Gå til innhold

EA gir ut Rage (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

EA gir ut Rage og jeg har gitt opp id Software som en relevant spillutvikler for lenge, lenge siden. Carmack er utrolig god på å gode spillmotorer, men spillene deres har i senere tid vært et stort gjesp - og det blir ikke bedre av at de outsourcer utvikling til Raven som lagde bl.a. Quake 4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det gir noen leireaktig look i Rage, men jeg har merket meg at tidligere titler ofte har vært i overkant "våte og blanke" i looken. Men det er jo effekter man bruker for å få en distinkt look og nærme seg realisme. Med slike teknikker får man noen øyeblikk der alt ser totalt ekte ut mens det ikke fungerer for alt som helthet.

 

Det samme synes jeg om ResidentEvil5, de overdriver bruken av effektene som gir den distinkte looken og det fungerer skremmende godt i noen sekvenser men ikke alle.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes det virker som om de har ganske god kontroll over shaderne denne gangen ihvertfall. Uti ørkenen så det fint lite vått og blankt ut, nærmest matt og støvete. Klart merker jeg at denne effekten fortsatt er tilstede, som f. eks rundt kanten på hatten til han karen i den første traileren.

 

Når det gjelder Resident Evil 5 så er, for meg, hovedproblemet stive animasjoner samkjørt med treg og uinspirerende AI. Men det blir en annen diskusjon ;) Men Rage? Utrolig spent! Spesielt på om det der gigatexture-greiene til Carmack har utgjort noen stor forskjell i variasjon av småting rundt omkring :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...