Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jeg er forelsket


Gjest Guest_martin_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som mener at så lenge "begge er forelska" osv. så er det vel helt fint. Vel nei, det er ikke helt fint, fordi akkurat her er det faktisk altfor stor aldersforskjell, skal man gå etter sånn logikk så er det vel også greit at en 16 åring og en 9 åring er kjærester så lenge begge er forelska? For noe bullshit.

 

Nei om jeg hadde en 10 år gammal søster og fant ut at det var en gutt/flere gutter som prøvde å få et forhold med henne (gutter som var i alderen til trådstarter), da ville nok det ha vært noe jævlig bråk.

 

La jenta få lov til å være et barn først og fremst.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Enig i at hun må få være et barn. Men hva faen, er det IKKE å være et barn å ha kjæreste når man er 10 år gammel? Jeg hadde kjæreste da jeg var 10, er ikke noe stress.

 

Dere mener at trådstarter er på et annet nivå, han vil begynne å tenke på sex osv? Hmm kanskje, men jeg fikk egentlig ikke inntrykk av det. Han kan være for henne som en i hennes egen klasse, og ser ikke noe galt i et forhold der vel?

Lenke til kommentar

Har ei lillesøster som gikk i 6. klasse. Hadde hun fortalt at hun var sammen med en i 10.(som blir samme forskjell) så hadde jeg fått bakoversveis. Det er rimelig stor forskjell på ei lita jente som fortsatt går på barneskolen, og en gutt som går på ungdomskolen.

 

Synes det blir veldig feil.

 

Edit: denne skulle vel vært postet under Samliv og relasjoner =)

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Sportacus, eg mistenkjer at du ikkje er gamle karen sjølv. Klart det er lett å bli forelska og alt det der, men i frå eit fugleperspektiv er det lettare å sjå kva som skurrar i dette tilfelle. Om ein går i seg sjølv er det lett så sjå at det ikkje alltid er det rimelegaste å fylgje hjarta. Du må sjå lengre enn det, på konsekvensar etc. Eg trur du neglisjerer at jenta er 9-10 år gamal, og ikkje 14-15 slik trådstartar er. Eit forhold til ein 14-15 åring kan slå uheldig ut for jenta dersom guten vert for pågåande. Hugs at ho truleg ikkje eingong er komen i puberteten, medan 14-åringen snart (om ikkje allereie) befinn seg i eit sant hormon-helvete! Ta dette til ettertanke.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig det bare var meg som ikke helt fikk med meg når trådstarter skrev at denne jenten var like hodestups forelsket i han også, men det kan være det samme.

 

Om jeg nå var 14 år, og forelsket i en/ei på 10. Ville jeg vel strengt tatt ha gått litt i meg selv. Hva slags følelser var det jeg egentlig hadde?

 

Når forskjellen blir så stor, i den alderen, tror hvertfall jeg at ting fort kan gå galt. Ikke for å virke nedlatende ovenfor trådstarter, men jeg sitter ofte igjen med en følelse av at den eldste lett kan bli veldig dominerende. Og at den yngste parten ikke tenker like mye som en burde, og lett lar seg bøye etter det den eldre måtte si og mene. Uheldig for jenten i dette tilfellet.

 

Men det er jo ikke bare jenten det kan gå utover. Jeg kjenner flere av de som faktisk har hatt ett forhold, med noen som er noen år yngre. Say, 10. klasse, 6-7. klasse. Disse fikk for det første mye pes, komentarer og masse annet kastet etter seg. I tilleg til at det fort ble ett mer "Se, jeg har dame, hun er mye yngre enn meg, men det gjør ikke noe, for jeg kan briefe med det." type forhold.

 

Dog, for all del. Om begge trives med det. Trådstarter ikke legger noe press på jenten, foreldrene synes det er greit, og trådstarter befinner seg i ett relativt trygt og aksepterende miljø. Så ser jeg ikke problemet.

 

mrbjoern. :)

Lenke til kommentar

FOLKENS.

 

Herregud at dere sitter og diskuterer om dette fortsatt. Er jeg virkelig den eneste som reagerer på at trådstarter ikke har sagt en dritt enda? Han skriver til og med sitt ekte navn i første posten, det her er jo tydelig en kompis/en bekjent/idiot som bare vil drite ut kompisen sin som heter Martin Berg, har ikke et jævla punktum eller komma og skriver helt bedritent i tillegg. Det finnes ingen 9klassing som er forelsket i en som går i 5klasse, og om det virkelig hadde gjort det tviler jeg på at den personen hadde skrevet sitt fulle navn i posten når han poster som en jævla gjest, jeez.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...