Gå til innhold

Spm om Half life spillene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med NPC? Når det gjelder Magnusson har jo han også historie fra tidligere med Gman så vidt jeg husker...

Skrevet

Ok, var det jeg tenkte. Men det underbygger jo min teori litt da, altså at Gman har jobbet med Rebellene om å få Gordon tilbake. Når han snakker med Magnusson er det jo like før det kjempeangrepet. Kan godt hende han har gitt et par tips..

Gman ville jo at du skulle blaste Citadelen, så det er jo ikke helt umulig at han har snakket med andre for å hjelpe deg frem. Jeg syns bare det er rart i så fall at Kleiner/Alyx ikke sier noe. Eli sier jo noe helt på slutten av ep2, og det kan jo på mange måter tyde på at G har hjulpet oss fremover. Our mutual friend...

Skrevet

Har du lest den siden som ble lenket til tidligere? Der står ganske så mye nyttig info, angående både GMan og Gordons historie i Half-Life.

GMan var jo den som startet hele "Half Life"-serien, med å introdusere den greia som ble brukt under forsøket med Freeman, som åpnet portaler og slikt. Dette spredde seg videre over hele verden, combines kom og angrep og ting gikk rett i dass.

Så kom Freeman tilbake, banket "sjefen" i City 17, og skulle til å puttes i dvale av GMan, helt til de vorgons(??) kom og stoppet ham.

Skrevet

joda, har lest hele den. Men jeg syns ikke den gir nok. Den skal være så korrekt som mulig, og gir jo derfor bare det vi vet. Spillet hinter jo til langt mer enn det.

Og det er klart det var Gman som satte i gang den ressonance cascede osv, og det slår jo absolutt ikke beina under teorien om at han har jobbet sammen med Kleiner og gjengen lenge, og derfor kan ha sagt fra til dem at han kom til å sette i gang Gordon igjen.

Tross alt, Black Mesa jobbet med portalteknologi, det er jo hele cluet i hl-sagaen(portalteknoen altså), så det kan jo godt hende de har kommet over eller møtt på Gman i forbindelse med det. Han har jo tydeligvis det absolutt beste portalvåpenet...

Skrevet

GMan kan også være en annen alien-rase, som prøver å bekjempe Combine via andre agenter.

Dessuten, Black Mesa var ikke de eneste som jobbet med portal-teknologi. Aperture Science var også en stor investor på det feltet...

... og vi vet jo alle hvordan det gikk!

Selv tipper jeg at i Episode 3 får Freeman Portal-våpenet fra Portal-spillet.

*håpe håpe håpe*

Skrevet

Hva Gman er, har jeg ingen formening om enda, det blir for vanskelig. Men det jeg poengterer er at han ganske sikkert har vært i kontakt med rebellene før han vekker Gordon, og at det er han som på mange måter loser deg igjennom hl2, for at du skal ødelegge citadellen.

Vi vet jo også at det var han som insisterte på at forskerne på Black Mesa skulle bruke "stoffet" han kom med, som gjorde at hele helvete brøt løs. Så det er jo tydelig at de har vært i kontakt før. Derfor, igjen ganske trolig at han har sagt fra til Barney og gjengen om at det er på tide med litt Gordon action igjen.

For alt man vet kan det jo være Eli eller Kleiner har bedt ham om å hente ut Gordon..det blir kanskje litt søkt.

Hvis Gman jobbet for Aperture Science, ville det jo vært litt rart om han fikk gjennomslag hos forskningslaget til Black Mesa.

Skrevet

GMan har ikke hatt kontakt med de vanlige folkene. Barney vet ikke om GMan, og det gjør ikke de andre vanlige heller. GMan tror ikke jeg jobber for Aperture Science heller.

Vi får se, når Episode 3 kommer ut. Gleder meg :)

Skrevet
GMan har ikke hatt kontakt med de vanlige folkene.

Man ser da strengt tatt at han snakker med Magnusson! Eli forteller også at han har hatt kontakt med Gman. Hvordan kan du si at han ikke har hatt kontakt med dem da?

Skrevet

Magnusson og Eli er da ikke akkurat "vanlige". Magnusson er lederen for rakettbasen, og Eli er liksom han som vet alt. Jeg tenkte på den vanlige rebellen i gata, jeg.

Skrevet (endret)
Så kom Freeman tilbake, banket "sjefen" i City 17, og skulle til å puttes i dvale av GMan, helt til de vorgons(??) kom og stoppet ham.

Det er ganske opplagt at Freeman skulle stoppe Dr. Breen og The Combine sin plan om å overta jorden, samtidig som å starte opprøret. Når Freeman stoppet Citadelen var hans oppgave egentlig ferdig og Gman skulle sette han i dvale til han trengte han igjen. Men vortigons hadde andre planer. De trengte Freeman til å gi folket i City 17 mer tid og å få Freeman og Alyx til White Forrest. Alyx hadde da viktige data for satelitten The Combine bruker til å teleportere seg til jorden med. Om Gman hadde tatt Freeman ved eksplosjonen og forlatt Alyx, ville hun bli drept og dataene vært fortapt. Dette kan vel sees på som et godt tegn på at Gman og hans overordne bare er interessert i sine egne saker. Om ikke måtte de ha ønsket det samme resultatet og brøt ikke inn. Men vi vet også etter Episode 2 at Vortigons blokkerte Gman til å komme til Freeman. Så dette er en litt vanskelig sak spør du meg.

Selv tipper jeg at i Episode 3 får Freeman Portal-våpenet fra Portal-spillet.

*håpe håpe håpe*

Faktisk tviler jeg på det. Det gjenstår bare en ting for Gordon Freeman nå, å komme seg til hjemverdenen til The Combine. Alle linker til hjemverdenen er nå brutt. Dr. Breen er død og linken (satelitten) er ødelagt. Dermed antar jeg at Gordon nå må bruke portalteknologien til Aparture til å reise til The Combines hjemplanet.

Hvis Gman jobbet for Aperture Science, ville det jo vært litt rart om han fikk gjennomslag hos forskningslaget til Black Mesa.

Det vi vet etter HL2 er at Gman tar jobber fra høystbydende. Dermed har han overordne som bestemmer hva han skal bruke Freeman til. Gman er et alien i menneskeform. Stemmens hans tyder sterkt på det.

Endret av TCi
  • 1 måned senere...
Skrevet
Tegneserie som skjemter med HL2-historien. Er det for off-topic?

Beklager på mine knær.

Greit nok at den går gjennom de samme områdene som HL2, men den svarer ikke på spørsmålene som trådstarter stiller. Så ja, den er for Off-Topic IMO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...