Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk veldig inntrykk av en vegg av tekst når jeg så på siden. Mye i samme form og størelse og lite som virker å være prioritert fra siden selv, jeg må lese meg frem for å finne nyheter / saker som vil være av interesse.

 

Artiklene i seg selv kan gjøres mer leselige ved å velge en annen font som folk kan se ved default, og få noe linjeavstand. se NYTimes f.eks. som har grei tekststørrelse og linjeavstand som gjør den mer leselig.

 

Lister av lenker kunne vel også ha godt av litt mellomrom mellom punktene for å gi et tydeligere skille.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Har laget en webside for filmskapere verden over.

 

World Film Community

...

 

Hva har du laget på denne siden?

 

Jeg har litt problemer med å forstå hva som er så fantastisk med det du har gjort, og hvorfor du vil sette opp ett team som du ikke skal dele inntektene rettferdig med? Hvorfor skal du ha halve kaka, når nesten hele verdiskapningen på siten ligger i artiklene?

 

about-lenken er mildt sagt gjømt bort, og innholdet der er mildt sagt mangelfult. Hvem er "vi"? Hvor har "vi" kontor hen? Hva med en adresse? Redaksjon? Eier? Foretaksnummer? Land?

 

Jeg håper jeg tar feil, men jeg har en opplevelse av at i det siste har dette forumet blitt benyttet til ren reklame for mange siter, og jeg har problemer med å se at motivet for å starte denne tråden er å få tilbakemelding på sitt eget arbeid.

 

Hvis trådstarter kan forklare hva som skal kommenteres, og hva som er hans arbeid, samt mulige designmål, så kan dette bli positivt. For meg ble dette for i gråsonen for ærlighet og for rederlighet.

 

Hvorfor kan du ikke bare fortelle oss hva du har forsøkt å oppnå, så kan vi jo kommentere om du har oppnådd dette? Du kan jo sette som en rammebetingelse at du skal bruke Joomla.

 

Det at du påstår at dette er ditt design er vel ett brudd på lisensen du bruker designet under, eller hurr?

 

Frode

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde fått med et team, hadde inntektene blitt delt 50/50 mellom alle i teamet. Mulig jeg ordla meg litt utydelig. Altså alle får like mye av kaka. Noe annet hadde under denne sammensetningen vært feil.

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg tar det til meg, å spørre etter kritikk på en side som ikke er laget av meg, blir feil. Noe annet kan jeg ikke si.

 

Hva jeg hadde hatt lyst til å få kommentert er vel egentlig bare førsteinntrykket ditt av websiden, og hva du ville skiftet hvis du hadde drevet den. I hovedsak, hva kunne vært forandret for å forbedre websiden.

 

Siden skal være en webside for filmskapere, altså et community. Om jeg har lyktes med det gjenstår vel å se. Men, sånn sett fra egne øyne er det vel for lite ved siden som lyser filmutvikling.

 

Takk igjen for ærligheten du alltid får ved dette forumet. Hardt og brutalt til tider, men aldri uten grunn.

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen reser i Joomla. Hvis siden skal være for filmskapere og ikke filmtittere så trenger du vel strengt tatt å fjerne litt informasjon.

 

Top Stories

 

En typisk feil er å kun liste opp overskrifter. Har du mulighet til å uttype disse sakene litt mer? En linje eller to til? Hvis dette er de artiklene du mener vil trekke flest lesere, så burde du sette vesentlig mer fokus på disse, helst med bruk av ett bilde.

 

Hot News

 

Hva er forskjellen mellom dette og "Top Stories"?

 

More News

 

Er dette nyheter eller artikler? Trenger du dette på forsiden? Trenger denne listen så mye oppmerksomhet og fokus som den er gitt?

 

Local Weather

 

En nyhetsmal passer denne helt greit i, men neppe for en filmskaperside.

 

Only on NewsChannel

 

Hva er dette?

 

Quick links

 

Hvorfor er ikke dette pakket inn i navigeringsmenyen? Navigering burde plasseres på en plass, og du burde være forsiktig med konkurrerende navigeringsmenyer da de lett lager kaos. (med mindre kaos er det du leter etter)

 

Navigeringsmeny i footer

 

Totalt unødvendig. Særlig to ganger i footer. Enda værre at den i tillegg er todelt. Fjern begge menyene, og flytt den manglende delen til toppen, der den hører hjemme.

 

Søk

 

Hvorfor er denne plassert i bunnen på siden, og ikke under navigeringsmenyen på toppen, der de fleste forventer at den skal være?

 

Høyre kolonne

 

Denne må du virkelig jobbe med. Særlig delen med "god allmighty" duden. (sorry, men jeg husker ikke i farten hva han heter). Stor nedtur å trykke på han karen der, da ett registreringsskjema ikke akkurat er det jeg forventer.

 

Navigering og strukturering

 

Du har altfor mange primære temaer, slik at navigeringslisten din blir for lang. Særlig hvis du inkluderer den andre listen din på bunnen av siden.

 

Innhold

 

Innholdet ditt ser ikke så værst ut. Det er ingenting galt med å bruke Joomla eller maler, men denne malen fjerner fokuset fra innholdet, samt at den passer til en nyhetsside, ikke en fag artikkel side.

 

Når det gjelder selve innholdet, så virker det som om du liker å skrive gode artikler. Hvis du virkelig vil treffe ett publikum og suge til det bidragsytere så fokuser på en ting. Skriv gode artikler, voldta den malen slik at bare artiklene får skikkelig eksponering på forsiden.

 

Inviter aktivt folk til å bidra. Opprett ett fornuftig forum med temaer kun om filmskaping. Tillat kommentering av artikler. Moderer forumet aktivt men vennlig. Kvalitet suger til seg folk.

 

Du er nesten garantert krangel idet du blander inn penger. Du burde ikke love noen inntekter før siten går med overskudd, solid overskudd. Glem heller ikke at dette vil medføre ett krav om registrering i brønnøysund, samt at du vil få ett regnskapskrav. Hvis omsetningen er så liten at du ikke er registreingspliktig, så beholder du "overdskuddet" selv, eller reinvesterer det. Drift og administrering krever endel resurser, særlig hvis du blir regnskapspliktig.

 

Det er vesentlig enklere å bygge ett miljø opp uten å blande inn "lønn". Penger er roten til alt ondt. Penger vil også drepe mye frivillighet, selv om fortjenesten fordeles rettferdig. Dette har vært forsøkt før. Betaling kan være i henhold til besøk, arbeidsinnsats, antall artikler, etc. Det blir lett krangel om sånt.

 

Oppsumering

 

Nyhetsmal til filmskaperside passer ikke som hånd i hanske. Det er ingenting galt med å ta utgangspunkt i en Joomla-mal, men ikke alle maler er så fantastiske at det gjør noe. Jeg opplever ikke ønsket om å starte en filmskaperside ved å bruke Joomla som problematisk, ei heller spørre om tilbakemeldinger på en slik prosess.

 

Hvis du fremstiller en slik prosess galt, så går det galt. Jeg håper det jeg har svart i dette innlegget var mer det du lette etter. Du kan med fordel endre en hel del.

 

Frode

 

edit: markupfeil.

Endret av FrodeNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...