Gå til innhold

Gaming pc til 5-6000


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc men år og dag siden sist så trenger litt hjelp her.

 

Tenkte da noe slikt som det her (vinci's oppsett)

 

Asus P5Q Pro

Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB)

Corsair TX 750W

Intel Core 2 Duo E8400

Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB

Sapphire Radeon HD 4870 (usikker)

Endret av FiFert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet vet jeg ikke noe om, men resten så greit ut.

 

Corsair VX 550W vil gjøre jobben for deg (750W er ikke nødvendig, i tillegg til at du sparer 200kr).

 

Skal du overklokke? Isåfall må du finne noe mer overklokkingsvennlig minne. Om du ikke skal er det ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Med så liten forskjell i pris på PSU hadde jeg kjøpt 750 wattern, ellers er det

stor sannsynlighet for at han må bytte den ved neste oppgradering. Nå får han noe som holder litt. Minnet klarer som regel alltid 900mhz hvis du klokker det på 5-5-5-15, det holder

til 4ghz på den cpuen... men joda... minne er jo billig for tiden så blir ikke den dyre oppgraderingen. :)

Lenke til kommentar

Hmm... da er det virkelig skuffende minne brikker. Har tested 1gb x 2 av disse, og de klokket lett til 900+ på 5-5-5-15, men er tydeligvis stor forskjell på om det er 1 eller 2 gb brikker. Men ja... minne er billig nå... så lett å bare kjøpe noe han ikke trenger å basere seg på klokking for å få til.

Lenke til kommentar

Pc'n kommer ikke til og bli klokket da den er til brodern og han har ikke peiling på sånt.

Hovedkort og minne er jeg blank på så følger deres råd der.

Men lurte på skjermkort, er det nVidia eller ATI som er i slaget for tiden. Må prøve og få det billigst mulig.

Lenke til kommentar

Det er vel litt "hips om haps". 4850 kan være et godt alternativ om du vil få ned prisen ytterligere.

 

PS: Fint om du kunne oppdatert førstepost med hvilke deler du har tenkt å kjøpe til broren din, slik at vi slipper å gå inn på "Vinci's" handlekurv hver gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...