Gå til innhold

Asus G71V, bra eller dårlig investering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Har fått meg G50 nå og lurer på noen andre har problemer med oled-skjermen. Den vil ikke vise noen av real time-messagene. Noen som har noen løsning på dette?

 

Ai, hvor fikk den den fra. Jeg venter håpløst på G71 fortsatt og begynner å bli drittlei.

 

Hvordan er tastaturstørrelsen på G50, trang? Og er det 15.4 eller 15.6 skjermen?

Lenke til kommentar
Har fått meg G50 nå og lurer på noen andre har problemer med oled-skjermen. Den vil ikke vise noen av real time-messagene. Noen som har noen løsning på dette?

 

Ai, hvor fikk den den fra. Jeg venter håpløst på G71 fortsatt og begynner å bli drittlei.

 

Hvordan er tastaturstørrelsen på G50, trang? Og er det 15.4 eller 15.6 skjermen?

 

Jeg venter også på G71V fra milrab, men jeg så G50 hos digital impuls i byen idag, 11.995 kr. Er hjemme på perm, håper den kommer snart men tviler, fikk vite at de skulle få den inn på lager 02.10 :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
om den koster mer enn 15` kr, og du skal ha den til gaming, dårlig valg uten tvil.

 

 

4GB ram, t9400 + 8800M GTX = 15 000 ;)

 

 

PS, hvetfall det jeg betalte...

 

Tja, både COD4 og Race Driver GRID sklir som en drøm så skjønner ikke hva som er dårlig med den. Utrolig bra lyd, fantastisk byggekvalitet som overgår det meste annet jeg har prøvd, et nydelig tastatur, lav vekt og bra design skader heller ikke. 7000 poeng i 3dMark06 holder i bøtter for de fleste. 8800 er sef et bedre kort, på den annen side, du finner heller ikke en kaldere maksin enn denne. Kjølingen er fastastisk bra og det er absolutt null støy. Totalt sett er nok dette den beste alrounderen som er å få.

Lenke til kommentar

ikke få meg til å le, at 9700 klarer de spillene glatt i 1920x1200; Og da prater jeg ikke om Mediom/low på effekter... Når du skal bruke den til gaming, er det ikke lurt å ha den best mulige GPU til den prisen? og de aller fleste 17" er kjølige. Setter ikke noe spørsmålstegn ved byggekvalitet, eller design, eller om det er beste "allrounder", bare ved skjermkortet og prisen. Det jeg vil si, at om du skal ha "gamer" bærbar, så kjøper du nok ikke denne. Men er nok en av de beste allround bærbarene, hvis den er som Steam6 beskriver.

 

EDIT:....

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
ikke få meg til å le, at 9700 klarer de spillene glatt i 1920x1200; Og da prater jeg ikke om Mediom/low på effekter... Når du skal bruke den til gaming, er det ikke lurt å ha den best mulige GPU til den prisen? og de aller fleste 17" er kjølige. Setter ikke noe spørsmålstegn ved byggekvalitet, eller design, eller om det er beste "allrounder", bare ved skjermkortet og prisen. Det jeg vil si, at om du skal ha "gamer" bærbar, så kjøper du nok ikke denne. Men er nok en av de beste allround bærbarene, hvis den er som Steam6 beskriver.

 

EDIT:....

 

Mulig jeg ikke har fått med meg at diskusjonen kun gjelder 1900x1200, da er diskusjonen en annen. Med G71V kjører i 1440x900 og COD4 slir glatt på maks. Duger for min del. Hadde XPS 1730 før og selv om den sef var kraftig som fy, er det faktisk ingenting ved den maskinen som jeg vil ha kontra denne.

Lenke til kommentar
ikke få meg til å le, at 9700 klarer de spillene glatt i 1920x1200; Og da prater jeg ikke om Mediom/low på effekter... Når du skal bruke den til gaming, er det ikke lurt å ha den best mulige GPU til den prisen? og de aller fleste 17" er kjølige. Setter ikke noe spørsmålstegn ved byggekvalitet, eller design, eller om det er beste "allrounder", bare ved skjermkortet og prisen. Det jeg vil si, at om du skal ha "gamer" bærbar, så kjøper du nok ikke denne. Men er nok en av de beste allround bærbarene, hvis den er som Steam6 beskriver.

 

EDIT:....

 

Mulig jeg ikke har fått med meg at diskusjonen kun gjelder 1900x1200, da er diskusjonen en annen. Med G71V kjører i 1440x900 og COD4 slir glatt på maks. Duger for min del. Hadde XPS 1730 før og selv om den sef var kraftig som fy, er det faktisk ingenting ved den maskinen som jeg vil ha kontra denne.

 

ok, bra da. Men Merker du noe ulemper ved å sette ned oppløsningen? Funker det bra? Vurderer selv å hoppe over til 1920x1200...

Lenke til kommentar
ikke få meg til å le, at 9700 klarer de spillene glatt i 1920x1200; Og da prater jeg ikke om Mediom/low på effekter... Når du skal bruke den til gaming, er det ikke lurt å ha den best mulige GPU til den prisen? og de aller fleste 17" er kjølige. Setter ikke noe spørsmålstegn ved byggekvalitet, eller design, eller om det er beste "allrounder", bare ved skjermkortet og prisen. Det jeg vil si, at om du skal ha "gamer" bærbar, så kjøper du nok ikke denne. Men er nok en av de beste allround bærbarene, hvis den er som Steam6 beskriver.

 

EDIT:....

 

Mulig jeg ikke har fått med meg at diskusjonen kun gjelder 1900x1200, da er diskusjonen en annen. Med G71V kjører i 1440x900 og COD4 slir glatt på maks. Duger for min del. Hadde XPS 1730 før og selv om den sef var kraftig som fy, er det faktisk ingenting ved den maskinen som jeg vil ha kontra denne.

 

ok, bra da. Men Merker du noe ulemper ved å sette ned oppløsningen? Funker det bra? Vurderer selv å hoppe over til 1920x1200...

 

1440x900 er maks oppløsning på skjermen til G71V så høyere får man ikke. Ideelt sett er 1650x1080 optimalt for en 17 tommer. 1900x1200 blir for smått rett og slett. Nå kan jo alt trikses til, men det krever en del mer, eller ganske mye mer, av skjermkortet(ene) å kjøre i den oppløsningen. Det genererer stort sett bare varme og etter å ha fått trikset til alle menyer og ikoner etc så ser man knapt forskjell på 1440x900 og 1900x1200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...