Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med trådløs


Anbefalte innlegg

modemet ditt er nok et vanlig kabel modem uten ruter, det er derfor du trenger speedtouch ruteren (hvilken modell er dette?), Linksysen din er ikke en ruter men et Access Point (AP) denne deler ikke ut ip adresser men bare viderefører internett trådløst fra ruteren.

 

Koble en kabel til Speedtouch ruteren, åpne Internett Explorer (eller Firefox eller hva du bruker), skriv inn 192.168.1.254 i adressefeltet og trykk enter. Så skal et inloggingsbilde komme opp, brukernavn er admin og passord er admin (funker ikke dette prøv å resett linksys på nytt, hold inne resettknappen i minst 10sek).

 

i menyen under Network Setup skal det være valgt Automatic Configuration DHCP.

 

klikk så på arkfanen Wireless, sjekk at det står SES inactive og at SSID broadcast er enabled.

 

velg så underarkfanen Wireless Security og så på Security Mode velg Disabled (du kan sette opp kryptering senere men prøv dette for å finne ut om det er noe feil i oppsettet her..)

 

slett de trådløse nettverksprofilene i windows:

 

XP: velg start - kjør og skriv in ncpa.cpl og trykk ok

høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling og velg egenskaper

velg arkfanen trådløse nettverk, huk av i boksen øverst og slett alle profiler (hvertfall den som heter Linksys)

 

i Vista: start - kontrollpanel - nettverk og delingssenter - administrer trådløse nettverk

 

prøv så å koble til å se om du får begrenset forbindelse nå

 

er det samma problem kan du jo prøve å reinstallere det trådløse nettverkskortet via enhetsbehandling i kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
modemet ditt er nok et vanlig kabel modem uten ruter, det er derfor du trenger speedtouch ruteren (hvilken modell er dette?), Linksysen din er ikke en ruter men et Access Point (AP) denne deler ikke ut ip adresser men bare viderefører internett trådløst fra ruteren.

 

Koble en kabel til Speedtouch ruteren, åpne Internett Explorer (eller Firefox eller hva du bruker), skriv inn 192.168.1.254 i adressefeltet og trykk enter. Så skal et inloggingsbilde komme opp, brukernavn er admin og passord er admin (funker ikke dette prøv å resett linksys på nytt, hold inne resettknappen i minst 10sek).

 

i menyen under Network Setup skal det være valgt Automatic Configuration DHCP.

 

klikk så på arkfanen Wireless, sjekk at det står SES inactive og at SSID broadcast er enabled.

 

velg så underarkfanen Wireless Security og så på Security Mode velg Disabled (du kan sette opp kryptering senere men prøv dette for å finne ut om det er noe feil i oppsettet her..)

 

slett de trådløse nettverksprofilene i windows:

 

XP: velg start - kjør og skriv in ncpa.cpl og trykk ok

høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling og velg egenskaper

velg arkfanen trådløse nettverk, huk av i boksen øverst og slett alle profiler (hvertfall den som heter Linksys)

 

i Vista: start - kontrollpanel - nettverk og delingssenter - administrer trådløse nettverk

 

prøv så å koble til å se om du får begrenset forbindelse nå

 

er det samma problem kan du jo prøve å reinstallere det trådløse nettverkskortet via enhetsbehandling i kontrollpanelet.

 

 

TAkk skal du ha!:D prøver det imorra, men linksysen har en egen cd til konfigurasjon da?

Lenke til kommentar

Ja linksys har jo en egen setup wizard, du kan prøve den og du kan gjøre akkurat det samme der men liker ikke bruke setup wizards (de spør alltid om masse tull du ikke trenger å endre og Linksys har den teite Secure Easy Setup som jeg ikke har så peil på da jeg aldri har hatt linksys ruter)

Lenke til kommentar
Ok... ikke så lett det der når jeg har annet utstyr.

 

Ser noen har kjørt et program som heter "Setup Wizard" fra Linksys - den kan visst lastes ned, kanskje den hadde klart å konfigurere Linksysen riktig? Prøv å se om du finner det?

 

har prøvd det, funker ikke:S har også prøvd å bare koble linksysen til thompson men da fikk jeg samme problem:S

 

derfor har jeg lyst til å prøve meg på en d-link dir 665 eller hva den en het...

Endret av Chanji
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...