Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina fryser. Slemt minne?


Anbefalte innlegg

Hei

 

En stund nå har ikke min kjære gamer vært helt seg selv. Den har hatt en tendens til å fryse når den har stått for seg selv noen minutter. Det som da har skjedd er at enten ele dritten har blitt svart, jeg har sett deler av oppgavelinja, eller hele skrivebordet med ikoner, men bare an bevege musepekeren.

 

Nå istad prøvde jeg å bare bruke den ene RAM brikka, og ikkeno dritt skjedde. Jeg prøvde den andre i samme slot, og da pep det med en gang jeg prøvde å boote.

 

Betyr det at sistnevnte RAM brikke er jævelen? :p

 

Takker for svar

 

Mvh IronMartin

Endret av IronMartin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk

problemet ditt virker identisk med mitt. har du prøvd å bytte ut noe hardware?

 

gjorde forresten en feil når jeg prøvde RAM brikke nr. 2. Grunnen til at det pep var at jeg ikke hadde satt brikka ordentlig inn i sloten, så skal prøve på nytt nå. men det så ut til at funka fett med bare den ene brikka, bare at maskina ble drittreg^^ ikke noe vits å spille CoD4 fant jeg ut.. men jeg skal teste nå og hvis den er slem, har jeg nok løsninga, for ditt problem også :)

 

Kjør Memtest86. Da vil du finne ut om noe er galt med rambrkkene dine.

 

Takk, skal gjøre det :)

 

EDIT:

 

''Denne filen har ikke tilknyttet program for utførelse av denne handlingen. Opprett en tilknytning i kontrolpanelet for angivelse av tilknytninger.'' Kommer det opp når jeg åpner fila inni den ISO fila jeg fikk når jeg lastet det, ned, så de Memtest86 greiene skjønte jeg ærlig talt ikke en dritt av:/ men nå har jeg startet opp pcen med den mistenkte brikka, så vi får se...

 

2nd EDIT:

 

Da testet jeg mistenkte brikke alene, og hele dritten hang seg. Så prøvde jeg den andre igjen for å dobbelsjekke, virket først bra, men så hang det seg igjen, og jeg er like langt:(

Endret av IronMartin
Lenke til kommentar
''Denne filen har ikke tilknyttet program for utførelse av denne handlingen. Opprett en tilknytning i kontrolpanelet for angivelse av tilknytninger.'' Kommer det opp når jeg åpner fila inni den ISO fila jeg fikk når jeg lastet det, ned, så de Memtest86 greiene skjønte jeg ærlig talt ikke en dritt av:/ men nå har jeg startet opp pcen med den mistenkte brikka, så vi får se...

Lag en bootbar CD av ISO-filen. Start PCen med denne og foreta minnetesten. Dette skal være greit forklart på siden du lastet ned fra.

Lenke til kommentar

Kult. Memtesten er under prosess nå.

Det står Pass 13% og Test 21%. under står det ''Pass complete, no errors, press Esc to exit''.

Litt merkelig. Hva betyr det?

 

 

Skal prøve å endre klokkefrekvensen etterpå, men hva skjer da? er grunnen til at det er som det er at det er klokket for høyt på en eller annen måte...?

Endret av IronMartin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...