Gå til innhold

Knust skjerm 5610


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skiftet tastatur på min N73, der var det plugg på, den så identisk ut som den som vises på det bildet.Sånn rent generellt så loddes det ikke så mye på sånne ting i dag.

 

Takk for svar, da prøver jeg å bytte selv :thumbup:

 

Den butikken jeg linket til vet du om den er seriøs og kjapp? Kan anbefales?

Har ikke hørt om den. Men har ikke bestilt mobildeler før.

Lenke til kommentar
Jeg skiftet tastatur på min N73, der var det plugg på, den så identisk ut som den som vises på det bildet.Sånn rent generellt så loddes det ikke så mye på sånne ting i dag.

 

Takk for svar, da prøver jeg å bytte selv :thumbup:

 

Den butikken jeg linket til vet du om den er seriøs og kjapp? Kan anbefales?

Har ikke hørt om den. Men har ikke bestilt mobildeler før.

Ja, jeg betalte med kredittkort, hadde delen i løpet av noen dager.Prøv å let på nettet etter detaljert demonteringsbeskrivelse, veldig lett å ødelegge ting

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå hvorfor alle på død og liv skal forsøke å bytte deler selv og jeg forstår heller ikke hvorfor så mange i det hele tatt ønsker å gjøre det selv. Prismessig så er det ikke så stor forskjell, det er delen(e) + arbeid.

 

Da blir det korrekt utført av noen som livnærer seg på å gjøre dette. Jo mer de har å gjøre jo lavere blir også prisene og fler kan ansettes. Vi klager på servicetider og servicenivå på det meste av elektronikk, men når det passer oss selv så skal vi ikke benytte oss av de som har kompetanse på dette området, for meg helt uforståelig!!!!!!!!!! Skal kun bruke de når det gjelder garantier og alle vet at de ikke får så godt betalt av produsentene.

 

Jeg ønsker et høyt servicenivå og korte liggetider. Den eneste måten å få til dette på er at verkstedene i Norge tjener penger slik at de har personell og deler tilgjengelig.

 

Bare en liten kommentar til mange av innleggene som ligger i dette forumet :hmm:

 

Til de som ikke forstår dette, ikke klag når varen din blir sendt til ett eller annet land i Europa og du får lang servicetid. Se sammenhengen og husk at vi tross alt er utenfor EU med all problematikken som vedrører fortolling og frakt tider.

Lenke til kommentar

Jeg skrur hvertfall på denne hver bidige dag, og må bare si: lykke til med å skru opp den der uten instruksjonsvideo, eller erfaring uten å knekke noen pinner og holdere her og der ^^ Ikke minst skru igjen uten å dra over skruene (som jeg gjør minst en gang om dagen), eller kverke displayflexen med sliden. =)

Lenke til kommentar
Kan ikke forstå hvorfor alle på død og liv skal forsøke å bytte deler selv og jeg forstår heller ikke hvorfor så mange i det hele tatt ønsker å gjøre det selv. Prismessig så er det ikke så stor forskjell, det er delen(e) + arbeid.

Godt over dobbel pris er ikke stor forskjell ? :) For noe man kan få gjort selv på 15 min, og kun vente et noen dager på deler.

Lenke til kommentar

Rofl.. Hadde vært artig å se hvor du jobba hen, som faktisk tørr å legge ut en slik manual (haha tipper Zodiac ^^). Menmen, suite yourself.

 

Alt jeg sier at man tar gjerne på HK/kan komme borti HK på demontering/montering (tenker på fjerne flex fra topp), og det er nok for å kverke kortet uten ESD sikret verktøy/arbeidssted etc.

Lenke til kommentar
Rofl.. Hadde vært artig å se hvor du jobba hen, som faktisk tørr å legge ut en slik manual (haha tipper Zodiac ^^). Menmen, suite yourself.
Synes at slike guilder burde være tilgjengelig for alle. Til sammenlikning legger ut de store produsenter av bærbare PC-er slike guider sammen med annen dokumentasjon av maskinene.
Lenke til kommentar
Men fortsatt, hva jeg/du synes eller ikke synes, så er det fortsatt ulovlig å legge det ut. Akkurat fordi man skal forhindre egenrep da det er mye mindre som skal til for å totalt kverke en mobil enn eksempelvis en PC, bærbar eller ikke.
Ser selvfølgelig poenget ditt angående lovlighet dersom det stemmer. Argumentasjonen din for hvorfor slik dokumentasjon ikke er tilgjengelig på nettsidene til produsenten er jeg likevel ikke enig i.

 

Utfra egen, begrenset (kun skrudd på noen få candybar SE og Nokia), erfaring kan jeg ikke se at det er lettere å ødelegge mobil enn bærbar pc ved mekking. Å skru en bærbar pc helt fra hverandre ER komplisert og ting kan enkelt gå i stykker.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jo.. På sett og vis. Ser at jeg har formulert meg dårlig her. For å si det enkelt så understreker du bare poenget mitt når du sier det der. Man kan ikke forvente å ha garanti etter en slik operasjon.

 

Apropo dette her, har jo faktisk hatt en tlf idag jeg, hvor en person har hatt et uautorisert inngrep i en tlf. Prøvde å skjule en væskeskade. Han leverte inn med spørsmål om garanti (og dro over ei skrue, satte på plass en ny (non-nokia) og avslørte seg selv =) Der har du vel egentlig hvorfor Nokia, SE etc ikke vil ha inngrep.

Lenke til kommentar
Kan ikke forstå hvorfor alle på død og liv skal forsøke å bytte deler selv og jeg forstår heller ikke hvorfor så mange i det hele tatt ønsker å gjøre det selv. Prismessig så er det ikke så stor forskjell, det er delen(e) + arbeid.

 

Da blir det korrekt utført av noen som livnærer seg på å gjøre dette. Jo mer de har å gjøre jo lavere blir også prisene og fler kan ansettes. Vi klager på servicetider og servicenivå på det meste av elektronikk, men når det passer oss selv så skal vi ikke benytte oss av de som har kompetanse på dette området, for meg helt uforståelig!!!!!!!!!! Skal kun bruke de når det gjelder garantier og alle vet at de ikke får så godt betalt av produsentene.

 

Jeg ønsker et høyt servicenivå og korte liggetider. Den eneste måten å få til dette på er at verkstedene i Norge tjener penger slik at de har personell og deler tilgjengelig.

 

Bare en liten kommentar til mange av innleggene som ligger i dette forumet :hmm:

 

Til de som ikke forstår dette, ikke klag når varen din blir sendt til ett eller annet land i Europa og du får lang servicetid. Se sammenhengen og husk at vi tross alt er utenfor EU med all problematikken som vedrører fortolling og frakt tider.

Vel i mitt tilfelle så var det enten å kaste telefonen eller prøve selv til under 300 kr,prisen på verksted ville vel blitt 1000+ delen.Og da er det like greit å kjøpe ny

Lenke til kommentar
Kan ikke forstå hvorfor alle på død og liv skal forsøke å bytte deler selv og jeg forstår heller ikke hvorfor så mange i det hele tatt ønsker å gjøre det selv. Prismessig så er det ikke så stor forskjell, det er delen(e) + arbeid.

 

Da blir det korrekt utført av noen som livnærer seg på å gjøre dette. Jo mer de har å gjøre jo lavere blir også prisene og fler kan ansettes. Vi klager på servicetider og servicenivå på det meste av elektronikk, men når det passer oss selv så skal vi ikke benytte oss av de som har kompetanse på dette området, for meg helt uforståelig!!!!!!!!!! Skal kun bruke de når det gjelder garantier og alle vet at de ikke får så godt betalt av produsentene.

 

Jeg ønsker et høyt servicenivå og korte liggetider. Den eneste måten å få til dette på er at verkstedene i Norge tjener penger slik at de har personell og deler tilgjengelig.

 

Bare en liten kommentar til mange av innleggene som ligger i dette forumet :hmm:

 

Til de som ikke forstår dette, ikke klag når varen din blir sendt til ett eller annet land i Europa og du får lang servicetid. Se sammenhengen og husk at vi tross alt er utenfor EU med all problematikken som vedrører fortolling og frakt tider.

Vel i mitt tilfelle så var det enten å kaste telefonen eller prøve selv til under 300 kr,prisen på verksted ville vel blitt 1000+ delen.Og da er det like greit å kjøpe ny

Det var det jeg og tenkte men 8-900 skjerm og arbeid får jeg spandere.

Hadde den vært eldre hadde jeg bytta selv eller kassert den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...