Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg av etter 5-6 min (LØST)


Anbefalte innlegg

har nettop montert en maskin for en kompis og når jeg skulle starte den startet alt veldig bra og greier men etter ca 5 min eller noe så skrur den seg plutselig av. kommer meg inn i bios for og sjekke temp og greier men finner det ikke av en eller anna grunn.

det står at Hk skal klokke cpu automatisk eller noe har ikke lest så mye om det og har ikke erfaringer med klokking selv.

specs på maskina er

Hk: ASUS P5N-T DELUXE ATX LGA775

Ram: KINGSTON HyperX Kit 4GB

cpu: INTEL CORE 2 DUO E6850 3.00GHz 4MB CACHE

Gpu: PointOfView GeForce 9800GTX

 

vist det er noen som har noen kreative ting til hva det kan være så spytt ut!!!

jo har klart og disable den derre atutomatiske overklokkings greia tror jeg...

Endret av Dovito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru på maskinen, installer dette programmet:

http://www.lavalys.com/products/download.p...=UE&lang=en

 

Gå inn på "maskin" og "sensor" - da får du oversikt over temperaturene. Ellers kan du prøve å flashe biosen (koble all strøm + batteriet på hovedkortet for å slette alle instillinger i bios.)

 

Du har noen kraftige saker her. Hva slags strømforsyning bruker du? Har du skikkelig kjøling som du er sikker på har skikkelig kontakt med CPU?

Lenke til kommentar

har prøvd og flashe bios, har en ANTEC NEOPOWER 650 burde være nok power så. cpu kjøler sitter godt på hk derfor regner jeg med at den har god kontakt. får ikke instalert lavalys for har ikke fått instalert OS den skrur seg av før jeg rekker og gjøre noen ting. ( også i Bios)

Endret av Dovito
Lenke til kommentar

Prøv å ta ut noe av minnet. F.eks ha kun en modul i channel 0 slot A for å se om det er noen endring.

 

På hvilken måte "skrur PCn seg av" ?

Slår den seg helt off . Slik at du må du fysisk slå den på igjen med å toggle PSU on/off knappen deretter pwr on på kabinettet.

Hvis tilfelle høres det ut som en overbelastet +12v rail.

Da ville jeg redistribuert/fordelt PCI-E kablingen til 9800GTX kortet annerledes hvis det er en slik med modulære kabler.

 

Det kan også være hovedkortet som sender ps_off til PSU grunnet f.eks CPU temperatur terskel oppnådd , så trippel sjekk at kjøleblokka er festet plant mot cpu (alle hjørner) .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
På hvilken måte "skrur PCn seg av" ?

 

den skrur seg av i form av at jeg må trykke på POWER for og få den igang.

 

Da er det PSU som slår seg av ,eller sytemet (hk) som trigger en "shutdown".

Det kan være overbelastning av en "rail" som sagt (hvis PSU's knapp må av/på eller man må vente 30-60sek e.l for å få den startet igjen).

 

Eller hk som trigger det pga en sensor threshold med shutdown.

 

Men sistnevnte skulle ikke medføre at man må "resette" PSU vha dens bryter , kun kabinettets power_on for å slå på igjen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Men sistnevnte skulle ikke medføre at man må "resette" PSU vha dens bryter , kun kabinettets power_on for å slå på igjen.

trenger bare trykke på kabinett knappen. ikke noe prob med psu

 

 

du sier du sjekker temp i bios, men du sier jo ikke til oss hva tempen er ...

jeg rekker så vidt og komme inn i bios og finner ikke noe temp greier:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...