Gå til innhold

HP Pavilion - Kvalitet og levetid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det tar 10 sekunder å finne informasjon om Compal Electronics og Quanta Computer.

 

Edit: Siden det sikkert blir for vanskelig, og for å slippe mer poengløs kverulering.

Det er selvfølgelig ikke så vanskelig å hoste opp noen kinesiske fabrikker som produserer for diverse store PC produsenter, men jeg fatter ikke hva det har å gjøre med at min DV9000 er av relativ laber kvalitet. Det er diverse design problemer med DV maskinene til HP som er HP's problem og ikke de kinesike fabrikkene som produserer maskinene.

Lenke til kommentar
Det tar 10 sekunder å finne informasjon om Compal Electronics og Quanta Computer.

 

Edit: Siden det sikkert blir for vanskelig, og for å slippe mer poengløs kverulering.

Det er selvfølgelig ikke så vanskelig å hoste opp noen kinesiske fabrikker som produserer for diverse store PC produsenter, men jeg fatter ikke hva det har å gjøre med at min DV9000 er av relativ laber kvalitet. Det er diverse design problemer med DV maskinene til HP som er HP's problem og ikke de kinesike fabrikkene som produserer maskinene.

Problemene med dv9000 og dv6000 ligger i hovedkortet, som også er brukt hos de andre produsentene.

 

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese hva Compal og Quanta er, ville du også sett at de står for design. Designen må selvsagt godkjennes av firmaer som HP, Dell og Acer før maskinen masseproduseres, og HP har da heller ikke forsøkt å skylde på andre overfor kundene sine.

 

Du ba om dokumentasjon på at maskinene produseres samme sted, og det fikk du. Men jeg burde vel være vant nok til forum nå til å vite at kveruleringene ikke stopper selv om jeg svarer på det noen spør om.

 

@Undified: Grunnkomponentene er de samme. Det er nettopp derfor Compal og Quanta brukes. De lager maskinene med samme komponenter i bunnen, og oppnår produksjonskostnader som er så lave at det ikke finnes noen selskaper i verden pr. i dag som kan konkurrere med deml.

Lenke til kommentar
Saa med andre ord er ikke det ene merke noe saerlig bedre enn det andre? :no:

Noe jeg vel egentlig stiller meg litt tvilende til.

Sånn er det på relativt mye av det du kjøper. F.eks. skrivere, tastaturer, kaffetraktere, kjøleskap, mus, TVer, DVD-spillere, skjermer etc.

 

Re-branding og outsourcing av produksjon til store selskaper som lever av nettopp dette er ekstremt vanlig. Det er en av hovedgrunnene til at du får alt så billig som du gjør.

Lenke til kommentar
Du ba om dokumentasjon på at maskinene produseres samme sted, og det fikk du. Men jeg burde vel være vant nok til forum nå til å vite at kveruleringene ikke stopper selv om jeg svarer på det noen spør om.

Problemet med min DV9000 maskin var av mekanisk art da hengslet på skjermen klappa sammen, og det vil jeg anta at designerne hos HP får ta på sin kappe. Kall det gjerne kverulering, men det er ikke hovedkortet eller annen elektronikk som har gitt meg problemer.

 

Et google søk på "dv9000 hinge" vil vise at det er en svakhet på disse maskinene. Hvor de er produsert bryr meg midt i ryggen.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Et google søk på "dv9000 hinge" vil vise at det er en svakhet på disse maskinene. Hvor de er produsert bryr meg midt i ryggen.

At det er en svakhet er det da ingen som har nektet for. Det var du som forlangte dokumentasjon på påstanden om at de ble bygget samme sted som Dell får sine maskiner bygget, noe du fikk. At du nå surmuler fordi fakta tydeligvis ikke stemte med det du trodde får heller være.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Men ang. DV6000 og DV9000, så er jo faktisk de Intel baserte DV serien, nesten feil fri. De har ihvertfall ikke samme type HK problem, som er kjent.

Men de har dog problemer med hengslene slik som AMD DV serien.

 

Så moralen er; Skal du ha HP, så kjøper du med Intel, det er bestandig mindre problemer med Intel og det er fler fornøyde kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...