Gå til innhold

Kontinuerlig kloning av harddisk-LØST


Anbefalte innlegg

er de tnoen som kjenner til et program (samme om det må kjøpes eller er gratis) som gjør at alt jeg har på den ene hardisken klones over på en annen harddisk kontinuerlig etterhvert som filer legges inn på den?

 

altså, hvis jeg lagrer et bilde på harddisk nr. 1 så blir bildet også lagret automatisk på harddisk 2. uten at jeg trenger å gjøre noe.

 

vil at dette skal skje momentalt og hele tiden, ikke slik at jeg må kopiere disken 1 gang i uka ellerno slikt. vil ha en eksakt kopi av disken til enhver tid

 

på forhånd takk

Endret av RedZpider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om begge diskene skal være interne, så høres dette ut som en jobb for RAID 1 (aka. speiling).

 

Det brukes ofte i servere, og nå også oftere i arbeidsstasjoner for å ha en redundans av systemdisken.

 

Ved RAID 1 vil all data som lagres på den logiske RAID disken lagres likt på begge diskene.

 

Om du har bygget maskinen din selv, med selv innkjøpte komponenter, så har mest sannsynlig hovedkortet ditt innebygget støtte for RAID, siden de fleste hovedkort som er produsert de siste 3 årene har RAID muligheter.

 

Om du har en ferdigbygget maskin (Dell, HP osv.) så er det ikke like sikkert at maskinen din har RAID støtte, så det må du sjekke.

 

Om maskinen din ikke har RAID støtte, så kan du kjøpe RAID kontroller kort til en billig penge.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...