Gå til innhold

hva er best av 9800M GT og 8800m GTX?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Siden 8800m GTX koster nesten 2000 kr mer, så regner jeg med at den er litt bedre, men ikke så mye bedre at det vil lønne seg kontra pris/ytelse. Er dog ikke helt sikker. Tror ikke det har kommet så mye informasjon om 9800m GT?

Endret av andybb
Skrevet (endret)

Kom på nå at jeg leste at en eller annen fyr på et annet forum sa at 9800m GT var litt raskere enn 8800m GTS. Kanskje det stemmer? Det høres i hvert fall sannsynlig ut at den er på nivå med 8800m GTS

Endret av andybb
Skrevet (endret)

så 8800M GTX er bedre da ?

EDIT: Hvis dere ser hit, og til høyere, har 9800m GT kommet høyere i den skalaen...

Endret av hproslan
  • 2 uker senere...
Skrevet
Hei, linker til denne bærbaren fra multicom, og lurte på om det er stor forkjell mellom 8800mGTX og 9800M GT ... Untatt prisen på 1600 kr :D

9800M GT er bittegranne bedre, men en annen test (fra spill begge to) var 8800M GTX bittegranne bedre. Jeg har bestilt med 9800M GT. Nyere er det også, med noen nye ting som jeg ikke helt husker =)

Dette har jeg ifra: http://forum.notebookreview.com/showthread...659&page=17

Skrevet (endret)

Jeg mener å ha lest at kortene er så godt som identiske, og at ytelsen i utgangspunktet skulle være omtrent lik.

Det har ikke noe med at 8800 m gtx kortet har bedre driverstøtte? - i og med at det har vært lenge på markedet, og at det out of box ville yte litt bedre enn 9800 gt som er helt nytt?? Eller tuller jeg??

Og er det ikke bare 813,- som skiller 9800gt og 8800gtx? mens det er rundt 2k fra 9800gt til 9800gtx?

Endret av bowardsen
Skrevet
Jeg mener å ha lest at kortene er så godt som identiske, og at ytelsen i utgangspunktet skulle være omtrent lik.

Det har ikke noe med at 8800 m gtx kortet har bedre driverstøtte? - i og med at det har vært lenge på markedet, og at det out of box ville yte litt bedre enn 9800 gt som er helt nytt?? Eller tuller jeg??

Og er det ikke bare 813,- som skiller 9800gt og 8800gtx? mens det er rundt 2k fra 9800gt til 9800gtx?

Ser du på linken min, ser du at de er ganske like. 9800M GT er bare ett oppussa 8800M GTX som jeg har skjønt. Hvorfor prisen er som den er skjønner jeg ikke. Bør jo ikke være noen tvil om at 9800M GT er ett bedre valg?

Skrevet

tenker akuratt på samme tingen jeg og, Eivind. kansje bare et av de salgstriksene av nvidia, elle multicom.. men fant en annen test i notebookreviews, der faktisk 9800M GT var bedre i spill, enn 8800m GTX. tror de testet blant annet med crysis og devil may cry 4, i begge spill var 9800 bedre.

Skrevet
tenker akuratt på samme tingen jeg og, Eivind. kansje bare et av de salgstriksene av nvidia, elle multicom.. men fant en annen test i notebookreviews, der faktisk 9800M GT var bedre i spill, enn 8800m GTX. tror de testet blant annet med crysis og devil may cry 4, i begge spill var 9800 bedre.

Ja, sikkert noe salgstriks eller noe.

Så den testen jeg og, men var bare snakk om 1-2 fps eller noe? Uansett er jeg veldig glad jeg ventet med å bestille til jeg fikk se specsene og litt tester av 9800m gt først. Men kunne vel bare avbestilt da det tar sin tid før de får dataen =)

Skrevet

Jeg syns ikke de 2k ekstra er verdt det for et 9800m gtx. Det er min mening. Specs og tester (trur jeg om jeg ikke husker feil) sier at det ikke er verdt 2k forskjell i kortene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...