Gå til innhold

Har passivisering av eksklusiver noen effekt?


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare flott å få spill multiplatform.

Sony burde gå bananus på Micrsoft sitt bibliotek, og omvendt.

 

Nei, Sony bør gjøre det de gjør i dag. Konsentrerer seg om sine inhouse selskaper som er fullt i stand til å lage spill som kan selge ps3 som konsoll. Og det er det Kaz prøver å si. Selvfølgelig hadde Sony jublet om de fikk ett par - tre MS eksklusiver, men de har vist at de gidder ikke bruke penger på å skulle tvinge utviklerene til å gi det ut på kun Ps3. De bruker heller pengene inhouse på gamle ip'er og nye ip'er. Hvordan dette blir feil skjønner ikke jeg? Selvfølgelig hadde det beste vært om man kunne gjøre begge delere, men Sony har gitt klar beskjed at Ps3 og spill avdelingen må begynne å gi avkastning i løpet av 2008.

Lenke til kommentar
Bare flott å få spill multiplatform.

Sony burde gå bananus på Micrsoft sitt bibliotek, og omvendt.

 

Nei, Sony bør gjøre det de gjør i dag. Konsentrerer seg om sine inhouse selskaper som er fullt i stand til å lage spill som kan selge ps3 som konsoll. Og det er det Kaz prøver å si. Selvfølgelig hadde Sony jublet om de fikk ett par - tre MS eksklusiver, men de har vist at de gidder ikke bruke penger på å skulle tvinge utviklerene til å gi det ut på kun Ps3. De bruker heller pengene inhouse på gamle ip'er og nye ip'er. Hvordan dette blir feil skjønner ikke jeg? Selvfølgelig hadde det beste vært om man kunne gjøre begge delere, men Sony har gitt klar beskjed at Ps3 og spill avdelingen må begynne å gi avkastning i løpet av 2008.

Mmm mye enig her.. Tror Sony har gjort rett i og gi opp kampen mot lommeboka til MS inntil videre og heller satse 100% på inhouse kvalitet. Spes når vi har sett kvaliteten på mye av det som har blitt portet fra X360 til PS3. Gleder meg som en unge til Resistance 2 og selvsagt den uendelige ventingen på KZ2 :innocent:

 

Jeg har da aldri sagt at noen firmaer ikke kan ha eksklusiver?

Jeg sier bare det at det beste for alle hadde vært om alle spill hadde vært multiplatform som standard. Eksklusivitet burde vært i maks ett år etter et spill kommer ut.

Personlig vil jeg ha mest mulig spill som er utviklet ene og alene for en spesifikk platform. Multipatform er i mine ører nesten synonymt med annenrangs og kompromiss. Om spillet kommer på PS3 eller X360 bryr jeg meg særdeles lite om. Jeg tror nemlig ikke Geow, Resistance, Drake etc etc hadde vært like bra om de var gitt ut som multiplatform. Så gi meg heller kvalitet enn alle spill på alle maskiner.

 

Mye omtalte GTA4 er jo ett prakteksempel på ett spill jeg mener lider under mulitplatformutvikling. Åpenbare tekniske problemer hadde sikkert kunne vært løst om enten PS3 eller X360 hadde fått all fokus. Er det ett dårlig spill? Nei nei nei. Men det kunne utvilsomt vært bedre teknisk sett.

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser absolutt de nedative sidene med kun multiplatform spill.

 

Men jeg synes rett og slett at det ville vært bedre slik.

In-house spillproduksjon måtte jo fremdeles hatt fordeler, slik som eksklusivitet en viss tidsperiode. Etter den perioden skulle utviklerne ha gitt det ut på andre platformer også.

 

Er fullt klar over at dette ikke er praktisk mulig, men det er en fin liten drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...