen 24/7 til de som syns et lite dask på rumpa kan være gøyalt, og det er mange der ute. Tilsvarende mange fetisjister.

Men det er fortsatt regnet som en diagnose, dessverre, så mange ser stygt på sm, og mener det er roten til alt vondt, at de som driver på er konemishandlere, voldtektsforbrytere og fandens oldemor. Det ser ut til å være vanskelig å forstå at folk faktisk er med på det frivillig. Synd men sant, verden går ikke raskt framover. :(

Lenke til kommentar

BDSM er en høyst positiv ting, det er få forhold som innebærer like mye tillit som et BDSM-forhold. Selv er jeg Switch, men hovedsaklig dominant. Ikke særlig sadistisk av meg, men bondage synes jeg er kjekt.

 

SMiL Norge og diverse andre organisasjoner jobber med å få denne diagnosen ut av psykiatrien.

Lenke til kommentar
Det jeg har fått inntrykk av er at mange driver litt med bdsm uten å egentlig vite hva det er. Heldigvis er det mange foreninger som Smil og UngBDSM som hjelper med sånt. Er styremedlem i UngBDSM selv. :)

 

Det tror jeg stemmer ganske bra ;)

 

Jeg er nok masochistisk og submissive. Bondage og dominasjon/underkastelse er gøy.

Smerte kan jo også være gøy noen ganger.

Endret av Ville Vonca
Lenke til kommentar

Feltherre: Som riktig sier så er smerte bare en del av det, og da til sterkt varierende grad. Noen liker å bli kloret på ryggen under sex, revet i håret under sex, etc mens noen liker spanking, nippleclamps, etc. :) Men bondage er mye mer en smerte og den psykologiske delen er ofte den største.

Lenke til kommentar

En mild form.. Pisker, håndjern, bind for øya, gag osv osv. Ting som kan påføre smerte. Når jeg tenker over det, så er det vel ikke så mildt alikevell :p

 

Er vel mer den dominante typen. Jeg liker ikke og være den som blir piska for og si det sånn. Liker egentlig og påføre smerte, til en viss grad.

 

"Et godt forspill ender med blåmerker. Et godt knull, ender på legevakta!"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...