Gå til innhold

SHG lagt ned i Norge?


Anbefalte innlegg

Fjernet navnene i innlegget mitt nå. Grunnen til at jeg skrev navnene var at andre i min situasjon kunne få vite hvem som trolig bør kontaktes, eventuelt også om andre hadde snakket med disse og hatt noen erfaringer.

 

Håper pengene kommer etterhvert, hadde gjort seg på kontoen etter ferien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håer du får pengene dine da, virker iallefall positiv.

 

Men lurer, har SHG egentlig noe annet valg? Sånn generellt, hvordan er reglene rundt dette i forbindelse med konkurs, dvs. når varer/gjenstander som allerede er betalt/tatt ut fra kjøpssted, av en eller annen grunn kommer tilbake på reklamasjon, service, reperasjon, etc.

 

For å "illustrere"; setter du inn din ett-år gamle Mercedes på bilverksted som så "innfører" betalingsstopp eller slås konkurs, så virker det veldig urimelig/usannsynlig at de bare kan beholde bilen din.

 

Prinsipiellt er det vel det samme om det er en bil verdt en halv million kroner eller et TV til 13 000 skulle man tro :hmm:

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg til å sensurere bort navnene du har i innlegget ditt, eventyrer. Spesielt ettersom SHG i sin mail skrev at innholdet kun er beregnet for adressaten.

 

Ser at SHG påpeker at de er et 100 % danskeiet selskap med eget lager, og at mailen kun er beregnet for adressaten. Det virker som om de prøver å sikre seg i alle kanter og bauger. Uansett så har du nå fått en bekreftelse fra SHG.dk A/S på at du har penger til gode, så da blir det nok vanskelig for dem å vri seg unna.

 

En ukryptert e-post er som et postkort. Den kan leses av alle som behandler e-posten fra avsender til mottaker. Det å påstå at en ukryptert e-post er "for your eyes only" er som å sende PIN-koden til bankkortet ditt på et postkort hvor du har limt på bankkortet ditt, mao du ekke spesielt smart.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg til å sensurere bort navnene du har i innlegget ditt, eventyrer. Spesielt ettersom SHG i sin mail skrev at innholdet kun er beregnet for adressaten.

 

Ser at SHG påpeker at de er et 100 % danskeiet selskap med eget lager, og at mailen kun er beregnet for adressaten. Det virker som om de prøver å sikre seg i alle kanter og bauger. Uansett så har du nå fått en bekreftelse fra SHG.dk A/S på at du har penger til gode, så da blir det nok vanskelig for dem å vri seg unna.

 

En ukryptert e-post er som et postkort. Den kan leses av alle som behandler e-posten fra avsender til mottaker. Det å påstå at en ukryptert e-post er "for your eyes only" er som å sende PIN-koden til bankkortet ditt på et postkort hvor du har limt på bankkortet ditt, mao du ekke spesielt smart.

Nå er det en forskjell på det at noen snapper opp e-posten på vei mellom avsender og mottaker, og det å legge ut eposten i sin helhet her på forumet.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk beskjed av SHG.dk om at "Vi arbejder på at få den retur til dig hurtigst muligt.

 

Fortsat god dag.

 

Med venlig hilsen / Best Regards

Supporter"

Det er her snakk om ett skjermkort jeg sendte inn til reklamasjon hos SHG.no.

Endret av Alastor
Fjernet navn.
Lenke til kommentar

Jeg sendte inn hovedkortet mitt før sommerferien,skoleferien, det tok en måned før de fikk det, senere fikk jeg beskjed om at det var testet ødelagt. Litt senere får jeg beskjed om at de er gått konkurs og at jeg vil få hovedkortet mitt tilbake i samme stand..

Det er flere uker siden jeg fikk den mailen, likevel har jeg ikk fått hovedkortet mitt.

 

Men herregud, det er vel måte på hvor sløvt det kan være.

Lenke til kommentar
Jeg ga opp og kjøpte nytt skjermkort. Skjermkortet jeg sendte til SHG var defekt uansett, liten sjans for at noen fikser det liksom.

Hadde du fått det tilbake kunne du ha sendt det til den norske leverandøren/produsenten, og det kan da hende at de vil ta det for deg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Jeg synes også jeg i det minste burde få tilbake skjermkortet mitt. Men ikke et pip om det.

 

Noen tips om hvem jeg skal snakke med for å få det tilbake?

 

Du svarte selv i din forrige post. Skriv en e-mail til den adressa.

 

Ellers, nå når et tidligere diskusjonstema er avklart, kan det være hensiktsmessig at de som har utestående med shg.no/shg prøver å samorganisere seg på en måte. Er dere en del personer, kan det være lettere å nå igjennom med en samlet henvendelse.

 

Fordel også ved spørsmål om bistand fra Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Nevnt tidligere her at jeg hadde et soround-anlegg jeg byttet for 3. gang pga feil. Sendte det inn ca 1 uke før de meldte sin "konkurs". Jævlig elendig av dem og ikke si at jeg heller skal sende anlegget til Logitech når de vet at de er konk. Fikk en mail av dem da jeg spurte hvordan saken gikk:

 

"Det vil bli reffundert"

 

Nå har jeg ventet i over 2 mnd og sendt dem 2-3 klagemails som de ikke har svart på. Er umulig å få kontakt. Er så jævlig sur nå. Forventer liksom at noe man kjøper skal funke, men jeg måtte faen meg bytte det 3 ganger, og når jeg endelig slipper møkkaproduktet og forventer å få pengene slik at jeg kan kjøpe noe ordentlig, så går bnutikken konkurs og er umulige å få kontakt med! Hva for en verden er det vi lever i? Har vi ingen rettigheter når vi har betalt masse penger???

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...