Wilzon Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 (endret) Mine pc speccs: AMD athlon 6400+ dual core black edition. Asus 8800gt skjermkort. 4 gigs OCZ ram. Asus M2A-VM HDMI motherboard. Og lagger i alle spill jeg har hva er dette for noe tull. Har prøvd å oppgradere bios og drivere, men hjelper ikke. Har prøvd Dual core optimizer fra AMD, Men da får jeg bluescreen. Noen forslag til hva dette kan være?. Har hatt problemer siden jeg kjøpte maskinen i februar Endret 23. juli 2008 av Wilzon
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 er cpu-en din veldig varm? har du stress testen den for at alt fungerer stabilt og skikkelig? OCCT tester om pc-en er stabil OOCT Da får du ivertfall beskjed om pc-en din er skikkelig, vis tempraturene er for høye så får du beskjed om dette og får også beskjed når testen er ferdig om den er stabil eller ikke.
Wilzon Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Skrevet 23. juli 2008 (endret) Temperaturen min ligger på 50. Har hatt den dritten her siden jeg fikk maskinen min. Endret 23. juli 2008 av Wilzon
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 kjøpte du den ferdig bygd? eller bygde du den selv? for jeg ville anbefalt deg og sende den tilbake og få dem til og feilsøke den siden du har hatt probleme fra du fikk den. Hadde jeg vært deg ville jeg bare sendt den tilbake med en gang jeg fikk den og oppdaget at den hadde problemer. jo før jo bedre når det kommer til og oppdage feil.
Wilzon Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Skrevet 23. juli 2008 (endret) Den er ferdigbygd av en venn som jobber med data. Har hatt en pc før som han har bygd og hadde ingen problemer med den. Han bygde nylig en til seg selv og har heller ikke noe problem med den. Han vet ikke hva dette er. Han sier det kan være et driver problem. Men jeg har både oppgradert biosen skjermkort drivere og prosessor driver. Fortsatt det samme problemet. begynner og gå rimelig lei dette. Har dessuten solgt den gamle pcen så det er ingen vei tilbake til den. Har ikke lyst å kjøpe en ny pc heller. Vil heller vente til slutten av 2009 eller begynnelsen av 2010,men det ser ut til at jeg må det hvis det ikke dette blir fiksa Endret 23. juli 2008 av Wilzon
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Men du har jo garanti på delene i pc-en du kan ringe nettbutikken han kjøpte delene fra og spørre dem hva de vil du skal gjøre. de sier sikkert du må sende inn enten hele pc-en eller deler av den for og få dem testet. Så får du byttet delene som ikke fungerer skikkelig. Har du noen gang prøvd og formatere harddisken og legge alt inn på nytt bare for og sjekke at det ikke er en feil med Operativ systemet ditt?
MamboJambo Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Har du Windows "up-to-date"? Prøv å gå inn i bios og deaktiver on-board skjermkort.
Wilzon Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Skrevet 24. juli 2008 Jeg har provd aa formatere og bytta fra windows vista til windows xp. Dette har ikke virket. Windows er up to date, men jeg finner ikke on-board skjermkort i Biosen. Delene til pcen er kjopt fra MPX.no
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Burde nok ta en tlf ned til mpx.no i morgen og forklare dem problemet, det kan hende de har noe som kan hjelpe deg så får du pc-en din i gang igjen. Når det ikke er tempraturene og du har hatt problemene fra dag 1 og formatert både til XP og Vista. Er det 32 eller 64 bit os? Vis det er vista 64 bit så trenger du signerte drivere for 64 bit os trenger spessiele drivere ikke vanlige 32 bit drivere. Det er for at 64 bit OS skal være mer stabilt enn 32 bit.
Wilzon Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Skrevet 24. juli 2008 (endret) For å si det sann så har jeg både prøvd xp 64 og 32 bit og vista 64 og 32 bit, men nå så bruker jeg xp 64 bit. Vifta mi driver også og lager en sann pipelyd når jeg oppdager nye steder i spill. Det gjør også at jeg lagger Endret 24. juli 2008 av Wilzon
Entim Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Jeg tror du har feil på PSU, d.v.s. at den ikke klarer å levere nok effekt når du har belastning (kjører f.eks. spill) det kan også være at den rett og slett er for liten. Prøv en annen PSU om du har tilgang til en. Jeg tro at når skjermkort og CPU trekker mer strøm så går spenningen ned og det resulterer i ytelses senking for PCen og lagging i spill, den pipelyden du hører kommer nok fra PSU.
Wilzon Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Skrevet 24. juli 2008 (endret) da må jeg nok kjøpe en ny en. Har 460W på den jeg har nå Endret 24. juli 2008 av Wilzon
Folemonken Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Hvis du har fått instruksjonsbøkene fra vennen din, bør du ta en titt i de. Hvis du har kraftige og nyutgitte komponenter kan de kreve en god del strøm. F.eks. GeForce 9800 gtx krever en 650 W strømforsyning, helst 750W (spesielt hvis du jobber uten SLI)... Kan du nenve komponentene i maskinen?
Smirnoff Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Man behøver ikke en 750W om man kun skal ha et enkelt 9800GTX. (kortet i seg selv trekker kanskje en 130-140W max) Men alderen og spesifikasjonene på PSUen har mye å si, en gammel og dårlig 460W kan være som natt og dag ift. en ny og god 460W.
Wilzon Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Skrevet 25. juli 2008 Delene i pcen min er beskrevet i første post. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86323 strømforsyningen er i dette kabinettet.
ronron25 Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 I tillegg til å prøve med en annen psu, kjør noen tester, av HDD f.eks. Kan bruke en Ultimate Boot CD: http://www.ultimatebootcd.com/
Wilzon Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Skrevet 25. juli 2008 (endret) Den forrige pcen min hadde jeg en 350W psu på og jeg hadde 8600gt skjermkort 2 gig ram, AMD 3500+ prosessor, Vista 32 bit, Hovedkort asus ???. Ingen problem med å kjøre de spillene som passet for den pcen. Endret 25. juli 2008 av Wilzon
ronron25 Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Ja, 460W bør holde. Skal du finne ut av problemet må du feilsøke. Prøve en annen HDD, psu osv. Selv hadde jeg lignende problemer, og det viste seg å være HDD. Men det trenger ikke være ditt problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå