Gå til innhold

Dårlig forkledd Gud


Anbefalte innlegg

*Dette er en responstråd til dårlig forkledde ateister av Bellicus*

 

Jeg kan ikke tolke det på andre måter enn et dårlig skuespill når "Gud" sitter dag etter dag og dikterer moses og andre profeter om hvor fæl homser er.

 

3Mos 18,22

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

1Sam 20,30

"Da ble Saul rasende på Jonatan og sa til ham: "Du sønn av en dårlig og gjenstridig kvinne! Var det ikke det jeg visste at du har utvalgt deg denne Isai-sønnen til skam for deg selv og til skam for din mor som fødte deg."

 

Kan det hende at "Gud" er en skap-homse som skjuler seg bak en maske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Dette er en responstråd til dårlig forkledde ateister av Bellicus*

 

Jeg kan ikke tolke det på andre måter enn et dårlig skuespill når "Gud" sitter dag etter dag og dikterer moses og andre profeter om hvor fæl homser er.

 

3Mos 18,22

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

1Sam 20,30

"Da ble Saul rasende på Jonatan og sa til ham: "Du sønn av en dårlig og gjenstridig kvinne! Var det ikke det jeg visste at du har utvalgt deg denne Isai-sønnen til skam for deg selv og til skam for din mor som fødte deg."

 

Kan det hende at "Gud" er en skap-homse som skjuler seg bak en maske?

 

Lol

Lenke til kommentar

Hele denne tråden blir egentlig en humor tråd, og må sees i lys av dette

 

Jeg kan ikke tolke det på andre måter enn et dårlig skuespill når "ateister" sitter dag etter dag og skriver inlegg på diskusjon.no om hvor fæl Gud er.

 

Kan det hende at det er en del skap-kristne som skjuler seg bak maskene?

 

Jeg holdt på på samme måten selv, før jeg ble kristen. "Å Gud er sååå forferdelig og alt med kristendom er sååå dumt og teit!"

 

 

For det første: Det finnes bare en Gud. Hvem skulle han gjøre det med?

Gud er allmektig, kan jo bare skape seg en partner ? Problemet med allmektighet er at det kan forklare alt, og få til alt.

 

Skal man fortsette tankegangen om at alt som er galt i bibelen er en gjenspeiling av alle Guds dårlige/"skap" sider, så er det en meget forskrudd skapning i mine øyne, ganske likt mennesket, kanskje derfor vi er skapt i Guds bildet ?

Lenke til kommentar
Gud er ikke skaphomo.

For det første: Det finnes bare en Gud. Hvem skulle han gjøre det med?

For det andre: Det er ikke slik at alle homofobe er skaphomser.

Det er en myte som bare homser tror på, fordi de egentlig ikke tør innse at de har motstandere.

 

han gjorde det med jomfru maria. men hva han gjorde med josef for å roe han ned er vel en annen sak :whistle:

gud må vel ha født seg selv? i det tilfelle så er han i værstefall homogen

Lenke til kommentar

Han har alltid eksistert, og kommer alltid til å eksistere. Det er ikke snakk om noen fødsel eller sex.

Han hadde ikke samleie med Maria. Han har litt mer eksotiske måter å gjøre slikt på.

Når vitenskapen ikke kan forklare hvordan det blir gjort, kaller man det et under.

Josef var selsagt informert, og tilbød seg å gifte seg med henne så hun skulle slippe å komme i forlegenhet.

Lenke til kommentar
Gud er ikke skaphomo.

For det første: Det finnes bare en Gud. Hvem skulle han gjøre det med?

For det andre: Det er ikke slik at alle homofobe er skaphomser.

Det er en myte som bare homser tror på, fordi de egentlig ikke tør innse at de har motstandere.

Jupp, men da er vell Bellicus teori om at ateistene er skap-kristen en myte som bare kristne tror på, fordi de kristne egentlig ikke tør innse at de har motstandere?

 

Joda, det er bibelske guder i bøtte og spand, les bibelen din gutt :D

 

Sal 082,01

Gud står fram i gudenes forsamling,

blant guder holder han dom:

2 "Hvor lenge vil dere felle urett dom

og holde med de ugudelige?

 

1Mos 18,01

1 Siden viste Herren seg for Abraham i eikelunden i Mamre, en gang han satt i teltåpningen midt på heteste dagen. 2 Da han så opp, fikk han øye på tre menn som stod foran ham. Med det samme han fikk se dem, sprang han imot dem fra teltåpningen, bøyde seg til jorden 3 og sa: "Herre, dersom jeg har funnet nåde for dine øyne, så gå ikke forbi din tjener! 4 La oss få hente litt vann, så dere kan vaske føttene og hvile dere her under treet! 5 Så vil jeg komme med litt mat, som dere kan styrke dere med, før dere drar videre siden dere nå har lagt veien om deres tjener." De svarte: "Ja, gjør som du sier!

 

For det andre skal vissnok gudesønner ha klart å ha seg med menneskekvinner.

Burde ikke da en allmektig gud klare tilsvarende med en mann?

1 Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. 2 Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. 3 Herren sa: "Min ånd skal ikke for alltid bo i menneskene; for de er bare svake skapninger. Deres levetid skal være 120 år."

 

4 På den tiden, og siden også, var det kjemper på jorden. For gudesønnene levde sammen med menneskedøtrene og fikk barn med dem. Det var de veldige menn fra eldgammel tid, de navngjetne.

 

Dersom jeg var gud, ville jeg først ha skapt en kvinne som jeg kan ha meg med.

Gud skapte en mann :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...