Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke gå i ventemodus/sleep


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min stasjonære nekter å gå i sleep mode (vista). Den har nektet det helt siden jeg måtte skifte hovedkortet på den. Jeg tror det kan være noe galt med strømforsyningen, for den oppfører seg noe merkelig også. Det er nemlig ikke bare å "slå på" maskina når jeg vil slå den på. Som regel må jeg først slå av strømforsynigen bak på maskina, vente noen sekunder, for så å slå på den og da først gir den strøm slik at jeg kan skru på resten av maskina.

 

Kan den også være grunnen til at maskina nekter å gå i sleep modus? Utenom dette fungerer maskina greit.

 

Det er også verdt å nevne at i forbindelse med skifte av hovedkort drev og feilsøkte inni maskina, og da "kortslutta" jeg strømforsyningen for å sjekke om at det var den som hadde tatt kveld. Jeg fant da ut at den var ok, men at det var hovedkortet som hadde tatt kveld.

 

Kan vel også nevnes at maskinen før bytte av hovedkort gikk i sleep uten problemer.

 

edit: Strømforsyningen jeg har er følgende: NorthQ 4775-400, ATX 400W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin.

Endret av arsvendg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket

HK: Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775

RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

GPU: MSI GeForce 7600GT 256MB GDDR3

HDD: 2 stk. Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 og 1 stk. Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

+ en dvd brenner.

 

Har aldri vært noe problem med maskinen før jeg skifta hovedkortet pga. at det døde. Jeg ville bare høre om noen hadde noen andre teorier før jeg evt. går til innkjøp av en sterkere strømforsyning.

 

Og før noen spør. I BIOS har jeg auto på valget mellom s1, s3 osv osv. Har prøvd å tvinge på både s1 og s3, men ingen forskjell.

 

Og en annen ting. Maskina vil ikke gå i sleep, men istedet går den i dvale. Altså... jeg trykker for at den skal gå i sleep/hvilemodus, men da velger den å gå i hibernate/dvale i stedet. Det virker som om den prøver å kjøre sleep, for så å kutte strømmen, noe som resulterer i en dvalemodus.

Endret av arsvendg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...