Gå til innhold

Oppgradering til ny PC - behøver hjelp


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Etter at PSU og HK knelet før sommeren så har jeg ventet til etter sommerferien for å oppgradere til ny PC. Nå er tiden inne og jeg vil gjerne høre deres synspunkter på delene jeg ønsker å bestille. Formålet med PCen er spill, nedlasting, musikk og filmavspilling (HD).

 

Handlekurven med deler kan dere se her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=77146

 

Delene jeg har fra før er 2 HDD av typen Samsung Spinpoint og Hitachi Deskstar. I tillegg har jeg NEC-DVD/CD brenner, Gainward Geforce 7800GT skjermkort (dette vil jeg gjerne skifte ut senere, tenkte på å erstatte det med ATI Radeon 4870 som jeg har hørt mye positivt om). Jeg går dessuten fra AMD til Intel da jeg dessverre ser at AMD har lite å stille opp med foreløpig.

 

Spørsmål til dere:

1. Har kabinett fra før av, men er villig til å investere i ett nytt ett nå. Jeg har sett litt på Antec 900 men det bekymrer meg litt at PSU er nede. Jeg har nemlig lite plass der det skal stå på undersiden mht. kabler og slik. Eneste krav til kabinett er at det er stille, kjøler godt og at det er lydutgang på toppen (ikke midt på front eller nederst).

2. Har hatt lyst på Quad-Core CPU, men hører at Intel Duo 8400 gir mer for pengene og er best til særlig spill. Har også hørt om at prisene fra Intel skulle kuttes ytterligere rundt disse tider. Noen meninger om dette?

3. Strømforsyning: Er 550W nok, eller burde jeg tenke på mer dersom jeg evt. skulle falle for fristelsen å ha CF med to skjermkort? Ifølge Corsairs egen anbefalings-side så holdt det visstnok med 550W.

4. Hovedkort: jeg er litt fristet til å gå for WIFI og trådløst nettverk. Kunne godt tenke meg dette i fremtiden, men da kan jeg jo uansett bare kjøpe et trådløst nettverkskort. Men det hadde vært greit at dette var inkl. i hovedkortet.

5. Minne: Har jeg valgt rett, eller spiller det ikke så stor rolle om jeg valgte OCZ istedet: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=47315

 

Håper på gode svar! Er takknemlig for alle kommentarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jeg har dessverre ingen anbefalinger på kabinetter.

2. Det sies at Intel skal senke prisene, ja. Vet ikke helt når, men man skal visst kunne spare et sted mellom 5 og 10 prosent. Hvis du skal game er E8400 et godt valg. Firekjernersprosessorer er foreløpig best hvis du skal kjøre tunge operasjoner (som støtter quad-core) eller drive mye med multitasking (mange programmer på en gang).

3. Hvis du etterhvert skal kjøre CF ville jeg anbefale deg en større PSU 750-850W.

5. Jeg ville valgt raskere RAM. Minst 1000 MHz. F.eks https://prisguiden.no/product.php?productId=95552

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...