Gå til innhold

Peltier Luftkjøling i Plexikab. eller Vannkjøling i LianLi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok tatt lianLi jeg. Meget godt fornøyd med det kabinettet jeg har.

Fikk vannkjøling inni det så du får helt sikkert plass i pc75usb.

 

Radiator i taket. Pumpe og evt. tank i bunn. Tankmontering kommer litt ann på hvilke produsent du velger ifra. Jeg har innovatek og har derfor utvendig tank. Måtte ha det for å være sikker på å få plass til pumpen inni.

Aqua computer har tank for feste i tak, men du kan også velge en som du monterer direkte på eheim-pumper. Om du får plass til denne kommer ann på hvor fullt hovedkortet ditt er av tilleggskort og hvor store disse er.

Har du kun skjermkort og nettverkskort får du plass til pumpe og tank i omtrent alle kabinett. Problemet blir da radiatoren, men den får du somregel montert i taket eller foran nede.

Lenke til kommentar

Peltierkjøling på dagens varme CPU'er (50W+) har egentlig lite for seg med luftkjøling av peltieren.

 

Eks:

CPU: 50W

Peltier: 100W i effektivverdi (dvs kanskje merket 150W)

Luftkjølingen må altså fjerne 50W fra CPU og 100W fra Peltier. (totalt 150W) Selv Hi-end luftkjølere vil kanskje gi deg 70C på den varme siden av peltieren. med en max dT på 70C (vanlig) så vil du kanskje få 35C på den kalde siden av peltieren, og på andre siden av varmefordelerplaten er CPU'en som kanskje vil holde rundt 40C. Altså kan du like gjerne spare deg utgiften med peltier, og strømforsyning til den. og satse på vann med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...