Gå til innhold

Finnes det annet intelligent liv ute der?


Anbefalte innlegg

Jeg tror det finnes annet intelligent liv. Det store spørsmålet er jo hvor langt unna det er. Og hvordan de ser ut, hva de livnærer seg av. Dette kan jo være vesen med andre totalt forskjellige egenskaper fra det vi har.

 

Mange har menneskene i bakhodet når de tenker på "romvesen" fra andre planeter. Jeg tror vi må tenke helt nytt. Det kan jo hende at de er bittesmå insekter for alt vi vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neandertalerne var også mennesker, og vi og de hadde felles opphav. Neandertalerne og Cro Magnon/det moderne mennesket var altså ikke to adskilte dyrearter som oppstod uavhengige av hverandre, men to grener på menneskets eget utviklingstre. Eksemplet ditt beviser derfor ingenting.

 

Løver og geparder lever begge på savannene i Afrika, spiser den samme maten, er begge kattedyr og omtrent like store og like intelligente. I følge din teori burde de prøve å utrydde eller utkonkurrere hverandre som arter, likevel skjer det ikke.

 

Du tok forresten fram myten om at disse to mennesketypene blandet seg med hverandre, men helt fersk DNA-forskning viser faktisk at ingen nålevende mennesker har arvestoff fra neandertalere, så de døde faktisk ut som art. Hvis disse mennesketypene faktisk fikk barn sammen, så ble disse barna enten utstøtte (f.eks satt ut i skogen for å spises av ville dyr) eller så var de ikke forplantningsdyktige, omtrent som krysninger mellom esel og hest, muldyr, som heller ikke er forplantningsdyktige.

Ja, vi hadde et felles opphav med neandertalerne, i likhet med dagens aper. Skulle bare få frem at mennesket og hvordan vi er ikke er et unikt tilfelle, mens andre arter kunne tatt plassen vår hvis ikke ikke hadde utkonkurrert dem, eller de døde ut av seg selv.

 

Ser ikke helt sammenligningen med leoparder og geparder, men de har ikke en identisk matnisje. Hadde de hatt det, ville den ene utkonkurrert den andre.

 

Jeg sa ikke at menneskene i dag har arvestoff fra neandertalerne, men dem har funnet fossiler der et menneske og en neantertaler har fått barn sammen. At vi ikke har arvestoff fra neandertalerne i oss, betyr at dette var lite vellykket, og bare noe som skjedde sporadisk, og ikke førte til forplantningsdyktige avkom.

Lenke til kommentar
Neandertalerne var også mennesker, og vi og de hadde felles opphav. Neandertalerne og Cro Magnon/det moderne mennesket var altså ikke to adskilte dyrearter som oppstod uavhengige av hverandre, men to grener på menneskets eget utviklingstre. Eksemplet ditt beviser derfor ingenting.

Ja, vi hadde et felles opphav med neandertalerne, i likhet med dagens aper. Skulle bare få frem at mennesket og hvordan vi er ikke er et unikt tilfelle, mens andre arter kunne tatt plassen vår hvis ikke ikke hadde utkonkurrert dem, eller de døde ut av seg selv.

Hadde disse to artene oppstått helt uavhengige av hverandre med ulikt opphav, noe ala seler og pingviner, så kunne eksemplet ditt vært greit nok. Men sorry, to nært beslektede mennesketyper beviser ikke at menneskets like har oppstått flere ganger i evolusjonen. Svensker ligner mye på nordmenn også, lurer på hvorfor? Jo det må være det at denne typen vesner er så sannsynlig at de har blitt svært like ved hjelp av evolusjon. (det i rødt er sarkasme)

Lenke til kommentar
Hadde disse to artene oppstått helt uavhengige av hverandre med ulikt opphav, noe ala seler og pingviner, så kunne eksemplet ditt vært greit nok. Men sorry, to nært beslektede mennesketyper beviser ikke at menneskets like har oppstått flere ganger i evolusjonen.

Virker som om du prøver å tilbakevise en påstand jeg ikke har kommet med. Mennesker har oppstått flere ganger i evolusjonen? Når påsto jeg noe sånt?

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Hadde disse to artene oppstått helt uavhengige av hverandre med ulikt opphav, noe ala seler og pingviner, så kunne eksemplet ditt vært greit nok. Men sorry, to nært beslektede mennesketyper beviser ikke at menneskets like har oppstått flere ganger i evolusjonen.

Virker som om du prøver å tilbakevise en påstand jeg ikke har kommet med. Mennesker har oppstått flere ganger i evolusjonen? Når påsto jeg noe sånt?

eksistensen av neandertalerne viser jo at utviklingen av et intelligent vesen som mennesket ikke er så unikt som man først skulle tro.
Lenke til kommentar

De har jo funnet vann i form av is på mars nå da! Det blir interesant å se om man finner noe vann under iskappene på polene også!

 

Also: Hvis det kommer noen romvesener og besøker oss, så har de sikkert funnet en måte de kan bøye tid-rommet på for å få en rask reisetid. Og da sier det seg selv at de er mer inteligente enn oss...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Also: Hvis det kommer noen romvesener og besøker oss, så har de sikkert funnet en måte de kan bøye tid-rommet på for å få en rask reisetid. Og da sier det seg selv at de er mer inteligente enn oss...

 

Takk! jeg har sittet og tenkt akkurat det samme når jeg har lest forskjellige tråder her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...