Gå til innhold

Nytt objektiv - må kjøpe på Komplett.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt forslag:

18-200 er i praksis samme som 18-250, og den har jeg.

Og jeg har en normalzoom i tillegg, hatt 28-75 ei stund, men bytter nå til Tamron 17-50 f/2.8.

Jeg er av den oppfatning at en langzoom ikke kan erstatte en god normalzoom som er litt lyssterk, spesielt ikke innendørs og om kvelden, og du har sikkert merket allerede med din 50mm at det er artig å ha lite dybdeskarphet.

En annen fordel er at en normalzoom har mye mindre fortegning på vidvinkel og full zoom, noe du sikkert legger merke til med 18-200'n din, at horisonten er buet på full vidvinkel. Er iallefall det på 18-250'n.

Nå sprenger budsjettet ditt på komplett da men.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321710

Tenkte egentlig på en Tamron 17-50 f/2.8 som forslag, den ligger på ca 3000-3500,- og komplett forhandler ikke Tamron..

 

Men hva med en blitz? Eller ett godt stativ? Og en skjermkalibrator.

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens! Mange gode forslag, tror jeg kommer til å gå for denne løsningen.

 

Selger min 50mm.

 

Kjøper en Tamron 17-50mm F/2.8.

Kjøper en Canon 85mm.

Kjøper Canon 28mm F/2.8

 

Får kun kjøpt 28mm på Komplett, så resten av gavekortet bruker jeg på noe annet stæsj til PC eller noe :)

 

Da sitter jeg igjen med følgenede:

 

Tamron 18-200 - Greit å ha denne til leke litt med tele samt en grei løsning dersom jeg kun kan ha med et objektiv.

 

Canon 85mm - Blir nok brukt ved portretter.

 

Canon 28mm - Ser for meg at jeg kommer til å bruke denne til å ta litt bilder inne med.

 

Tamron 17-50mm - Noe av det samme som 28mm, men har et litt større bruksområde samt enda bedre vidvinkel.

 

Har ikke råd til dette med engang, men blir nok noe nå, også får jeg spare litt utover. Ser det greit ut?? Eneste jeg er litt usikker på er om 28mm blir litt smør på flesk?

Lenke til kommentar

Kan jeg komme med ett siste forslag?

 

Selg 18-200mm og 50mm.

 

Du vil ha tamron 17-50mm f/2,8 og Canon 85mm f/1,8 USM? Ta kontakt med komplett, de skaffer dette. Jeg ser at flere online databutikker har disse. Rart hvis ikke komplett kan skaffe dette iløpet av få strakser.

 

 

Edit: Kjøp "plastrøret", Tamron 70-300mm hvis du ønsker mer tele.

Endret av iMacKenna
Lenke til kommentar
Kan jeg komme med ett siste forslag?

 

Selg 18-200mm og 50mm.

 

Du vil ha tamron 17-50mm f/2,8 og Canon 85mm f/1,8 USM? Ta kontakt med komplett, de skaffer dette. Jeg ser at flere online databutikker har disse. Rart hvis ikke komplett kan skaffe dette iløpet av få strakser.

Godt forslag.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...