Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det interesse for et Hardware.no LAN ?


Hvor mener du det første lanet bør avholdes?  

8 stemmer

  1. 1. Hvor mener du det første lanet bør avholdes?

    • Stavanger
      47
    • Kristiansand
      16
    • Bergen
      34
    • Oslo
      104
    • Trondheim
      50
    • Tønsberg
      18
    • Lillehammer
      18
    • Annen plass
      41
    • Sandefjord
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det tar ca. 7-8 timer med bil. Ellers er tog et godt alternativ. Fly er også en mulighet

Hvor lang tid tar det, og hvor mye koster det med henholdsvis tog og fly da?

 

FLY:

ca. 45 min - 1 time

TOG:

7-8 timer ? husker ikke helt en stund siden jeg tok tog den strekningen. Men det er rundt der...

Er usikker på priser. Men jeg er lite imponert over NSB sine priser hvertfall. Noe sier meg at det faktisk lønner seg å fly. Eneste minuset der er vel bagasje mengden da :roll:

 

Uansett :

Turnhallen er et klart bra alternativ å ha LAN i. God plass og har hatt samtlige LAN. (warpzone...)

 

ISHallen kan bli kald ja... :roll:

 

Mer Stavanger omeng... :

ÅsenHallen i Sola er også temmelig stor. Og har god connection tror jeg. Lyse har jo også tilgang i det området. Rask i.net *hint*hint* Det eneste er at de har endel håndball treff på gang der ofte. Så det er ikke sikkert at dette ville passet inn i timeplanen deres...

 

Uansett samtlige haller (spesielt turnhallen) har kort vei til sentrum. Og både stavanger og sandnes generelt. Kort vei til evt. butikk. Bensin stasjoner, kjøpesentre osv...Og databutikk (startit,... )

 

Stavanger e good slik. Blir nok fett dette LANet ja. count me in...

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for Oslo og totalforbud mot CS!! Fytterakker'n er så lei folk som preiker om det gamle spillet enda.. Kunne vært kult med 18-årsgrense også, nok av "14-tiss-lan" rundt omkring, er det ikke? Sier ikke dette for å såre noen som føler seg tråkket på, men det er nå bare min mening... På en annen side har jeg følelsen av at mesteparten av de som er på dette forumet er under 18? Stemmer dette? I så fall er det jo ikke mulig å gjennomføre 18-årsgrense. En liten jeger hadde ikke vært å forakte, men dersom dette byr på problemer lovmessig må vi vel droppe dette også, *skuff* :( .

Lenke til kommentar
Døh, AMDFan, me bør jo stemme Sauda da!!! Sjefs plassen d!!! Veldig sentralt!! Tar bare 6 timer på moped fra Sauda over haukeli til for ex. Bø i Telemark, (3t med TS66X-R med 12,5 HK!!!)

 

TS66X? Er det bare et teit klengenavn på en trimma TS50X, eller har Suzuki kommet med en ny modell siden jeg kjørte moped? 12,5HK var bare oppspinn til TS50X, det var maks 7,5HK, bare noen selgere som kalte dem for "12,5"... Avsporing kanskje ;)

Lenke til kommentar
Døh, AMDFan, me bør jo stemme Sauda da!!! Sjefs plassen d!!! Veldig sentralt!! Tar bare 6 timer på moped fra Sauda over haukeli til for ex. Bø i Telemark, (3t med TS66X-R med 12,5 HK!!!)

 

TS66X? Er det bare et teit klengenavn på en trimma TS50X, eller har Suzuki kommet med en ny modell siden jeg kjørte moped? 12,5HK var bare oppspinn til TS50X, det var maks 7,5HK, bare noen selgere som kalte dem for "12,5"... Avsporing kanskje ;)

 

Dere er alle eid av min aprilia 8)

Lenke til kommentar
Døh, AMDFan, me bør jo stemme Sauda da!!! Sjefs plassen d!!! Veldig sentralt!! Tar bare 6 timer på moped fra Sauda over haukeli til for ex. Bø i Telemark, (3t med TS66X-R med 12,5 HK!!!)

 

TS66X? Er det bare et teit klengenavn på en trimma TS50X, eller har Suzuki kommet med en ny modell siden jeg kjørte moped? 12,5HK var bare oppspinn til TS50X, det var maks 7,5HK, bare noen selgere som kalte dem for "12,5"... Avsporing kanskje ;)

 

Dere er alle eid av min aprilia 8)

 

Da har du ikke sett en Honda NX125 :woot:

 

Aprilia RS125 har dau lyd, høres ut som en psycho scootermoped

Lenke til kommentar
Døh, AMDFan, me bør jo stemme Sauda da!!! Sjefs plassen d!!! Veldig sentralt!! Tar bare 6 timer på moped fra Sauda over haukeli til for ex. Bø i Telemark, (3t med TS66X-R med 12,5 HK!!!)

 

TS66X? Er det bare et teit klengenavn på en trimma TS50X, eller har Suzuki kommet med en ny modell siden jeg kjørte moped? 12,5HK var bare oppspinn til TS50X, det var maks 7,5HK, bare noen selgere som kalte dem for "12,5"... Avsporing kanskje ;)

 

Dere er alle eid av min aprilia 8)

 

Når du blir 18 og får bil vil du fort inse at Aprilla ikke er så innmari tøft lenger. Moped er moped, var artig å herje med i skogen, men ikke akkurat noe man er stolt av i ettertid. Spesielt ikke når man ser alle drittungene som henger rundt kjøpesentera på sine putt-putt'er og tror forbipasserende lar seg imponere. Ikke ment som noe angrep, men penger brukt på moped/125 kommer du til å angre på når du skal kjøpe bil. 125ccm er også ganske ynkelig igrunn, 250 og oppover begynner å ligne noe ;)

Lenke til kommentar
Når du blir 18 og får bil vil du fort inse at Aprilla ikke er så innmari tøft lenger. Moped er moped, var artig å herje med i skogen, men ikke akkurat noe man er stolt av i ettertid. Spesielt ikke når man ser alle drittungene som henger rundt kjøpesentera på sine putt-putt'er og tror forbipasserende lar seg imponere. Ikke ment som noe angrep, men penger brukt på moped/125 kommer du til å angre på når du skal kjøpe bil. :)

 

Grunnen til at jeg har Lett MC er for å ha muligheten til å kjøre langtur, har hatt en del turer Lillesand-Sola, og nei, man taper ikke penger hvis man allikevel har tenkt å ta Tung MC lappen, jeg trenger bare ei oppkjøring, så har jeg den

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg har Lett MC er for å ha muligheten til å kjøre langtur, har hatt en del turer Lillesand-Sola, og nei, man taper ikke penger hvis man allikevel har tenkt å ta Tung MC lappen, jeg trenger bare ei oppkjøring, så har jeg den

 

Neida, greit å kunne ta "skikkelig" sykkellappen billigere, men det ekstra du betaler for 125'n i forhold til en billig moped til 5k har du uansett tapt. Men jeg skjønner deg godt når du bruker den til langturer på vei. For meg var det en selvfølge å kjøpe TS50X, for jeg ville ha noe å trimme/herje med i skogen. Har en kamerat som hadde Aprilla 250R forresten, den var mildt sagt rå. Kan anbefales som "mellomtung" sykkel. :)

Lenke til kommentar

MC/Bil er ikke en investering, så du må regne med å tape penger på den etter noen år, det er en bruksgjenstand, kjøper du en TSX til 3000, kan det godt hende du bruker 3000 på den i løpet av 2 år (delemopeder, diverse deler og reperasjoner osv), og deretter selger den for 1000,-

 

Da har du brukt 5000,-

 

Skal man investere kjøper man eiendom

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min TS50X for 6500,- for en drøss av år tilbake. Solgte den til min søster for samme sum et par år senere. Verken hun eller jeg har hatt trøbbel med den, og hun solgte den igjen for 6000,- (sikkert 5-6 år etter at jeg kjøpte den) så den holdt seg godt i pris igrunn. Nytt synker alltid fortere i pris enn gammelt. Uansett, avslutter dette nå, det har ingenting med denne tråden å gjøre :)

Lenke til kommentar

Hehe, det var 50cc jeg mente. Og nei, jeg herjer ikke rundt med den :)

Fyller 18 om en måned, så jeg regner med at den blir solgt da. Den har vært flittig brukt i 2 år, og jeg kan ikke si at jeg angrer på at jeg kjøpte den. Moped er veldig praktisk, og faktisk ganske herlig å kjøre på om sommeren.

Lenke til kommentar

Hehe, altså TS50X , der står 50 for volumet, altså 50cc(egentlig 49), mens min hadde atlså 67cc , men 66 klinger bedre enn 67, derav TS66X, og R`en passet bare naturlig inn. Motorsykkel dekk bak, (120/90-H18"), og det som fantes av ombyggingS deler, brukte vel ca 12000- 13000 kr på den, og den slo alt av orginale NSR og Aprillia, og iallefall Virago og slike trege saker. Vel denna saken min hadde faktisk bortimot 12,5 HK, fordi den hadde "alt" som fantes i sjappa, Komplett Gianelli effekt, Delorto 21mm, Malossi 47MM, Carbon Reed Ventil, Vakum pompe, Effektfilter, forsterka clutch fjærer, bearbeida innsug, ++ modifiseringer (pluss noen dråper etanol). Greide 130 km/t på flata!! SLÅ DEN!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...