Gå til innhold

Amazon.com - Frakt dyrt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

tilbudet på 25 dollar er uheldigvis kun for USA om jeg leste rett.

gratis frakt over 25 dollar

 

(oversatt) tok kun med det viktigste

Hvor mye koster frakt?

Frakten kommer på hvordan du velger og få den sendt, størelse og vekt på varen å hvor du skal ha den sendt. For og finne ut prisen putt varen i handlevognen og trykk på proceed til betalings området så får du opp prisen der. På godta ordre siden kan du velge forskjellige frakt metoder og hvor fort du vil ha den.

frakt

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt massevis av bøker fra amazon, både fra USA, UK og litt fra Tyskland. Det er nok den butikken jeg har møtt med best service på nettet. Den lave dollarprisen vi har hatt den siste tiden har det faktisk vært billigere å bestille de bøkene jeg skal ha fra USA enn UK, hvis en ikke må ha bøkene raskt da. Selvsagt tar dette da lengre tid. Fri frakt gjelder ikke for oss i Norge :( Hvis du leser på sidene dems så står det hvor mye frakt det er. Det er en sum per bok og en for sendingen slik at det vil lønne seg å bestille flere bøker framfor færre.

Lenke til kommentar
Det er en sum per bok og en for sendingen slik at det vil lønne seg å bestille flere bøker framfor færre.

Husk at hvis verdien på varene overstiger 200, må du betale fortollingsgebyr. Så hvis ikke frakten er skammelig stor, ville jeg passa på å dele opp så hver pakke kom under 200,-

Bøker er tollfritt, så det er bare å kjøpe bøker for over 200 spenn.

Lenke til kommentar

Vises hvor dyrt det er før du gjennomgår bestillingen (i norske kroner). Avhenger av hvor lang tid du er villig til å vente. Jeg bestilte en bok med standard leveringstid (fra to uker til en måned tror jeg det var) og betalte 40 kroner i frakt. Kunne fått den ca 10 dager før om jeg var villig til å betale 60 kroner.

Lenke til kommentar
40 kr. for en bok fra USA er jo tragisk billig i forhold til å sende ting i Norge.

Bokkilden tar 19 spenn for å levere noe til deg (med mindre du må ha den i løpet av kort tid), CDON (som nå har begynt med bøker) tar 29 kroner, norli tar også 29 kroner. Så jeg er ikke helt enig med deg der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

amazon.co.uk har blitt sinnsykt raske etter at de skiftet til dhl. Jeg bestillte min sommerlektyre i slutten av mai. La inn bestilling kl 23 søndags kveld. Tirsdag morgen kl 09 var dhl på døra. Og dette var med standard shipping, ikke priority express. Levering 34 timer etter bestilling er ganske så imponerende når man bestiller med standard shipping rate synes jeg i alle fall.

Lenke til kommentar
Pleier det å være norsk tekst på DVD-ene man kjøper fra f.eks. amazon.co.uk eller play.com? Og er det toll på DVD-er?

 

Dette passar vel betre i Film-forumet, f eks Guide til kjøp av film på nett

 

Vil du vera sikker på å få norsk tekst bør du nok kjøpa norske eller nordiske utgåver. Det kan vera du får det, ofte ikkje.

 

Ja, du må betala mva og avgift på sendingar over 200 kroner.

Lenke til kommentar
Pleier det å være norsk tekst på DVD-ene man kjøper fra f.eks. amazon.co.uk eller play.com? Og er det toll på DVD-er?

Jeg tror det varierer litt fra DVD til DVD, men stort sett ville jeg ikke tro det ikke er norsk tekst. Det er som sagt mva. Hvis du bestiller fra amazon.co.uk så husk at de har i prisene sine lagt til VAT(engelsk moms). Dette slipper du å betale når du skal ha det til Norge og blir trukket fra prisen slik at det blir litt billigere enn det som står. Amazon oppgir alltid verdi av varer og porto, slik at varens verdi må være under 200kr for å unngå moms for DVDer og andre ting som har moms, ikke bøker.

Lenke til kommentar
Beklager. Jeg glemte hvilket forum jeg var i, men nå som jeg først har postet her følger jeg opp med et spørsmål til. Det er bare prisen på varen som skal være under 200,-? Eller skal summen være under 200,- når alle andre utgifter, som frakt, er inkludert?

Det er prisen av varen som må være under 200, men dersom prisen på varen er over 200 må det betales moms på hele beløpet, altså pris+frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...