Gå til innhold

Canon 1D Mark III - ISO 6400 og lukkertid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ish, må ha trådløs utløser jeg ;)

Hvis poenget primært er å redusere vibrasjoner fra speilet så kan du jo aktivere den forsinkelsen på 0,4 sek som er laget spesielt for dette da. Jeg bruker den nesten alltid når jeg tar makro m/stativ og kameraets selvutløser :)

 

Står i manualen ;)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Jeg tror du missforstår meg litt. Jeg skriver at de ikke har mer lyssterke normalzoomer som kan brukes på APS-H, som du vurderer å bytte til. I EF-S får du 2,8 som største blender på en normaltzoom, i den vanlige EF-serien er 4 største blender på en normalzoom.

 

Jeg vil heller be deg lese siste avsnitt i innlegget. Du bør ta bildene dine på alvor, hvis denne type foto utgjør en veldig stor del av din produksjon. Du er nok stativfotograf, i alle fall monopod. Du mister lite bevegelighet med monopod.

Er ikke 24-70 f/2.8L USM en normalzoom? :S

Lenke til kommentar

Det er en normalzoom på APS-H og FF, men 2,8 hjelper lite i trådstarters tilfelle. Det har heller ikke IS, som ville har hjulpet en del. Men trådstarter har normalzoom med f/2,8 og IS, så å kjøpe 1D MKIII for å ende opp med en normalzoom med samme lysstyrke og ingen IS kan neppe kalles noe fremskritt for ham.

 

Jeg glemte at jeg måtte være mer spesifikk, og ha skrevet at største blender på en normalzoom med IS er f/4.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...