Gå til innhold

Innkjøp av ny PC! Multicom Kunshan m570+


Anbefalte innlegg

Da har tiden kommet for at jeg skal kvitte meg den gamle kassa. Jeg er ute etter en laptop fordi jeg vil ha muligheten til å dra med PCen til en kompis en gang iblant uten å stresse med frakt. Laptop er også mer praktisk for meg at the moment.

 

PCen skal brukes til gaming og spillet jeg tenker på da er AoC første og fremst men også kommende spill.

Jeg er villig til å gå ut med 16.000 kroner +/-. Det jeg er litt i tvil om er hvordan jeg skal konfiguere den. Skjermoppløsning for eksempel. PCen skal også brukes til musikk, filmer og den slags så derfor tror jeg en 320GB harddisk vil være fint å ha. OS har jeg så det skal ikke være noe problem. Bruker XP frem til jeg får skaffet meg Vista 64 bit, og her kommer det jeg er usikker på; Jeg vet at XP ikke utnytter Turbomemory men jeg kan vel kjøpe det slik at jeg får nytte for det når jeg skaffer meg Vista?

 

Takker for all hjelp og håper at jeg får noen gode forslag til konfigs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du! bestilte meg en slik en jeg over igår. med mye tenking valgte jeg ut dette:

 

* 4 GB RAm

* 320 GB hd

* t9400 prossesoren og 9800M GT, siden jeg mener at 1800 kr for 9800M GTX er overhodet ikke er verdt, siden den gir ikke så stor ytelsesøkning

 

Og skjerm valgte jeg den minste, siden det blir lettere å kjøre alt på maks og native oppløsningen... dette ble alt tilsammen under 15 lapper.

 

angående turbo memmory, er det gamle tester som jeg fant, med 1GB minne (her for du 2 GB) så merket de ikke noe særlig forkjell, men i blant også nedgang i ytelse! men vet overhodet ikke hvordan 2GB turbo mem. er... så jeg valgte det ikke.

Lenke til kommentar

Nesten samme som han over meg. Bare t9500 prosessor og turbominne i tilegg. Laveste skjermoppløsning også. 9800M GT er også i boks, det dyreste blir litt for ekstremt når det kommer til pengebruk. Men det ser ut til at mange av delene ikke er på lager, håper at det ikke tar fullt så lang tid.

Lenke til kommentar
Nesten samme som han over meg. Bare t9500 prosessor og turbominne i tilegg. Laveste skjermoppløsning også. 9800M GT er også i boks, det dyreste blir litt for ekstremt når det kommer til pengebruk. Men det ser ut til at mange av delene ikke er på lager, håper at det ikke tar fullt så lang tid.

 

 

 

Ikke for å være kjip, men fikk du bestilt den gamle T9500 prosessoren, eller mener du P9500?

Lenke til kommentar

Spurte på den chatten og det var skjermkortet som ikke var på lager enda, trodde det var mye annet så det er ganske så greit :). Det ligger allerede 2 reviews av m570 og jeg har ikke fullt så stor peiling på HW og testing til å skrive en review. Anbefaler deg å sjekke reviewen til Delewar og Glennviruzzz1 eller noe :p

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg også bestilt meg monsteret. Hehe, skulle jo egentlig være fornuftig å gå for en 15,4" som kanskje passer bedre til frakt mellom skolen og hjem + noe mer praktisk størrelse å ha med seg inn i forelesningssalen, men så var det en stemme i hodet som sa: "17" er jo ikke sååå mye større..." - Så da ble det det likevel.

Strengt tatt så er det greit, da jeg likevel skulle hatt noen lunde samme specs. - Og da kan nok egentlig en 15" med kun én vifte og liten plass være litt lite. Så med tanke på komponentenes levetid, så er det greit med en skikkelig kjøleløsning, så får den heller støye litt...

 

Nuvel, spes ble som følger:

 

17" Widescreen WSXGA+ 1680x1050

Intel Core 2 Duo P9500 2.53GHz FSB1066 6MB cache 25W

200GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz

NVIDIA® GeForce® 9800M GT 512MB DDR3

Intel® Turbo Memory 2GB

Standard DVD-brenner (Super Multi)

 

Nå gleder jeg meg!

Lenke til kommentar

er i samme situasjon jeg og, jobba i seks uker nå, fikk en utrolig kjip melding fra sjefen, får ikke all lønn i august, må ordne ålåne penger fra folk nå...

 

forresten fikk samme beskjed jeg og, fra multicom, håper bærbare ikke kommer senere enn 12 august..

 

 

og grattis med kjøpet bowardsen, så forersten at prisen har faktisk gått opp med ca 500 kr :D hehe bra at vi bestilte tidlig!

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Nesten samme som han over meg. Bare t9500 prosessor og turbominne i tilegg. Laveste skjermoppløsning også. 9800M GT er også i boks, det dyreste blir litt for ekstremt når det kommer til pengebruk. Men det ser ut til at mange av delene ikke er på lager, håper at det ikke tar fullt så lang tid.

 

 

 

Ikke for å være kjip, men fikk du bestilt den gamle T9500 prosessoren, eller mener du P9500?

 

Den "gamle" T9500 prosessoren er jo mer beregnet på spilling enn P9500. T står for performance, og P for power optimized performance. Så om man ønsker mer batteridtid, velger man P9500, men når man kjøper en så dyr laptop, med så gromt skjermkort, ville jeg valgt T9500 som jeg gjorde på min m860.

Lenke til kommentar

Jeg har denne maskina og er veldig fornøyd så langt. Det eneste er att programmet til fingeravtrykkleseren (psqltray.exe.exe) har en tendens til å bruke vanvittig mye minne, 1-2Gb! Men dette kan muligens løses med en driveroppdatering. Ellers er alt i orden, fingeravtrykkleseren funker også helt fint utenom minnepoblemet. En ting jeg ikke viste om er at den har en knapp som setter den i "Silent mode", som reduserer viftestøy og øker batterilevetid på bekostning av ytelsen. Kan være kjekt å ha...

 

En ting til: jeg valgte 1920x1200-skjermen. Hva har det å si for spill?

Lenke til kommentar

ja, da har jeg vel bæsja på leggen da... Jeg spurte nemlig om det var noen ytelsesforskjell på p9500 og t9400, men det skulle visst bare være strømforbruket... De er jo like ellers, bortsett fra mengden watt de går på... Så det du mener er at den vil bli en flaskehals?

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...