Gå til innhold

Lyse øker hastighetene igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
50/25 Mbit/s -> 50/50 Mbit/s

Den kunne blitt 100/50mb/s

 

Nei... for pr. idag takler linjene til Lyse max 100mbit/s... skulle du hatt 100/50 til internett så hadde det ikke vært plass til TV og telefoni.

 

De har forøvrig planer om å tilby opptil 1Gbit/s... men da må ihvertfall hjemmesentralen byttes ut.

Lenke til kommentar
Nei... for pr. idag takler linjene til Lyse max 100mbit/s... skulle du hatt 100/50 til internett så hadde det ikke vært plass til TV og telefoni.

 

 

*Slettet utalelser om hastigheten som etter mer undersøkelser er feil*

Les heller her om hva utstyret takler med info rett fra produsent:P

http://www.telsey.it/upload/data_sheet/CPL4-CPL4W.pdf

 

 

Jeg ble veldig glad når jeg leste at linjen mi sku bli 30/30:)

Stakkars folk som sitter på ADSL og er datanerder tenker jeg.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Det er ikke bare CPE det kommer an på når man skal opp på hastigheter over 100 mbit. Man må huske på at utstyret som leverer signalet mot CPE også må takle høyere hastighet.

 

Så vidt jeg vet så er store deler av nettet til Lyse fast 100 mbit og må derfor oppgraderes for å tilby hastigheter over 50 mbit + TV i tillegg.

 

De nyere løsningene er vel modulære på portnivå slik at man teoretisk kan legger over til gbit mellom node og CPE.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at nettet mellom nodestasjonerne er 10-20Gbit/s. (Usikker info)

Uansett så er alt fra CPE og utover Fiber, så det er god plass for "neste generasjonens" hastigheter:)

 

Men average joe sitt nettverk i huset er ikke klart for slike hastigheter, så blir nok lenge til ennå.

 

50/50 er mer en jeg med serverne mine klarer å spytte ut lovlig

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Tviler på at Lyse kjører full 10G mellom alle noder, men for alt jeg vet så kan det være :) Sikkert noen her inne som jobber i Lyse og som kan bekrefte / avkrefte det?

 

Regner med det meste kjøres på 1G for så å samle opp aggregering i 10G, da 10G er uforholdsmessig dyrt enda.

 

Men som du sier så er det fiberen som er den viktige her, og over fiber er det per i dag ufattelig lite som tas ut i forhold til kapasitet.

 

Håper bare at jeg kan få tilbud om dette der jeg bor i Trondheim snart...

 

-KJ

Lenke til kommentar
Tviler på at Lyse kjører full 10G mellom alle noder, men for alt jeg vet så kan det være :) Sikkert noen her inne som jobber i Lyse og som kan bekrefte / avkrefte det?

 

Regner med det meste kjøres på 1G for så å samle opp aggregering i 10G, da 10G er uforholdsmessig dyrt enda.

 

Men som du sier så er det fiberen som er den viktige her, og over fiber er det per i dag ufattelig lite som tas ut i forhold til kapasitet.

 

Håper bare at jeg kan få tilbud om dette der jeg bor i Trondheim snart...

 

-KJ

 

Kan bekrefte at du har helt rett i dine antakelser.

Lenke til kommentar
Nei... for pr. idag takler linjene til Lyse max 100mbit/s... skulle du hatt 100/50 til internett så hadde det ikke vært plass til TV og telefoni.

 

 

*Slettet utalelser om hastigheten som etter mer undersøkelser er feil*

Les heller her om hva utstyret takler med info rett fra produsent:P

http://www.telsey.it/upload/data_sheet/CPL4-CPL4W.pdf

 

 

Jeg ble veldig glad når jeg leste at linjen mi sku bli 30/30:)

Stakkars folk som sitter på ADSL og er datanerder tenker jeg.

 

Den der HSen du referer til er det langt i fra alle som har.

Er mange forskjellige versjoner ute og går... de fleste er noenlunde like i utseende da....

Endret av godonnet
Lenke til kommentar
Den der HSen du referer til er det langt i fra alle som har.

Er mange forskjellige versjoner ute og går... de fleste er noenlunde like i utseende da....

 

Jepp, det stemmer.

Det er CPL4 som har WIFI og innebygget router funksjoner

Det er CPL3 som er uten ^ og ^ ellers lik.

De første fikk en grå versjon som fungerer litt andeledes.

 

Jeg har en CPL3 forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...