Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med trådløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dra ut strømmen og vent litt før du plugger i modem, og så router. Start maskinen på nytt og koble til. (evt reparer tilkobling (høyreklikk datamaskinikon osv))

 

har prøvd det, men fungerer ikke, noe annet jeg kan gjøre?

 

ja resett til fabrikkinstillinger. hold en binders inne i resett hullet på baksiden i 15 sek.

Lenke til kommentar
dra ut strømmen og vent litt før du plugger i modem, og så router. Start maskinen på nytt og koble til. (evt reparer tilkobling (høyreklikk datamaskinikon osv))

 

har prøvd det, men fungerer ikke, noe annet jeg kan gjøre?

 

ja resett til fabrikkinstillinger. hold en binders inne i resett hullet på baksiden i 15 sek.

 

hehe, prøvd det også:S

Lenke til kommentar
Bruker kanal 1. Trur det har o gjøre med att andra naboer (8 styck trådløse i blocka) kanske tar ut varandra..

Men jag provade olika kanaler før att finne ut..

 

 

Har prøvd alle kanaler, men det funka heller ikke:S

tror det er noe gærent med min linksys siden den funka helt perfekt til vi fikk nett fra Canal Digital.

Lenke til kommentar
Vilken verision av linksys har du? Står under boxen..

Jag bytta till dd-wrt firmware eftersom orignal ikke var stabil alls. Har førøvrigt Canal Digital..

 

har en linksys wap54g... jeg tror feilen ligger på at jeg har først thomsom ruteren som jeg fikk av canal digital, der etter en annen ruter og etter det igjen linksysen. Kan det hende at det er for mange brannmur eller noe?

Lenke til kommentar

Hehe den ruteren du har mellom Thomson og Linksys kan du bare koble bort ja, den er like nyttig som et ekstra rompehull. Men jeg tviler på at det er dette som er feilen for om du hadde hatt 30 rutere koblet inn foran Linksys ruteren skulle du fremdeles fått kontakt med Linksys ruteren. Sjekk om du får begrenset forbindelse (sjekk ipconfig og se om du får en ipadresse som bynner på 169 eller 192, det skal bynne med 192) når du kobler til med kabel mellom linksys og pcen, får du begrenset her og er det DHCP serveren i Linksys som har tatt kvelden eller hengt seg opp, dette løses nesten alltid ved å resette, men det har du jo forsøkt så.. men får du begrenset forbindelse via kabel vet du hvertfall at det ikke er noe med de trådløse instillingene.

Lenke til kommentar

Den ruteren mellom thompson'en og linksysen kan fortsatt foresake problemer, ettersom den deler ut IP til det trådløse nettet, og i verste fall har samme IP-range som thompson'en. Om ikke det er problemet, så er det fordi den prøver å koble seg opp mot Thompsonen ved hjelp av PPPoE, og ikke DHCP.

 

tl;dr: fjern den redundante ruteren, så forsvinner problemene :)

Lenke til kommentar
Hehe den ruteren du har mellom Thomson og Linksys kan du bare koble bort ja, den er like nyttig som et ekstra rompehull. Men jeg tviler på at det er dette som er feilen for om du hadde hatt 30 rutere koblet inn foran Linksys ruteren skulle du fremdeles fått kontakt med Linksys ruteren. Sjekk om du får begrenset forbindelse (sjekk ipconfig og se om du får en ipadresse som bynner på 169 eller 192, det skal bynne med 192) når du kobler til med kabel mellom linksys og pcen, får du begrenset her og er det DHCP serveren i Linksys som har tatt kvelden eller hengt seg opp, dette løses nesten alltid ved å resette, men det har du jo forsøkt så.. men får du begrenset forbindelse via kabel vet du hvertfall at det ikke er noe med de trådløse instillingene.

 

hehe, er bare trådløsen som får begrenset tilgang, funker fett med kabel:D

Lenke til kommentar
Den ruteren mellom thompson'en og linksysen kan fortsatt foresake problemer, ettersom den deler ut IP til det trådløse nettet, og i verste fall har samme IP-range som thompson'en. Om ikke det er problemet, så er det fordi den prøver å koble seg opp mot Thompsonen ved hjelp av PPPoE, og ikke DHCP.

 

tl;dr: fjern den redundante ruteren, så forsvinner problemene :)

 

hehe, prøvd det, men da kan jeg ikke bruke kabel, fordi thompsonen har bare 1 port, og da får jeg også begrenset tilgang med trådløsen:S

Lenke til kommentar
Er thompson'en en ruter, ett modem som står i bridge, eller ett rutermodem som deler ut 1 offentlig IP via dhcp?

 

 

eeeh? hæ?:p

 

 

jeg er skjønnte ikke noe, men da jeg ringte canal digital så sa de at det var mest sannsynlig at det var linksysen som var feilen, eller det var konfigurasjonen og han sa noe med dynamisk et eller annet, skjønner ikke noe. kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Er det sånn at internett virker hvis du bruker kabel fra PCen rett til Linksysen? Men ikke trådløs? Har du tatt vekk den ekstra ruteren mellom Thomson og Linksys?

 

Hvis det virker med kabel er det jo mest sannsynlig det trådløse oppsettet som er blitt endret, f.eks. når du resatte Linksysen...

 

Jeg har selv Canal Digital og en Linksys bak, uten problemer.

 

Men fortell hva for koblinger som virker så blir det lettere å hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Er det sånn at internett virker hvis du bruker kabel fra PCen rett til Linksysen? Men ikke trådløs? Har du tatt vekk den ekstra ruteren mellom Thomson og Linksys?

 

Hvis det virker med kabel er det jo mest sannsynlig det trådløse oppsettet som er blitt endret, f.eks. når du resatte Linksysen...

 

Jeg har selv Canal Digital og en Linksys bak, uten problemer.

 

Men fortell hva for koblinger som virker så blir det lettere å hjelpe. :)

 

 

modemet jeg fikk av canal digital (thompson-> speedtouch (for å ha flere tilkoblet via kabel)-> linksys wap54g

 

beklager, har ikke så mye peiling på det her...

Endret av Chanji
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...