andrenos Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Jeg har liten peiling på kamera, så jeg prøver å forklare dette så enkelt som mulig Mitt ca. 1 år gamle Canon 350D-kamera vil ikke lenger gjøre ting i fokus. Altså, når man trykker "ta bilde"-knappen halveis ned, skal objekter komme i fokus. Det er har det iallefall alltid gjort før. Men nå plutselig vil ikke kamera gjøre slikt at det blir et ordentlig fokus... Er det noen knapp jeg har trykket på, eller er det en feil med kameraet? Håper dere forstod dette Endret 23. juli 2008 av andrenos Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Har du slått kameraet over på manuell fokusering? Les bruksanvisningen til kameraet ditt. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 På objektivet er det en skyveknapp helt inntil kameraet. Sjekk om den står på AF. Gjør den ikke det, skyver du knappen til AF Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Ved siden av søkeren er det et lite hjul har du fått skrudd på det ? Sett det i midt-stilling - det er et lite hjul på siden som du skrur på. Tom Lenke til kommentar
grizley Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Ved siden av søkeren er det et lite hjul har du fått skrudd på det ? Sett det i midt-stilling - det er et lite hjul på siden som du skrur på. Tom Den justerer skarpheten på bildet i søkeren. At jeg ikke tenkte på den i forrige posten min Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Det kan være fokusmotoren (i objektivet) som er ødelagt. Hvis du har originalzoomen så er det jo ikke verdens mest velbygde objektiv. Selv min 50mm er bedre enn det, og på den har fokusmotoren vandret heden nå. Isåfall er det en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 På objektivet er det en skyveknapp helt inntil kameraet. Sjekk om den står på AF. Gjør den ikke det, skyver du knappen til AF Dette gjorde susen vet du! Thanks! Lenke til kommentar
grizley Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 På objektivet er det en skyveknapp helt inntil kameraet. Sjekk om den står på AF. Gjør den ikke det, skyver du knappen til AF Dette gjorde susen vet du! Thanks! Hyggelig å kunne være til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå